Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2019. / 2020. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Metodika nastave psihologije (PN-A)
Kratica predmeta PN20 Šifra predmeta 158019
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Boban Lipić
Akademski stupanj/naziv magistra psihologije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail ana.bobanlipic@gmail.com Telefon +385 (1) 091 5068 835
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ovim predmetom studenti stječu kompetencije koje im omogućavaju izvođenje nastave psihologije u različitim školskim programima i na različitim razinama. Stečena znanja moći će primijeniti i u izvanškolskom poučavanju djece, kao i odraslih u sklopu različitih oblika cjeloživotnoga učenja.

Na predavanjima studenti se upoznaju s osnovnim teorijskim aspektima poučavanja – planiranjem i pripremom nastave, izvedbom nastavnoga sata, vođenjem i tijekom nastavnoga sata, razrednim ugođaje, upravljanjem disciplinom, vrednovanjem i ocjenjivanjem napretka učenika te praćenjem i vrednovanjem vlastitoga rada. 

 

Radni zadatci:

  • pasivno participiranje nastave (u zimskom semestru studenti slušaju 4 sata mentora, a 3 sata mentor koristi za upoznavanje s pedagoškom dokumentacijom, načinom rada s pojedinim razredima i sl).

student tijekom slušanja nastavnog sata mentora vode Dnevnik metodičke prakse-opažanje nastave

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Studenti će moći: - analizirati izvedbeni plan i program nastave psihologije - navesti etape i objasniti važnost planiranja i programiranja nastavnog procesa - odrediti mjerljive i realistične odgojno-obrazovne ishode u nastavnoj jedinici te izabrati prikladne aktivnosti za njihovu realizaciju tijekom nastavnog procesa - analizirati tablicu konstruktivnog poravnanja - napisati pripremu za nastavni sat i analizirati ju - izabrati i/ili kreirati nastavne materijale za nastavnu jedinicu - usporedi različite metode i oblike rade - iskusiti inovativne i kreativne nastavne metode - izabrati nastavne metode i oblike rada prikladne za ostvarivanje postavljenih odgojno-obrazovnih ishoda - sastaviti testove za provjeru znanja - izraditi kriterije vrednovanja učeničkih postignuća - objasniti načine praćenje napretka učenika, vrednovanja ishoda poučavanja i ocjenjivanja učeničkog napretka - opisati učinkovite strategije upravljanja razredom klimom - objasniti načine nošenja sa stresom u nastavničkom pozivu - objasniti komunikacijski proces i prepreke u komunikaciji - na primjerima objasniti učinkovite načine komunikacije - uvježbati komunikacijske i prezentacijske vještine - reflektirati se na nastavu mentora u izvještaju - navesti pedagošku dokumentaciju
Literatura
Obvezna

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP – Vern.
Kyriacou, C. (1997). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

Šverko, B. (2009.). Psihologija, udžnenik za gimnazije, Tagreb, Školska knjiga

Dopunska

Jensen, E. (2003). Super-nastava. Zagreb: Educa.

Arends, R.I. (1991). Learning to teach. New York: McGrow Hill.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencije nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – dva kolokvija (pismeno)
2) Završni ispit
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave kroz zadane nastavne aktivnosti – kumulativno ostvareno putem pismenog rada i kolokvija.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

dovoljan (2) – 50–64,9%

dobar (3) – 65–79,9%

vrlo dobar (4) – 80–89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

 

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) pismeni rad – 20%

2) kolokvij – 50%

  1. b) Završni ispit – 30% ocjene

usmeni ispit – 30%

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 1 20
Kolokvij-međuispit 1.5 25
Kolokvij-međuispit 1.5 25
Ukupno tijekom nastave 5.2 70
Završni ispit 2.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija Nema
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje (upoznavanje sa sadržajem kolegija, obvezana, kriterijima ocjenjivanja) Program i ciljevi nastave psihologije s obzirom na vrstu škole
2. Planiranje i priprema nastave (elementi planiranja i pripreme, ciljevi i funkcija planiranja)
3. Planiranje i priprema nastave (planiranje nastavnog sata, određivanje obrazovnih ishoda, odabir metoda i sadržaja za ostvarivanje ishoda, vrednovanje ostvarivanja obrazovnih ishoda, priprema nastavnih materijala)
4. Izvedba nastavnog sata Vođenje i tijek nastavnog sata
5. Metode poučavanja za promicanje kritičkog mišljenja
6. Metode poučavanja: izlaganje i instrukcija
7. Metode poučavanja: vođeno i čisto otkrivanje
8. Kolokvij (1. sat) Metode poučavanja: rasprava i suradničko učenje (2. sat)
9. Poučavanje strategija učenja i poticanje samoreguliranog učenja
10. Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje učeničkog napretka
11. Metode poticanja kreativnosti i inovativnosti u nastavi
12. Usmeno ispitivanje, kriteriji ocjenjivanja i davanje konstruktivnih povratnih informacija Pisano ispitivanje, kriteriji ocjenjivanja i davanje konstruktivnih povratnih informacija
13. Komunikacija
14. Kreiranje pozitivne razredne klime i upravljanje disciplinom
15. Kolokvij (1. sat) Stres u nastavničkom pozivu (2. sat)