|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije |
Godina studija |
1. - 3. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
PSIHOLOGIJA GLAZBE |
Kratica predmeta |
IZBP-183 |
Šifra predmeta |
223461 |
Status predmeta |
Izborni |
ECTS bodovi |
3 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
15 |
Seminari |
15 |
Vježbe |
|
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Blaženka Bačlija Sušić |
Akademski stupanj/naziv |
Doktorica znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Josipa Gelo |
Akademski stupanj/naziv |
Diplomirani psiholog |
Zvanje |
Predavač |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje studenata s područjem psihologije glazbe kao interdisciplinarnim područjem. Proučavanje procesa kojima ljudi percipiraju glazbu, reagiraju na glazbu i stvaraju glazbu te kako ju integriraju u svoje živote. Znanstveno proučavanje odnosa između glazbenih pojava, pravila i glazbene aktivnosti te psiholoških zakonitosti opažanja, spoznaje i afektivnog reagiranja.
Sadržaj predmeta: Glazba kao predmet psihologije i neuroznanosti, Evolucija i funkcije glazbe, Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje: Neurobiološki temelji glazbenih procesa i sposobnosti, Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje: Slušanje i stvaranje glazbe (improvizacija i kompozicija), Glazbeni razvoj, Psihofiziološki aspekti glazbe: Čovjekove tjelesne i emocionalne reakcije na glazbu, Mjerenje i procjenjivanje u glazbi, Glazbene sposobnosti i potencijali, Učenje glazbenih vještina, Motivacija u glazbi, Glazba, glazbenici i plastičnost mozga, Osobine ličnosti i glazbena izvedba, Poremećaji vezani uz glazbu, Muzikoterapija, muzikoterapijski procesi i praksa, Uloga glazbe u svakodnevnom životu.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Razumjeti odnose između glazbenih pojava, pravila i glazbene aktivnosti te psiholoških zakonitosti opažanja, saznanja i afektivnog reagiranja; Proučiti glazbeno iskustvo i ponašanje pojedinca; Objasniti kako i zašto se ljudi identificiraju s glazbom koju čuju; Analizirati procese kojima ljudi percipiraju, reagiraju i stvaraju glazbu te kako ju integriraju u svoje živote; Utvrditi osnovne zakonitosti čovjekovih receptivnih i reproduktivnih te stvaralačkih procesa u kontekstu njegovih glazbenih aktivnosti; Proučiti kako glazba utječe na čovjekovu fizičku, emocionalnu i socijalnu kvalitetu života; Povezati znanja iz opće psihologije, osobito kognitivne psihologije i neuropsihologije s glazbenim razvojem pojedinca; Osmisliti i provesti istraživanje iz područja psihologije glazbe |
Literatura |
Obvezna |
- Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (Eds.). (2011). Oxford handbook of music psychology. Oxford University Press
- Hallam, S. (2006). Music psychology in education. London: Institute of Education, University of London.
|
Dopunska |
- Peretz, I., & Zatorre, R. J. (Eds.). (2003). The cognitive neuroscience of music. OUP Oxford.
- Danijel Crnković i suradnici (2020). Muzikoterapija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Powell, J. (2016). Why You Love Music: From Mozart to Metallica–the Emotional Power of Beautiful Sounds. Little, Brown Spark.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
|
Način polaganja ispita |
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
|
Način ocjenjivanja |
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%;
kolokvij 40%;
seminarski rad 30%;
2. Završni ispit – 30 %
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.8 |
0 |
Kolokvij-međuispit |
0.9 |
40 |
Seminarski rad |
0.6 |
30 |
Ukupno tijekom nastave |
2.3 |
70 |
Završni ispit |
0.7 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
3 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
8. termin nastave |
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Glazba kao predmet psihologije i neuroznanosti |
2. |
Evolucija i funkcije glazbe |
3. |
Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje (1. dio): Neurobiološki temelji glazbenih procesa i sposobnosti |
4. |
Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje (2. dio): Slušanje i stvaranje glazbe (improvizacija i kompozicija) |
5. |
Glazbeni razvoj |
6. |
Glazbene sposobnosti i potencijali |
7. |
Mjerenje i procjenjivanje u glazbi |
8. |
Učenje glazbenih vještina |
9. |
Motivacija u glazbi |
10. |
Psihofiziološki aspekti glazbe: Čovjekove tjelesne i emocionalne reakcije na glazbu |
11. |
Glazba, glazbenici i plastičnost mozga |
12. |
Utjecaj osobina ličnosti, situacije i glazbenog zadatka na glazbenu izvedbu |
13. |
Poremećaji vezani uz glazbu |
14. |
Muzikoterapija, muzikoterapijski procesi i praksa |
15. |
Uloga glazbe u svakodnevnom životu |
Seminari |
Tjedan |
Tema |
1. |
Seminari prema temi predavanja |
2. |
Vježbe prema temi predavanja |
3. |
Vježbe prema temi predavanja |
4. |
Vježbe prema temi predavanja |
5. |
Vježbe prema temi predavanja |
6. |
Vježbe prema temi predavanja |
7. |
Vježbe prema temi predavanja |
8. |
Kolokvij |
9. |
Vježbe prema temi predavanja |
10. |
Vježbe prema temi predavanja |
11. |
Vježbe prema temi predavanja |
12. |
Vježbe prema temi predavanja |
13. |
Vježbe prema temi predavanja |
14. |
Vježbe prema temi predavanja |
15. |
Vježbe prema temi predavanja |