Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Obiteljska terapija
Kratica predmeta IZBD - 38 Šifra predmeta 157453
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Christian Gostečnik
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor u trajnom zvanju
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Tanja Valenta
Akademski stupanj/naziv Zvanje
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Saša Poljak Lukek
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: steći znanja o osnovnim teorijskim pristupima  u obiteljskoj terapiji kao i osnovna znanja o  metode i tehnikama vođenja obitelji u psihoterapijskom procesu.

Sadržaj predmeta: Osnovne značajke i povijesni razvoj obiteljskih terapija. Karakteristike nekih psihoterapijskih pristupa unutar obiteljske terapije. Relacijski obiteljski model i relacijska dinamika. Specifične intervencije i značajke rada na sistemskoj, interpersonalnoj i intrapsihičkoj razini u obiteljskoj terapiji. Liječenje traume i zlostavljanja u obiteljskoj terapiji.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon položenog završenog ispita studenti će moći: Predstaviti osnovne teorijske principe i uvjete rada u obiteljskoj terapiji; Predstaviti teorijske temelje nekih pristupa u obiteljskoj terapiji; Usporediti različite smjerove u obiteljskoj terapiji; Kritički prosuditi pojedine pristupe u obiteljskoj terapiji; Procijeniti prikladnost obiteljske terapije za određenog klijenta; Koristiti odabrane osnovne vještine u obiteljskoj terapiji; Opisati osnovne principe međusobne regulacije afekta u obiteljskoj terapiji; Identificirati osnovne relacijski fenomene, važne za obiteljsku terapiju; Utvrditi obiteljsku dinamiku u slučajevima traume i zlostavljanja i identificirati potrebne zadatke u obiteljskoj terapiji u takvim slučajevima.
Literatura
Obvezna

Gostečnik, C. (2017). Relational family therapy: The systemic, interpersonal,

and intrapsychic experience. New York: Routledge.

Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview.

Pacific Grove, CA: Brooks Cole.

Dallos, R., & Draper, R. (2010). An introduction to family therapy: Systemic

theory and practice (3rd ed.). Maidenhead: Open University Press.

Repič, S. T., Gostečnik, C., & Cvetek, R. (2012). Trauma of sexual abuse and

the family. In Y. Spiteri & E. M. Galea (Eds.), Psychology of neglect (pp. 29–

46). New York, NY: Nova Science.

Cvetek, R., Kompan Erzar, K., Erzar, T., & Gostečnik, C. (2006). Relational

family therapy. In J. S. Scharff & D. E. Scharff (Eds.), New paradigms for

treating relationships (pp. 51–61). New York, NY: Jason Aronson.

Dopunska

Bitter, J. R. (2014). Theory and practice of family therapy and counseling

(2nd ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning.

Carlson, J., & Sperry, L. (Eds.). (2010). Recovering intimacy in love

relationships: A clinician’s guide. New York, NY: Routledge.

Hecker, L. L., & Wetchler, J. K. (2013). An introduction to marriage and

family therapy. New York, NY: Routledge.

Sexton, T. L., Weeks, G. R., & Robbins, M. S. (Eds.). (2003). Handbook of

family therapy: The science and practice of working with families and

couples. New York, NY: Brunner-Routledge.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti -70 %
  • kolokvij – 50%
  • Vježbe – 20%
  1. Završni pismeni ispit – 30%

 Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)