Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PROJEKTIVNE TEHNIKE
Kratica predmeta IZBD-37 Šifra predmeta 157452
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ljiljana Pačić-Turk
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ljpturk@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Sanda Smoljo-Dobrovoljski
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta: Upoznati studente s projektivnim tehnikama koje se koriste u kliničkoj praksi. Steći znanje o teorijskim osnovama na kojima su razvijene projektivne tehnike, upoznati karakteristike projektivnih tehnika te razumjeti   njihovu primjenu u svrhu postavljanja psihodijagnoze, prognoze, kao i planiranja psihoterapije.

 

Sadržaj predmeta: Značenje projektivnih tehnika u kliničkoj psihologiji. Teorijske osnove projektivnih metoda. Projektivni podražaj i obrambeni mehanizami. Projektivni testovi i njihove karakteristike: Rorschachov test mrlja, Test tematske apercepcije (TAT), Test apercepcije namijenjen ispitivanju djece (CAT), Test apercepcije za ispitivanje odraslih i starije populacije (SAT), Test nedovršenih rečenica, Projektivna tehnika Mozaik – PTM, Nacrtaj osobu – Machover tehnika, Warteggov test crteža, Kahnov test sređivanja simbola. Vježbe kroz rad na slučajevima iz kliničke prakse, s posebnim osvrtom na specifičnosti kliničke procjene djece i adolescenata. Ograničenja u interpretaciji pojedinih tehnika, te njihov znanstveni status i pitanje valjanosti.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Razumjeti temeljne principe projektivnih tehnika; Planirati kliničku procjenu ličnosti primjerenu pojedinom slučaju; Odabrati prikladne projektivne tehnike za procjenu ličnosti klijenta; Analizirati rezultate dobivene primjenom različitih projektivnih tehnika; Interpretirati rezultate različitih projektivnih tehnika s ciljem cjelovitog uvida u strukturu ličnosti i moguću psihopatologiju; Napisati psihološku procjenu ličnosti koja uključuje psihodijagnostički, prognostički i psihoterapeutski aspekt.
Literatura
Obvezna

 

  • Nastavni tekstovi.
  • Exner, J. E. Jr. (2003). The Rorschach: A Comprehensive System, Volume 1:Basic Foundations and Principles of Interpretation, Fourth Edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Groth-Marnat (2003). Handbook of psychological assessment. Fourth edition. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Viglione,  D. J.,  Rivera, B. (2003). Assessing Personality and Psychopathology with Projective Methods. Handbook of Psychology, Assessment Psychology, Volume 10. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.

 

 

Dopunska
  • Lilienfeld, S.O., Wood, J.M. i Garb, H. N.(2000).The scientific status of projective techniques.Psychological Science in the Public Interest, 1, 27–66.
  • Morgan, W. G. (1995). Origin and History of the Thematic Apperception Test Images. Journal of Personality Assessment, 65 (2), 237-254.
  • Waiswol,N. (1995).Projectivetechniquesaspsychotherapy.American Journal of Psychotherapy, 49, 244-259.
  • Weiner,I. B.(1996).Some observations on the validity of the Rorschach Inkblot Method. Psychological Assessment, 8,206-213.

 

 

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (vježbe, zadaće)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Načinstjecanjabodova

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • kontinuirana provjera znanja – 20%
  • 1. vježbe – 25%
  • 2.vježbe – 25%

2.Završni pismeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Domaća zadaća 0.36 20
Rad na vježbama 0.45 25
Rad na vježbama 0.45 25
Ukupno tijekom nastave 2.46 70
Završni ispit 0.54 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija /
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Teorijske osnove projektivnih metoda i obrambeni mehanizmi
3. Glavne projektivne tehnike i njihova klasifikacija
4. Rorschachov test mrlja
5. Test tematske apercepcije - TAT
6. Test apercepcije za djecu - CAT
7. Test apercepcije za odrasle - SAT
8. Test nedovršenih rečenica
9. Projektivna tehnika Mozaik – PTM
10. Nacrtaj osobu – Machover tehnika
11. Warteggov test
12. Kahnov test
13. Problem valjanosti i znanstveni status projektivnih tehnika
14. Projektivne tehnike i drugi psihodijagnostički instrumenti
15. Završno predavanje
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
3. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
4. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
5. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
6. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
7. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
8. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
9. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
10. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
11. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
12. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
13. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
14. Praktične aktivnosti vezane uz temu predavanja
15. Završno predavanje