|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Zimski |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij sestrinstva (izvanredni) |
Godina studija |
2. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Patologija |
Kratica predmeta |
SP3-8 I |
Šifra predmeta |
171669 |
Status predmeta |
Obvezni |
ECTS bodovi |
2 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
24 |
Vježbe |
10 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Fabijan Knežević |
Akademski stupanj/naziv |
doktor znanosti |
Zvanje |
Izvanredni profesor |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Sandra Moslavac |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Poslijedoktorand |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Upoznati studente s temeljnim načelima opće patologije.
Upoznati studente s temeljnim načelima patologije organa i organskih sustava.
Prikazati studentima uzroke nastavnika pojedinih bolesti.
Prikazati studentima morfološke promjene i njihove posljedice.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Nakon odslušanih predavanja, odrađenih vježbi, samostalnog učenja i položenog ispita studenti će:
- objasniti temeljna načela opće patologije i primijeniti ih u praksi;
- objasniti temeljna načela patologije organa i organskih sustava i primijeniti ih u praksi;
- prepoznati morfološke promjene na stanicama, tkivima i organima;
- identificirati uzroke i mehanizme nastanka bolesti;
- prepoznati i objasniti funkcionalne posljedice morfoloških promjena.
|
Literatura |
Obvezna |
I. Damjanov, S. Jukić, M. Nola: Patologija, Medicinska naklada, Zagreb, 2011.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave).
2. Uredno pohađanje vježbi
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika.
|
Način polaganja ispita |
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarsko izlaganje i seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni i usmeni)
|
Način ocjenjivanja |
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
Nedovoljan (1) 0-29% bodova
dovoljan (2) 30-49% bodova
dobar (3) 50-69% bodova
vrlo dobar (4) 70-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.8 |
0 |
Samostalni rad |
0.2 |
0 |
Seminarski rad |
0.4 |
30 |
Ukupno tijekom nastave |
1.4 |
30 |
Završni ispit |
0.6 |
70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
2 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Definicija patologije i razina dijagnostike u patologiji, stanična prilagodba, reverzibilna I ireverzibilna oštećenja stanica |
2. |
Vrste upala prema trajanju i prema vrsti upalnog eksudata, granulomske upale, cijeljenje rana |
3. |
Poremećaji tjelesnih tekućina, (edem, tromboza, embolija, infarkt, šok), vrste i morfologija šoka |
4. |
Novotvorine, definicija, podjela i terminologija |
5. |
Poremećaji imunosnog sustava, najčešće razvojne genetske bolesti |
6. |
Najčešće bolesti srca i krvnih žila |
7. |
Bolesti krvotvornih organa i limfnih čvorova |
8. |
Bolesti probavnog sustava |
9. |
Bolesti mokraćnog sustava i bubrega |
10. |
Bolesti muškog i ženskog spolnog sustava |
11. |
Bolesti endokrinog sustava |
12. |
Bolesti dojke, tumori kože |
13. |
Tumori mekih česti, kostiju i zglobova |
14. |
Tumori perifernog i centralnog živčanog sustava |
15. |
|