|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Zimski |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti) |
Godina studija |
2. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Patofiziologija |
Kratica predmeta |
SESP3-6 |
Šifra predmeta |
144144 |
Status predmeta |
Obvezni |
ECTS bodovi |
2 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
30 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Marinko Marušić |
Akademski stupanj/naziv |
doktor znanosti |
Zvanje |
Izvanredni profesor |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Diana Rudan |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Upoznati studente s temeljnim načelima opće patofiziologije.
Upoznati studente s temeljnim načelima specijalne patofiziologije.
Prikazati studentima načine i uzroke razvoja patofizioloških procesa.
Upoznati studente s općim i specifičnim modelima ponašanja organizma u zdravlju i bolesti.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Nakon odslušanih predavanja, samostalnog učenja i položenog ispita studenti će:
- objasniti opća patofiziološka načela, djelovanja, uzroke i načine razvoja patofizioloških procesa;
- prepoznati opće načine nastanka insuficijencije, organa i tkiva te specijalne metode prepoznavanja težine i značaja simptoma i znakova bolesti;
- objasniti osnove diferencijalne dijagnoze;
- pravilno koristiti stečeno znanje i vještine.
|
Literatura |
Obvezna |
1. Gamulin S.: Patofiziologija za visoke medicinske škole, Školska knjiga, Zagreb 2005.
2. Harrison’s principles od internal Medicine, McGraw-Hill Medical, 13th edition, 2005.
3. Kovač Z., Gamulin S., Marušić M.: Patofiziologija, Školska knjiga, Zagreb 2006.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze i položen kolokvij
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika.
|
Način polaganja ispita |
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad i kolokvij
2. Završni ispit (pismeni)
|
Način ocjenjivanja |
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.9 |
0 |
Seminarski rad |
0.1 |
10 |
Kolokvij-međuispit |
0.2 |
20 |
Ukupno tijekom nastave |
1.2 |
30 |
Završni ispit |
0.8 |
70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
2 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Opći modeli ponašanja organizma u zdravlju i bolesti |
2. |
Opći principi odgovora organizma na ozljedu i infekciju, bilo fizičkih, kemijskih ili bioloških agensa |
3. |
Specifični modeli ponašanja organa i tkiva |
4. |
Periferni i središnji živčani sustav |
5. |
Kardiovaskularni sustav |
6. |
Urogenitalni organi |
7. |
Krvotvorni organi i krv |
8. |
Respiratorni sustav |
9. |
Probavne organi |
10. |
Endokrini sustav |
11. |
Tmori |
12. |
Diferencijalna dijagnoza |
13. |
|
14. |
|
15. |
|