Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2021. / 2022. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti, Diplomski sveučilišni studij sociologije, Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1., 2.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek, Suvremena povijest, Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću, Interkulturalna komunikacija i novinarstvo, Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Okruženje za učenje u digitalno doba
Kratica predmeta IZBD-156 Šifra predmeta 213140
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 627
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Predavač
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3606 614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Pod utjecajem tehnologija mijenja se okruženje za učenje, kao i potrebne  strategije učenja. Učenje u digitalno doba iziskuje poznavanje tehnologija ali i teorija učenja, napose konektivizma i umreženog učenja. Ekologija učenja ističe da osobe nastavljaju učiti i rasti u širokom rasponu postavki zato je nužno stvaranje zajednica koje uče jer one oblikuju komunikacijski relacijski doprinos u svijetu mreža.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Definirati pojam okruženje za učenje i objasniti nova okruženja za učenje, kao i njihov utjecaj na učenja i strategije učenja. Definirati i objasniti teorije učenja (biheviorizam, kognitivizam, konstruktivizam i konektivizam) i razumjeti uzroke i posljedice na okruženje koje promovira učenje. Objasniti i razumjeti kako tehnologije utječu na učenje i dubinsko razumijevanje sadržaja. Definirati i objasniti znanja i vještine potrebe za digitalno doba. Primijeniti strategije aktivnog učenja u svakodnevnom životu.
Literatura
Obvezna

National Research Council. (2000). How People Learn: Brain, Mind, Experience, and School: Expanded Edition. Washington, DC: The National Academies Press. (str. 3 -130)

Jensen, E. (2005). Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb: EDUCA. (str. 3-23; 37-51; 65-101).

Dopunska

Springer, O. (2000). Mozak se razvija korištenjem. Priroda. 90(11), 32-35.

Liessmann, K. (2008). Teorija neobrazovanosti. Zablude društva znanja. Zagreb: Jesenski i Turk.

Ferrari, M. (2011). What Can Neuroscience Bring to Education? Educational Philosophy and Theory, 43(1), 31-36.

Bell, D. (2014). Educational Neuroscience: What Can We Learn? Education in Science, 256, p16.

Gazibara, S. (2016). Aktivno učenje u multimodalnom okruženju. Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 65, 323-334.

Nikčević-Milković, A. (2014). Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja. Psihologijske teme 23(2), 189-208.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Stjecanje minimalno 30 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave i unutar zadanih nastavnih aktivnosti (seminar, kolokvij)

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (radni zadaci i seminar)

 Završni usmeni ispit

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

            Seminar  – 25%

           Praktični rad – 25%

            Kolokvij – 20%

  1. Završni usmeni ispit – 30% ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

            izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

            vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

            dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova

            dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova

            nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.5 0
Seminarsko izlaganje 0.5 25
Praktični rad 0.6 25
Kolokvij-međuispit 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 2.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 15. termin predavanja
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Okruženje za učenje
3. Obogaćeno okruženje i mozak koji uči
4. Teorije učenja: biheviorizam, kognitivizam, konstruktivizam i konektivizam
5. Učenje i motivacija u digitalno doba
6. Znanja i vještine potrebne za digitalno doba: kako, kada i što učiti
7. Integracija tehnologija u učenje
8. Aktivno učenje u digitalno doba
9. Sedam leća za čitanje u digitalno doba
10. Digitalno učenje i digitalna pismenost
11. Suradničko učenje i umrežene zajednice
12. Umreženo samoobrazovanje
13. Ekologija učenja
14. Uloga obrazovanja u kreiranju identiteta u digitalno doba
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Ciljevi seminara i odabir tema za izlaganje
2. Izlaganje teme i rasprava
3. Izlaganje teme i rasprava
4. Izlaganje teme i rasprava
5. Izlaganje teme i rasprava
6. Izlaganje teme i rasprava
7. Izlaganje teme i rasprava
8. Izlaganje teme i rasprava
9. Izlaganje teme i rasprava
10. Izlaganje teme i rasprava
11. Izlaganje teme i rasprava
12. Izlaganje teme i rasprava
13. Izlaganje teme i rasprava
14. Izlaganje teme i rasprava
15. Izlaganje teme i rasprava