Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta NEUROPSIHOLOGIJSKA PROCJENA DJECE I ODRASLIH
Kratica predmeta IZBD-159 Šifra predmeta 213216
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Martina Knežević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail martina.knezevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 605
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem središnjeg živčanog sustava i lateralizacijom funkcija u djece, razvojnim i ostalim deficitima, specifičnostima ispitivanja djece s mozgovnim oštećenjima, upoznavanje sa specifičnim testovima i tehnikama koje se koriste za ispitivanje dojenčadi i djece. Upoznavanje s funkcionalnom organizacijom mentalnih funkcija u odraslih, osnovnim pojmovima iz područja neuropsihologije, deficitima kognitivnih i izvršnih funkcija i promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.

Sadržaj predmeta: Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj i njihova povezanost s bihevioralnim razvojem. Lateralizacija i lokalizacija funkcija u mozgu. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi.  Ispitivanje kognitivnih i izvršnih funkcija u odraslih s mozgovnim oštećenje. Procjena ličnosti djece i odraslih s mozgovnim oštećenjem. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Opisati funkcionalnu mozgovnu organizaciju mentalnih funkcija; Objasniti specifičnosti neuropsihologijskerocjene za djecu i odrasle s mozgovnim oštećenjima; Planirati postupak kliničke procjene primjeren pojedinačnom slučaju; Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu različitih deficita kognitivnih funkcija i promjena ličnosti; Primijeniti psihodijagnostička sredstva; Analizirati rezultate – provesti kvantitativnu i kvalitativnu analizu rezultata; Napisati neuropsihologijski nalaz i mišljenje.
Literatura
Obvezna
  • Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Lezak, MD. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
  • Reed, J., Warner-Rogers, J. (2008). Child neuropsychology. Concepts, theoryandpractice. Chichester: Wiley.
  • Sherman, E., Tan, J. i Hrabok, M. (2020). A Compendium of Neuropsychological Tests. New York: Oxford University Press.
Dopunska

Sacks, O. (1998). Čovjek koji je ženu zamijenio šeširom. Hrvatski Leskovac: Kruzak.
Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy Through Clinical Cases. Sunderland, MA: Sinauer Associates.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  • vježbe – 20%

2.Završni pismeni ispit

Način ocjenjivanja:

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 70% bodova) tijekom nastave (kolokviji, vježbe)

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Rad na vježbama 0.56 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Osnovni koncepti u neuropsihologiji.
3. Strukturna i funkcionalna organizacija mentalnih procesa.
4. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene.
5. Osnovne karakteristike neuroloških poremećaja: traumatska ozljeda mozga, cerebrovaskularni poremećaji, demencije.
6. Osnovne karakteristike neuroloških poremećaja: poremećaji središnjeg živčanog sustava, toksična stanja, infekcije, tumori, metabolički i endokrini poremećaji.
7. Specifičnosti neuropsihologijske procjene: individualne razlike i diferencijalne dijagnoze.
8. Kolokvij 1
9. Procjena kognitivnih funkcija: orijentacija, pažnja i percepcija.
10. Procjena kognitivnih funkcija: pamćenje.
11. Procjena kognitivnih funkcija: verbalne funkcije i jezik, motorička izvedba.
12. Procjena izvršnih funkcija: klinička i istraživačka primjena.
13. Procjena mentalnog statusa, upitnici i standardne baterije testova.
14. Procjena ličnosti i emocionalnog funkcioniranja.
15. Kolokvij 2
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Vježbe vezane uz temu predavanja
3. Vježbe vezane uz temu predavanja
4. Vježbe vezane uz temu predavanja
5. Vježbe vezane uz temu predavanja
6. Vježbe vezane uz temu predavanja
7. Vježbe vezane uz temu predavanja
8. Kolokvij 1
9. Vježbe vezane uz temu predavanja
10. Vježbe vezane uz temu predavanja
11. Vježbe vezane uz temu predavanja
12. Vježbe vezane uz temu predavanja
13. Vježbe vezane uz temu predavanja
14. Vježbe vezane uz temu predavanja
15. Kolokvij 2