|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij povijesti (dvopredmetni), Preddiplomski sveučilišni studij sociologije (dvopredmetni) |
Godina studija |
1. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Uvod u pomoćne povijesne znanosti I |
Kratica predmeta |
POVP2-7 |
Šifra predmeta |
116632 |
Status predmeta |
Obvezni |
ECTS bodovi |
2 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
15 |
Vježbe |
15 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Mirjana Matijević Sokol |
Akademski stupanj/naziv |
Doktorica znanosti |
Zvanje |
Redoviti profesor u trajnom zvanju |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Ciljevi: Cilj je kolegija uvođenje u temeljne vještine istraživačkog rada odnosno postizanje uvida u tehnička znanja i postupke osobito za rad na srednjovjekovnoj izvornoj građi u arhivima, knjižnicama i sl.
Sadržaj: Predmet obuhvaća pregled dijela tradicionalnih temeljnih pomoćnih povijesnih disciplina koje omogućavaju rad na srednjovjekovnoj izvornoj građi. To su latinska paleografija i diplomatika. U paleografiji se obrađuju epigrafska i paleografska pisma rimske epohe (kapitala, kurziv, uncijala i poluuncijala) i srednjovjekovna latinska pisma (nacionalna pisma, karolina, gotica, humanistika) s osobitim obzirom na hrvatske povijesne prostore. U diplomatici se definira njezino područje i metode istraživanja te donosi povijesni pregled razvoja diplomatike s posebnim obzirom na Hrvatsku odnosno njezin diplomatički korpus.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Definirati pojmove paleografije (osobito latinske)
2. Prepoznati i kronološki i teritorijalno odrediti latinska pisma
3. Primijeniti znanja paleografije u kritičkoj analizi isprava
4. Definirati pojmove diplomatike
5. Raspoznavati različite vrste dokumenata na temelju vanjskih karakteristika
6. Kritički analizirati dokumente
7. Pridržavati se etičkih načela u radu
|
Literatura |
Obvezna |
J. Stipišić, Pomoćne povijesne znanosti u teoriji i praksi: latinska paleografija, opća diplomatika, kronologija, rječnik kratica, Zagreb 1991.3 (ili 1972. i 1985.2); Skripta (u pripremi).
|
Dopunska |
V. Novak, Latinska paleografija, Beograd 1952. (ili 1966., 1980., 1987., 1991.); V. Novak, Scriptura Beneventana s osobitim obzirom na tip dalmatinske beneventane. Paleografijska studija, Zagreb 1920.; J. Nagy, Diplomatika (I. Postanak i razvoj diplomatike, II. Izprave, III. Diplomatika kod Hrvata), u: Hrvatska Enciklopedija – Encyclopaedia Croatica, sv. 5., Zagreb 1945., str. 58.–65.; A. Cappelli, Lexicon abbreviaturarum. Dizionario di abbreviature latine ed italiane. Usate nelle carte e codici specialmente del medio–evo riprodotte con oltre 14000 segni incisi: con l’aggiunta di uno studio sulla brachigrafia medioevale, un prontuario di Sigle Epigrafiche, l’antica numerazione romana ed arabica ed i segni indicanti monete, pesi, misure, etc., Milano 1996. (pretisak izdanja iz 1929. g.)
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno sudjelovanje u vježbama;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
|
Način polaganja ispita |
- Nastavne aktivnosti – vježbe; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (pismeni i usmeni).
|
Način ocjenjivanja |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- vježbe – 20%
- 1. kolokvij – 25%
- 2. kolokvij – 25%
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.8 |
0 |
Kolokvij-međuispit |
0.3 |
25 |
Kolokvij-međuispit |
0.3 |
25 |
Aktivnost na nastavi |
0.2 |
20 |
Ukupno tijekom nastave |
1.6 |
70 |
Završni ispit |
0.4 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
2 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
1. kolokvij: 7. nastavni termin; 2. kolokvij: 15. nastavni termin |
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvod u pomoćne povijesne znanosti |
2. |
Uvod u paleografije (latinsku,hrvatsku) s pregledom literature |
3. |
Latinska paleografija: opći razvoj pisma, pisaća podloga, oblici rukopisa |
4. |
Pisma rimske epohe |
5. |
Nacionalna pisma, karolina |
6. |
Gotica, humanistika |
7. |
Kolokvij |
8. |
Diplomatika: definicija i povijesni pregled s posebnim obzirom na Hrvatsku |
9. |
Sudionici pravnog čina, podjela diplomatičkih dokumenata |
10. |
Nastanak dokumenta |
11. |
Vanjske karakteristike dokumenta |
12. |
Nutarnje karakteristike dokumenta I |
13. |
Tradicija dokumenta I |
14. |
Tradicija dokumenta II |
15. |
Kolokvij |
Vježbe |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvod u pomoćne povijesne znanosti |
2. |
Uvod u paleografije (latinsku,hrvatsku) s pregledom literature |
3. |
Latinska paleografija: opći razvoj pisma, pisaća podloga, oblici rukopisa |
4. |
Pisma rimske epohe |
5. |
Nacionalna pisma, karolina |
6. |
Gotica, humanistika |
7. |
Kolokvij |
8. |
Diplomatika: definicija i povijesni pregled s posebnim obzirom na Hrvatsku |
9. |
Sudionici pravnog čina, podjela diplomatičkih dokumenata |
10. |
Nastanak dokumenta |
11. |
Vanjske karakteristike dokumenta |
12. |
Nutarnje karakteristike dokumenta |
13. |
Tradicija dokumenta I |
14. |
Tradicija dokumenta II |
15. |
Kolokvij |