|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2021. / 2022. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Diplomski sveučilišni studij povijesti, Diplomski sveučilišni studij sociologije |
Godina studija |
1. |
Usmjerenje |
Stari vijek i srednji vijek, Suvremena povijest, Upravljanje i javne politike |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Ocjenjivanje i vrjednovanje znanja (PN-A) |
Kratica predmeta |
PNA |
Šifra predmeta |
189184 |
Status predmeta |
Izborni |
ECTS bodovi |
6 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
30 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Krunoslav Matešić |
Akademski stupanj/naziv |
doktor znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
krunoslav.matesic@unicath.hr |
Telefon |
+385 (1) 3706 636 |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Snježana Mališa |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Predavač |
Kontakt e-mail |
snjezana.malisa@unicath.hr |
Telefon |
+385 (1) 3706 614 |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Upoznati studente s procesom ocjenjivanja, vrjednovanja i samovrjednovanja u poučavanju i učenju, kao i njihove višestruke uloge u motiviranju, poticanju razvijanja vještina i navika učenja kod učenika.
|
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Osposobiti studente za učinkovito prepoznavanje i korištenje različitih metoda ocjenjivanja, vrjednovanja i samovrjednovanja kao integrativnog procesa poučavanja i učenja kako bi se informirali koliko su se postigli temeljni rezultati i usmjerili daljnje planiranje poučavanja i učenja.
Ishodi učenja su:
• razumjeti i objasniti pojmove ocjenjivanje, vrjednovanje i samovrjednovanje
• razumijete razlike između dijagnostičkog, formativnog i sumativnog ocjenjivanja
• poznavati i objasniti utjecaj procesa ocjenjivanja na motivaciju i individualne razlike učenika u nastavnom procesu
• primijeniti različite metode ocjenjivanja ishoda učenja i cilja poučavanja nastavnog predmeta
• objasniti međuovisnost procesa planiranja, poučavanja i ocjenjivanja
• analizirati prednosti i nedostatke individualnog i grupnog testiranja
• usvojiti strategije za procjenjivanje i mjerenje učeničkih postignuća
|
Literatura |
Obvezna |
Matijević, M., Radovanović D. (2011). Nastava usmjerena na učenika, Zagreb: Školske novine (str. 215-247).
Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M., Miljaković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-VERN (str. 443-503).
Cindrić, M., Miljaković, D., Strugar, V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2 (str.107-213).
|
|
Dopunska |
Grgin, T. (2001). Školsko ocjenjivanje. Jastrebarsko: Naklada slap.
Tot, D. (2013). Kultura samovrednovanja škole i učitelja. Zagreb: Učiteljski fakultet.
Vizek Vidović, V., Marušić, I. (2014). Praćenje i vrednovanje profesionalnoga razvoja učitelja – kompetencijski pristup: podloga za model licenciranja. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Munjiza, E. (2000). Subjektivnost učitelja u ocjenjivanju učenika. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 2, 1(2), 95-103.
Zlokić, J. (1998). Školski neuspjeh: problem učenika, roditelja i učitelja. Rijeka: Filozofski fakultet Rijeka, Odsjek za pedagogiju.
Trškan, D. (2005). Provjera znanja i ocjenjivanje u nastavi povijesti. Zagreb: Srednja Europa.
Matijević, M. (2006). Ocjenjivanje u finskoj obveznoj školi. Odgojne znanosti, 8(2), 469-495.
Valdevit, M., Jelaska, Z. (2008). Srednje vrijednosti u ocjenjivanju: procjenjivanje i vrjednovanje statističkom analizom, LAHOR, 6, 210-236.
Hattie, J. (2009). Visible learning: a synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. New York: Routladge.
Hattie, J., Timperley, H. (2007). The power on feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
|
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekNe |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – ostvareno kumulativno tijekom nastave.
|
|
Način polaganja ispita |
1) Nastavne aktivnosti – dva kolokvija (pismeno)
2) Završni ispit (usmeni);
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem pismenog rada i kolokvija.
|
|
Način ocjenjivanja |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) pismeni rad – 20%
2) kolokvij – 50%
b) Završni ispit – 30% ocjene
usmeni ispit – 30%
|
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
1.2 |
0 |
Portfolio |
1 |
35 |
Kolokvij-međuispit |
1 |
35 |
Ukupno tijekom nastave |
3.2 |
70 |
Završni ispit |
2.8 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
6 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
1. kolokvij: 15. tjedan nastave;
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvodno predavanje |
2. |
Definiranje procesa ocjenjivanja |
3. |
Kriteriji kvalitete rada škole |
4. |
Procjenjivanje i mjerenje znanja |
5. |
Pouzdanost, osjetljivost i objektivnost u mjerenju znanja |
6. |
Samovrjednovanje i vrjednovanje nastavnih umijeća |
7. |
Provjeravanje i ocjenjivanje misaonih procesa, te mjerenje sposobnosti i postignuća |
8. |
Vrste ocjenjivanja i utjecaj na proces učenja |
9. |
Ocjenjivanje kompetencija |
10. |
Ocjenjivanje za učenje I |
11. |
Ocjenjivanje za učenje II dio |
12. |
Ocjenjivanje naučenog ili sumativno ocjenjivanje |
13. |
Ocjenjivanje i komunikacija s učenicima i roditeljima |
14. |
Izrada rubrika za ocjenjivanje |
15. |
Kolokvij |