|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Diplomski sveučilišni studij psihologije |
Godina studija |
1. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Didaktika (PN-A) |
Kratica predmeta |
PNA-1 |
Šifra predmeta |
223566 |
Status predmeta |
Izborni |
ECTS bodovi |
8 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
30 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Blaženka Valentina Mandarić |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Redoviti profesor |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Snježana Mališa |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Predavač |
Kontakt e-mail |
snjezana.malisa@unicath.hr |
Telefon |
+385 (1) 3706 614 |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Didaktika je znanost o poučavanju i učenju. Studira se poučavanje i konfigurira kompleksno djelovanje usmjereno na stvaranje svih onih uvjeta koji favoriziraju učenje i ona znanja koja su temeljna i konstituirajući da se ostvari predviđeni odgojno obrazovni proces.
|
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Upoznati studente s didaktikom – znanstvenom disciplinom koja se bavi učenjem i poučavanjem.
Osposobiti studente za učinkovitu i kreativnu primjenu temeljnih didaktičkih načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave:
• razumjeti i objasniti osnovne didaktičke pojmove: učenje, poučavanje, odgoj i obrazovanje, nastava, učenik, učitelj
• poznavati i objasniti temeljne didaktičke varijable u nastavnom procesu
• poznavati i objasniti ishode i ciljeve
• poznavati i objasniti tipove motivacija i strategije za motiviranje učenika
• poznavati i objasniti vrste planiranja i razlike u poimanju procesa poučavanja
• poznavati i objasniti vrste ocjenjivanja i vrjednovanja i njihov utjecaj na proces učenja
• poznavati i objasniti individualne razlike učenika i posljedice za proces planiranja, poučavanja i učenja
• usvojiti temeljne nastavničke kompetencije
|
Literatura |
Obvezna |
Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa.
Matijević, M., & Radovanović D. (2011). Nastava usmjerena na učenika, Zagreb: Školske novine.
|
|
Dopunska |
Previšić, V. (ur.) (2007). Kurikulum – teorije, metodologija, sadržaj, struktura. Zagreb: Školska knjiga.
Cindrić, M., Miljaković, D., Strugar, V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2.
Cyriacou, C. (1997). Nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
Cowley, S. (2006). Tajne uspješnog rada u razredu. Zagreb: Školska knjiga.
Glasser, W. (2005). Kvalitetna škola – škola bez prisile. Zagreb: Educa.
Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.
Jensen, E. (2005). Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb: Educa.
Jelavić, F. (2008). Didaktika. Jastrebarsko: Naklada slap.
Pranjić, M. (2005). Didaktika. Povijest, osnove, profiliranje, postupak. Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Matijević, M., Topolovčan, T. (2017). Multimedijska didaktika. Zagreb: Školska knjiga
|
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekNe |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
|
|
Način polaganja ispita |
1) Nastavne aktivnosti – dva kolokvija (pismeno)
2) Završni ispit (usmeni);
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem pismenog rada i kolokvija.
|
|
Način ocjenjivanja |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) pismeni rad – 20%
2) kolokvij – 50%
b) Završni ispit – 30% ocjene
usmeni ispit – 30%
|
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
1.2 |
0 |
Portfolio |
2 |
35 |
Kolokvij-međuispit |
2 |
35 |
Ukupno tijekom nastave |
5.2 |
70 |
Završni ispit |
2.8 |
30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
8 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
1. kolokvij: 15. tjedan nastave
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Uvodno predavanje |
2. |
Kompleksnost procesa poučavanja i učenja |
3. |
Didaktika: razvoj i humanističko-društvene osnove |
4. |
Osnovni didaktički pojmovi |
5. |
Kurikulum: teorija i praksa |
6. |
Didaktički postupci: planiranje, izvođenje i vrjednovanje nastave |
7. |
Planiranje kognitivnih procesa (Bloomova taksonomija) |
8. |
Planiranje nastave koja poštuje različitost učenika |
9. |
Vrjednovanje i samovrjednovanje u školi |
10. |
Vrsta ocjenjivanja i utjecaj na proces učenja |
11. |
Novi ambijent učenja i poučavanja |
12. |
Odnos medija i škole |
13. |
Multimedijska didaktika |
14. |
Nastavničke kompetencije i cjeloživotno učenje |
15. |
Kolokvij |