Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
2.
Usmjerenje Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Metodičke vježbe - sociologija (PN- A)
Kratica predmeta PN21 Šifra predmeta 158120
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 30
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mario Bara
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail mario.bara@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 607
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Zlata Paštar
Akademski stupanj/naziv Profesorica sociologije i filozofije Zvanje
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Metodika nastave sociologije usmjerena je na stjecanje znanja i vještina potrebnih za uspješno vođenje nastave i poučavanje sociologije i drugih predmeta, koji se mogu poučavati prema propisanim  kadrovskim uvjetima, u gimnazijama i drugim srednjim školama. Stjecanjem znanja o osnovnim i naprednim nastavnim tehnikama i metodama učenja i poučavanja, studenti će biti osposobljeni primijeniti  stečene spoznaje tijekom studiranja u procesu učenja i poučavanja u radu s učenicima. Metodikom nastave sociologije studente se upoznaje sa sadržajnim, programskim i organizacijskim zahtjevima nastavničke profesije u gimnazijama i drugim srednjim školama. Predmet je koncipiran iz dva dijela – vježbe 30 sati i seminar 30 sati. Na vježbama, kroz pripremu i izvedbu nastavnih jedinica, studenti iskustveno uče i razvijaju praktične aspekte nastavničke kompetencije. Na seminaru studenti samostalno obrađuju  određene teme iz područja nastave sociologije i nastavničkih kompetencija te se potiču da promišljaju o njihovoj svrsi i načinima implementacije u nastavni proces.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Osposobiti studente za učinkovitu i kreativnu praktičnu primjenu nastavnih metoda, oblika i tehnika potrebnih za planiranje, izvođenje i vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda u procesu učenja i poučavanja. Studenti će biti sposobni: • planirati proces učenja i poučavanja sociologije u gimnazijama i drugim srednjim školama • projektirati izvedbeni kurikulum/plan i program • kreirati mjerljive i realistične odgojno-obrazovne ishode nastavne jedinice uz odgovarajuće nastavne metode i oblike rada te druge aktivnosti • izraditi pisanu pripremu za izvođenje nastavnoga sata na temelju zadanih ishoda • samostalno kreirati i/ili izabrati odgovarajuće nastavne materijale • kreirati pisane provjere znanja kombinirajući različite vrste pitanja (pitanja zatvorenoga i otvorenoga tipa) • pratiti napredak učenika, vrednovati ishode učenja i poučavanja te ocjenjivati • izraditi i primijeniti kriterije vrednovanja učeničkih postignuća (formativno i brojčano praćenje i ocjenjivanje) • primijeniti stečena sociološka i druga znanja u pripremanju za nastavni proces i njegovu provedbu • razumjeti i primijeniti odgojni potencijal nastave sociologije u gimnazijama i srednjim školama • vrednovati i evaluirati vlastiti rad • voditi pedagošku dokumentaciju
Literatura
Obvezna

Ispitni katalog za državnu maturu iz Sociologije

Dopunska
  • Jensen, E. (2003). Super-nastava. Zagreb: Educa.

Matijević, M., Radovanović, D.(2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb:Školske novine

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Studentima se dodjeljuju bodovi koji se na kraju pretvaraju u ocjene

  • Pisanje pripreme i držanje probnog sata (na Sveučilištu) ukupno sadrži 35%
  • 1 pisana priprema sadrži 15 bodova i student može dobiti od 0 do 15 bodova

Okvirni bodovi koji odgovaraju pojedinoj ocjeni:

  • 15 bodova – odličan
  • 12 bodova – vrlo dobar
  • 9 bodova – dobar
  • 6 bodova – dovoljan
  • Izvedba sata na vježbama – 20 % ocjene tj. 20 bodova i student može dobiti od 0 do 20 bodova
    • 20 bodova – odličan
    • 17 bodova – vrlo dobar
    • 14 bodova – dobar
    • 11 bodova – dovoljan
  • 2 ispitna sata 30 % ocjene i student može dobiti od 0 do 15 bodova za svaki sat

Svaki sat 15 % bodova

  • 15 bodova – odličan
  • 12 bodova – vrlo dobar
  • 9 bodova – dobar
  • 6 bodova – dovoljan
  • Predati pisani Izvještaj studenta o praksi 10%
  • Samovrednovanje i analiza hospitiranja (pred kolegama na Sveučilištu). 25%
    • 25 bodova – odličan
    • 20 bodova – vrlo dobar
    • 15 bodova – dobar

10  bodova – dovoljan

Način ocjenjivanja

Skala bodova za zaključnu ocjenu:

  • 89 – 100 – odličan
  • 77 – 88 – vrlo dobar
  • 65 – 76 – dobar
  • 53 – 66 – dovoljan
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Esej 0.9 15
Esej 0.9 15
Predavanja u odgojno obrazovnim, stručnim i znanstvenim ustanovama 1 20
Ukupno tijekom nastave 4 50
Završni ispit 4 50
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. Uloga nastavnika i nastavnički poziv – osobine uspješnog nastavnika
2. Komunikacijske i prezentacijske vještine nastavnika
3. Razvijanje generičkih kompetencija učenika u nastavi sociologije
4. Primjena suvremenih tehnologija u nastavi sociologije
5. Kreativnost u nastavi sociologije
6. Primjena metoda suradničkog učenja u nastavi sociologije
7. Korelacije sociologije s drugim nastavnim predmetima
8. Korištenje različitih web platformi za unapređivanje nastave
9. Primjena sadržaja/tema nastavnih jedinica iz sociologije na svakodnevni život
10. Odgojni aspekti nastave sociologije
11. Poticanje osobnoga i socijalnoga razvoja učenika u nastavi sociologije
12. Pedagoška dokumentacija u nastavi; školski zakoni i pravilnici
13. Stručno usavršavanje nastavnika
14. Obveze i opis posla nastavnika (moderator, kreator, koordinator, razredničke obveze..) te sudjelovanje u školskim tijelima (Razredno vijeće, Nastavničko vijeće,..)
15. Nastavnici pripravnici i napredovanje nastavnika
Vježbe
Tjedan Tema
1. Izrada izvedbenoga nastavnoga plana iz Sociologije
2. Analiza izvedbenoga nastavnoga plana iz Sociologije
3. Određivanje odgojno-obrazovnih ciljeva i ishoda u nastavi sociologije i izbor aktivnosti za njihovo ostvarivanje
4. Izrada nastavnih materijala
5. Izrada pisane pripreme za izvođenje nastave sociologije (individualni rad i rad u skupini)
6. Analiza pisanih priprema studenata
7. Izvedba nastavne jedinice i analiza
8. Izvedba nastavne jedinice i analiza
9. Izvedba nastavne jedinice i analiza
10. Izvedba nastavne jedinice i analiza
11. Izvedba nastavne jedinice i analiza
12. Izvedba nastavne jedinice i analiza
13. Izvedba nastavne jedinice i analiza
14. Izvedba nastavne jedinice i analiza
15. Vrednovanje i analiza učeničkih postignuća – transparentne i konstruktivne kritike učeničkih postignuća s obzirom na individualne mogućnosti i sposobnosti učenika s ciljem motiviranja za daljnji rad