|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Zimski |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije |
Godina studija |
1. - 3. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Katolička crkva i Domovinski rat, 1991.-1998. |
Kratica predmeta |
IZBP-108 |
Šifra predmeta |
164176 |
Status predmeta |
Izborni |
ECTS bodovi |
4 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
30 |
Seminari |
15 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Ana Holjevac Tuković |
Akademski stupanj/naziv |
Doktorica znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Julija Barunčić Pletikosić |
Akademski stupanj/naziv |
Doktorica znanosti |
Zvanje |
Docent |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Cilj kolegija je dati pregled djelovanja i uloge Katoličke crkve u Hrvatskoj u razdoblju Domovinskog rata, kao i pregled aktivnosti Vlade RH na uspostavi mira, u razdoblju od međunarodnog priznanja RH do mirne reintegracije Hrvatskog Podunavlja 1991.-1998. Težište kolegija bit će na ulozi i stavovima Katoličke crkve u promjenama koje su dovele do sloma komunizma i uspostave samostalne RH, te na ulozi i djelovanju Katoličke crkve u Hrvatskoj u razdoblju Domovinskog rata. Također, bit će dan pregled najvažnijih inicijativa Svete Stolice i pape Ivana Pavla II. na događaje u Hrvatskoj u navedenom razdoblju.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Ovladati temeljnim historiografskim pojmovima u svezi s temom predmeta. mirovn inicijative hrvatskog vodstva i sporazume između Republike Hrvatske i drugih strana, koji su doveli do završetka Domovinskog rata.
2. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa
3. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu
4. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi
5. Pridržavati se etičkih načela u radu |
Literatura |
Obvezna |
Stvaranje hrvatske države i Domovinski rat (Zdenko RADELIĆ, Davor MARIJAN, Nikica BARIĆ, Albert BING i Dražen ŽIVIĆ), Zagreb, 2006; BLAŽEVIĆ, Velimir, Katolička crkva u Hrvata u službi mira i stvaranja samostalne Hrvatske, Zagreb, 2009.; BARUNČIĆ PLETIKOSIĆ, Julija, Katolička crkva u Hrvatskoj i Domovinski rat 1991. – 1995.: stavovi, djelovanje, stradanja, Zagreb, 2017.
|
Dopunska |
Ujedinjeni narodi, Rezolucije o Republici Hrvatskoj, UNPROFOR, ur. Anđelko MILARDOVIĆ, Osijek, 1995., 121-124; NAZOR, Ante, Velikosrpska agresija na Hrvatsku 1990-ih, HMDCDR, Zagreb, 2012.; KUHARIĆ, Franjo, Mir je djelo pravde, Poruke, propovijedi i apeli 1988-94, Glas Koncila, Zagreb, 1995.; Služenje miru, Ivan Pavao II. i Sveta Stolica za mir u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini (1991-1995), (ur. BLAŽEVIĆ, Velimir), 1995.; Službene vijesti Hrvatske biskupske konferencije, 1991.-1994. Sto godina katoličkoga socijalnog nauka, Socijalni dokumenti Crkve, (ur. Marijan VALKOVIĆ), Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 1991.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana pismena verzija seminarskog rada;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
|
Način polaganja ispita |
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (usmeni).
|
Način ocjenjivanja |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- seminarske obveze – 30%
- 1. kolokvij – 20%
- 2. kolokvij – 20%
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
1.2 |
0 |
Seminarski rad |
0.84 |
30 |
Kolokvij-međuispit |
0.58 |
20 |
Kolokvij-međuispit |
0.58 |
20 |
Ukupno tijekom nastave |
3.2 |
70 |
Završni ispit |
0.8 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
4 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
8. i 15. termin |
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvodno predavanje. |
2. |
Odnos Katoličke crkve i države („političke zajednice“); konstitucija Radost i nada Drugoga vatikanskog sabora o odnosu Crkve i države; odnos Crkve i države na primjeru Katoličke crkve i SFRJ |
3. |
Višestranačje i demokratski izbori u SR Hrvatskoj, protuustavno i terorističko djelovanje dijela Srba u RH, internacionalizacija sukoba u RH |
4. |
Stavovi i uloga Katoličke crkve u promjenama koje su dovele do raspada SFRJ, sloma komunizma i uspostave samostalne i neovisne RH; djelovanje i uloga Katoličke crkve u Hrvatskoj u razdoblju najsnažnije agresije na RH u drugoj polovici 1991. godine |
5. |
Međunarodno priznanje Republike Hrvatske (diplomatske aktivnosti, međunarodno priznanje od država EZ 15. siječnja 1992. i primanje u Organizaciju Ujedinjenih naroda 22. svibnja 1992) |
6. |
Uloga i značaj Katoličke crkve u Hrvatskoj u procesu međunarodnoga priznavanja RH |
7. |
Aktivnosti Ujedinjenih Naroda (UN-a) i međunarodne zajednice na uspostavi mira u Republici Hrvatskoj 1991.-1995 |
8. |
Kolokvij |
9. |
Uloga Svete Stolice i utjecaj pape Ivana Pavla II. na događanja u Hrvatskoj 1990. – 1995.; značaj Papinog posjeta Hrvatskoj 1994. godine |
10. |
Djelovanje i uloga Katoličke crkve u događanjima u Hrvatskoj u razdoblju 1992. – 1995.; uspostava Hrvatske biskupske konferencije; Uloga kardinala Franje Kuharića kao predsjednika HBK i predvodnika Katoličke crkve u Hrvatskoj u vrijeme Domovinskog rata |
11. |
Odnos Katoličke i Srpske pravoslavne crkve u Hrvatskoj u razdoblju Domovinskoga rata |
12. |
Stradanja Katoličke crkve u Hrvatskoj u vrijeme Domovinskog rata |
13. |
Diplomatske aktivnosti RH do vojno–redarstvene operacije „Oluja“ te mirne reintegracije okupiranog teritorija RH |
14. |
Mirna reintegracija Hrvatskog Podunavlja |
15. |
Kolokvij |
Seminari |
Tjedan |
Tema |
1. |
Ciljevi seminara. Podjela tema seminara i dogovor za rad |
2. |
Dokumenti Drugoga vatikanskog koncila o odnosu Crkve i države |
3. |
Rušenje Berlinskog zida kao uvod u demokratske promjene u državama s jednopartijskim sustavom |
4. |
Diplomatske aktivnosti i zauzimanje Svete Stolice i pape Ivana Pavla II. za mirno rješavanje jugoslavenske političke krize |
5. |
Odluka o neovisnosti (referendum 19. svibnja 1991. i odluke o neovisnosti na Saboru RH 25. lipnja 1991.) , raskid državno-pravnih veza sa SFRJ i odluke Sabora RH 8. listopada 1991. |
6. |
Dokumenti i priopćenja Hrvatske biskupske konferencije u razdoblju 1992. – 1995. |
7. |
Eskalacija sukoba u RH –oružani napadi pobunjenih Srba (Pakrac, Plitvička jezera, Borovo Selo) |
8. |
Kolokvij |
9. |
Mirotvorna uloga pape Ivana Pavla II. |
10. |
Uloga kardinala Franje Kuharića u razdoblju 1990. – 1995. |
11. |
Najznačajnije izjave predstavnika Srpske pravoslavne crkve u razdoblju 1990. – 1995. |
12. |
Materijalna razaranja sakralne arhitekture Katoličke crkve u Domovinskom ratu kroz pregled dokumenata vojne provenijencije „Republike Srpske Krajine“ 1991. – 1995. |
13. |
Rezolucije UN-a o Hrvatskoj |
14. |
Katoličke crkva i Srpska pravoslavna crkva o pitanju mirne reintegracije Hrvatskog Podunavlja |
15. |
Kolokvij |