Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta OSNOVE OBITELJSKIH TERAPIJA
Kratica predmeta IZBD210 Šifra predmeta 225640
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Christian Gostečnik
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor u trajnom zvanju
Kontakt e-mail christian.gostecnik@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Tanja Valenta
Akademski stupanj/naziv Zvanje
Kontakt e-mail tanja.valenta@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Temeljni cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim postavkama sistemskih teorija braka i obitelji, koje nam omogućuju da obitelj razumijemo kao sustav odnosa unutar kojeg susrećemo razne podsustave, uloge, pravila i obrasce komunikacije i osjećaja. Studenti će biti upoznati s teorijama privrženosti te čimbenicima i načelima privrženosti u obiteljskom sustavu koji značajno utječu na razvoj sposobnosti bliskosti u kasnijim partnerskim odnosima – zašto pojedinac uvijek traži slične oblike privrženosti koje je imao u ranom djetinjstvu, unatoč i bolnim te traumatičnim iskustvima, razvoj odnosa između roditelja te između roditelja i djece, posebno u najranijem razdoblju djetetova razvoja. Predmet je posebno usmjeren na razumijevanje dinamike obitelji, odnosno prepoznavanje obiteljskih problema i intervencija u obitelji. Također, snažan naglasak stavlja na uspostavljanje znanstveno kritičkog pogleda na obiteljski sustav.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita, očekuje se da će studenti moći: • prepoznati, nabrojati i objasniti osnovne principe sistemskih teorija • prepoznati obiteljske probleme kao simptomatologiju patoloških sistemskih interakcija u obiteljskom sustavu • razumjeti osnovne pojmove sistemske teorije obitelji i braka i zna ih integrativno primijeniti s ostalim relacijskim pojmovima • razumjeti osnovne principe teorije privrženosti te prepoznati osnovnu razvojnu dinamiku koja vodi pojedinca u pronalaženju budućeg supružnika, a posebno osnovne afekte na temelju kojih se budi privlačnost između partnera • analizirati i pravilno interpretirati obitelj kao sustav međuljudskih odnosa i oblika privrženosti te planirati pomoć obitelji.
Literatura
Obvezna
  1. Bilješke i nastavni materijali s predavanja.
  2. Gostečnik, C. (2021). Obiteljske terapije i klinička praksa. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište.
  3. Bradshaw, J. (1988). The Family. Deerfield Beach: HC, str. 23-86.
  4. Broderick, C. B. (1993). Understanding Family Process: Basics of Family Systems Theory. Newbury Park, London, New Delhi: Sage Publications, str. 36-180.
Dopunska

McGoldrick, M. (1995). You can go home again. New York, London: W. W. Norton & Company, str. 34-125.

Minuchin, S., Nichols, M. P. i Lee, W. Y. (2007). Assessubg Families and Couples (From Symptom to System). Boston: Pearson Education, Inc, str. 19-200.

Titelman, P. (1998). Clinical application of Bowen Family Systems Theory. New York, London: Haworth Press, str. 51-118.

Walsh, F. i McGoldrick, M. (2004). Living beyond loss: Death in the Family. New York: Norton, str. 3-84.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70%:
  • Vježbe – 30%
  • Seminarsko izlaganje – 10%
  • Kolokvij – 30%
  1. Završni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • Izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • Vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • Dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • Dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

Nedovoljan (1) – 0 do 49,9% bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.7 0
Seminarsko izlaganje 0.3 10
Rad na vježbama 1.1 30
Kolokvij-međuispit 1.1 30
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 9. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Nastanak sistemskih teorija.
3. Strateška obiteljska terapija.
4. Strukturna obiteljska terapija.
5. Milanska sistemska terapija.
6. Interakcijske na rješenje usmjerene kratkotrajne terapije.
7. Medicinska obiteljska terapija.
8. Kognitivno-bihevioralna obiteljska terapija.
9. Kolokvij.
10. James Famo: Transgeneracijska sistemska obiteljska terapija.
11. Murray Bowen: Multigeneracijska sistemska terapija.
12. Objekt-relacijska obiteljska terapija.
13. Na emocije usredotočena terapija. Integrativna na problem usredotočena terapija.
14. Relacijska obiteljska terapija.
15. Završno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Seminar na temu predavanja.
3. Seminar na temu predavanja.
4. Seminar na temu predavanja.
5. Seminar na temu predavanja.
6. Seminar na temu predavanja.
7. Seminar na temu predavanja.
8. Seminar na temu predavanja.
9. Seminar na temu predavanja.
10. Seminar na temu predavanja.
11. Seminar na temu predavanja.
12. Seminar na temu predavanja.
13. Seminar na temu predavanja.
14. Seminar na temu predavanja.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Vježbe na temu predavanja.
3. Vježbe na temu predavanja.
4. Vježbe na temu predavanja.
5. Vježbe na temu predavanja.
6. Vježbe na temu predavanja.
7. Vježbe na temu predavanja.
8. Vježbe na temu predavanja.
9. Vježbe na temu predavanja.
10. Vježbe na temu predavanja.
11. Vježbe na temu predavanja.
12. Vježbe na temu predavanja.
13. Vježbe na temu predavanja.
14. Vježbe na temu predavanja.
15. Završno predavanje.