|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Zimski |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti) |
Godina studija |
3. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Poremećaji mokrenja kod osoba starije životne dobi RED |
Kratica predmeta |
IZBP-145 |
Šifra predmeta |
187173 |
Status predmeta |
Izborni |
ECTS bodovi |
3 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
15 |
Seminari |
15 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Berislav Mažuran |
Akademski stupanj/naziv |
doktor znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Upoznati studente s najčešćim poremećajima mokrenja kod starijih osoba.
Objasniti njihove uzroke,međusobnu povezanost te povezanost s drugim bolestima.
Objasniti utjecaj medikamenata te životnih i prehrambenih navika na poremećaje mokrenja.
Utjecaj poremećaja mokrenja na kvalitetu života,procjena kvalitete i postupci koji je mogu poboljšati.
Prikazati terapijske mogućnosti,pomagala i uspješnost liječenja.
Kroz seminarski rad i pretpostavljene slučajeve integrirati teoretsko znanje u rješavanje konkretnih slučajeva u praksi.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta Osposobiti studenta da nakon apsolvirane nastave samostalno provodi postupke sestrinske dijagnostike,obrade i liječenja kod osoba sa poremećajima mokrenja.
Poseban naglasak staviti na procijenu i poboljšanje kvalitete života takvih bolesnika kroz savjetovanje u pogledu životnih i prehrambenih navika te medikamentozne terapije koju uzimaju.
|
Literatura |
Obvezna |
Marijan Šitum,Josip Gotovac i sur. Urologija,Medicinska Naklada, Zagreb 2011.
Predavanja i seminari
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
2. Uredno izvršene obaveze
|
Način polaganja ispita |
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: samostalni rad i kolokvij
2. Završni ispit (pismeni)
|
Način ocjenjivanja |
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
0.9 |
0 |
Samostalni rad |
0.3 |
15 |
Kolokvij-međuispit |
0.3 |
15 |
Ukupno tijekom nastave |
1.5 |
30 |
Završni ispit |
1.5 |
70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
3 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Fiziologija i patofiziologija mokrenja |
2. |
Inkontinencija urina, vrste i dijagnostika |
3. |
Inkontinencija urina, terapija |
4. |
Uloga sestre u obradi i liječenju bolesnika s inkontinencijom |
5. |
Urgentno mokrenje |
6. |
Opstruktivno mokrenje,retencija urina |
7. |
Noćno mokrenje |
8. |
Procjena i poboljšanje kvalitete života osoba sa poremećajima mokrenja |
9. |
Utjecaj životnih i prehrambenih navika na poremećaje mokrenja |
10. |
Utjecaj medikamentozne terapije na poremećaje mokrenja |
11. |
Infekcije urotrakta kod osoba starije životne dobi |
12. |
|
13. |
|
14. |
|
15. |
|