|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Diplomski sveučilišni studij povijesti |
Godina studija |
1. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Uvod u digitalnu humanistiku |
Kratica predmeta |
POVD21 |
Šifra predmeta |
218339 |
Status predmeta |
Obvezni |
ECTS bodovi |
3 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
15 |
Seminari |
15 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Đilda Pečarić |
Akademski stupanj/naziv |
doktor znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
S obzirom da nove tehnologije transformiraju način rada u različitim znanstvenim disciplinama, uključujući i humanističke znanosti, cilj predmeta je upoznavanje studenata sa informacijskim i komunikacijskim tehnologijama koje se koriste u humanističkim znanostima. Studenti će se upoznati s različitim alatima i metodama za prikupljanje, obradu, prezentaciju i korištenje digitalne građe.
Kolegij daje je uvod u područje digitalne humanistike, i pruža osnove digitalnog pristupa relevantnog za humanističke znanosti. Obuhvaća pregled osnovnih pojmova i metoda digitalne humanistike i digitalizacije dokumenata. Studenti će usvojiti znanja iz različitih sustava za: klasifikaciju, označavanje i pohranu podataka i dokumenata. Kao i različite metode i alate prikupljanja, obrade i prezentacije podataka i/ili dokumenata.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Koristiti doprinos drugih znanstvenih disciplina u historiografskom radu; 2. Usvojiti suvremene informacijske i komunikacijske tehnologije i vještine komuniciranja; 3. Usvojiti različite alate i metode za prikupljanje, obradu, prezentaciju i korištenje digitalne građe; 4. Usvojiti osnove različitih sustava za klasifikaciju, označavanje i pohranu podataka i dokumenata; 5. Usvojiti osnove digitalizacije dokumenata; 6. Usvojiti osnove vizualne prezentacije podataka. |
Literatura |
Obvezna |
A Companion to Digital Humanities, ed. S. Schreibman, R. Siemens, J. Unsworth. Oxford: Blackwell, 2004. URL: http://www.digitalhumanities.org/companion/ (odabrana poglavlja); J. Drucker, D. Kim, I. Salehian & A. Bushong. Introduction to Digital Humanities. 2014. URL: http://dh101.humanities.ucla.edu/wp-content/uploads/2014/09/IntroductionToDigitalHumanities_Textbook.pdf
|
Dopunska |
V. Bush, “As We May Think.” The Atlantic, July 1945.; D. Harris Cline. Six Degrees of Alexander: Social Network Analysis as a Tool for Ancient History; M. Düring. From Hermeneutics to Data to Networks: Data Extraction and Network Visualization of Historical Sources. URL: https://programminghistorian.org/lessons/creating-network-diagrams-from-historical-sources; K. Juričić, A. Meštrović: Pregled tehnika i postupaka poravnavanja ontologija. Zbornik Veleučilišta u Rijeci, Vol. 1 (2013), No. 1, 75-93; Rudarenje podataka – Data Mining/Pretraživanje podataka. URL: http://razno.sveznadar.info/10-doc-PDF/8_RudarenjePodataka.pdf.; R. Vrana: Digital Repositories and The Future of Preservation and Use of Scientific Knowledge. Informatologija 44 (1), 2011., 55-62; S. Zgorelec, Klasifikacijski sustavi – suvremeni problemi i tendencije, Arhivski vjesnik, god. 44 (2001), 85-92.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
|
Način polaganja ispita |
Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni); 2. kolokvij (pismeni);
Završni ispit – pismeni.
|
Način ocjenjivanja |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 %
dovoljan (2) – 50 do 64,9 %
dobar (3) – 65 do 79,9 %
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9 %
izvrstan (5) – 90 do 100 %
Način stjecanja ocjene:
- Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- kolokvij – 35 %
- kolokvij – 35 %
- Završni ispit – 30 % ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50 % ispita)
pismeni ispit – 30 %
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.8 |
0 |
Kolokvij-međuispit |
0.77 |
35 |
Kolokvij-međuispit |
0.77 |
35 |
Ukupno tijekom nastave |
2.34 |
70 |
Završni ispit |
0.66 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
3 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
1. kolokvij - 7. nastavni termin;
2. kolokvij – 12. nastavni termin.
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvodno predavanje |
2. |
Povijest digitalne humanistike |
3. |
Osnovni pojmovi i metode digitalne humanistike |
4. |
Klasifikacijski sustavi |
5. |
Ontologije i metapodatci |
6. |
Baze podataka |
7. |
Kolokvij |
8. |
Repozitoriji |
9. |
Digitalizacija i autorska prava |
10. |
Rudarenje podataka i analiza teksta |
11. |
Vizualizacija i informacija |
12. |
Kolokvij |
13. |
Novi modeli znanstvenog publiciranja |
14. |
Analiza mreže |
15. |
Korisničko sučelje |
Seminari |
Tjedan |
Tema |
1. |
Pretraživanje i analiza različitih repozitorija |
2. |
Pretraživanje i analiza različitih repozitorija |
3. |
Pretraživanje i analiza različitih repozitorija |
4. |
Vježbe iz klasifikacije pojmova |
5. |
Označavanje dokumenata |
6. |
Podatci i informacije |
7. |
Kolokvij |
8. |
Upoznavanje sa platformom za publiciranje i sustavom za upravljanje informacijama |
9. |
Digitalizacija dokumenta |
10. |
Alati za analizu podataka |
11. |
Vizualizacija teksta |
12. |
Kolokvij |
13. |
Alati za analizu podataka |
14. |
Vizualizacija mreže |
15. |
Vizualna reprezentacija sučelja |