|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2020. / 2021. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij psihologije | Godina studija |
2. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | PSIHOLOGIJA IGRE I IGRANJA | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBD-113 | Šifra predmeta | 186789 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Tihana Brkljačić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj/naziv | Doktorica znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | tihana.brkljacic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Cilj predmeta: Cilj predmeta jest studentima viših godina studija psihologije pružiti sveobuhvatni uvid u fenomen igre i igranja u različitim aspektima ljudskog društva. Ovaj kolegij omogućit će studentima interpretaciju motivacije za igru, uvjeta i posljedica igranja, a stečena znanja proširit će spoznaje iz područja kognitivne psihologije, razvojne psihologije kao i socijalne i pozitivne psihologije. Sadržaj predmeta: Else (2014) definira igru kao proces koji je samostalni izbor i cjelokupno iskustvo, vođen znatiželjom i zadovoljstvom i sam sebi svrha. Igra je sastavni i neizostavni dio života, kako kod ljudi tako i kod različitih životinjskih vrsta. Životinjska mladunčad kroz igru uči mnoge korisne vještine, kao što su npr. lov, skrivanje, vrebanje, penjanje ili hrvanje. Iako i djeca uživaju u spomenutim aktivnostima, ljudska vrsta je razvila i brojne specifične igre koja djecu pripremaju za civilizirani život. Iako je, po definiciji, igra sama sebi svrha, ona ima višestruke razvojne benefite kao što su stjecanje psiho-motoričkih vještina, razvijanje kognitivnih sposobnosti kao što su logičko razmišljanje i odlučivanje, kreativnost i rješavanje problema; razvijanje moralnih vrijednosti i empatije, razumijevanje važnosti poštivanja pravila i veze uzrok-posljedica; socijalnih i komunikacijskih vještina kao što su tolerancija, asertivnost, kooperativnost i kompetitivnosti. Iako većina istraživanja proučava (a) ulogu igre u socijalizaciji (b) računalne i video igre i njihov utjecaj na razvoj i dobrobit mladih i (c) natjecateljske sportove kao specifični oblik igre; igra je često sastavni dio svakodnevnice odraslih, a pripisuju joj se brojne pozitivne karakteristike kao što su opuštanje, smanjenje stresa i uživanje. Također, igra je katalizator socijalnih odnosa, a ima važnu ulogu i u međugeneracijskim odnosima jer se upravo kroz igru često ostvaruju kvalitetni kontakti svih članova obitelji. Kolegij bi studentima ponudio cjelovit uvid u jedno važno područje koje se za sada samo sporadično spominje u nekim postojećim kolegijima (npr. razvojna psihologija, psihologija učenja). |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Definirati igru, usporediti različite vrste igara i opisati teorije igre i igranja. Objasniti motivaciju za igranje pojedinih igara kao i posljedice uključivanja u različite vrsta igara. Navesti, definirati i usporediti psihologijske benefite i opasnosti vezane uz različitih vrsti igara; Analizirati igre u međukulturalnom kontekstu; Analizirati povezanost između preferencija k specifičnim igrama i temperamenta i osobina ličnosti; Opisati spolne, dobne i međukulturalne razlike u vrstama i načinima igranja; Planirati korištenje igara kao podrške u provođenju različitih tretmana za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja; Analizirati mogućnosti korištenja igara u istraživanjima u kognitivnoj znanosti; Primijeniti znanje o igrama kako bi se osmislila igra za učenje specifičnog sadržaja | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna |
|
||||||||||||||||
Dopunska |
|
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | Pismeni |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Način stjecanja bodova:
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova dobar (3) – 65 do 79,9% bodova dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|