|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Ljetni | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij sociologije | Godina studija |
1. | ||||||||||||||
Usmjerenje | Upravljanje i javne politike | ||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Sociologija upravljanja II: Upravljanje institucijama javnog sektora | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | SOCD121 | Šifra predmeta | 101879 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 30 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Gordan Črpić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Redoviti profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | gordan.crpic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 370 6670 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Ivica Poljičak | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Poslijedoktorand | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | Telefon | +385 (1) | |||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Damir Miloš | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Magistar sociologije | Zvanje | Asistent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | damir.milos@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3607 623 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Predmet upoznaje studente s konceptima javnog i općeg dobra, državne regulacije te sa pojmom „javnog sektora“. Obrađuju se odabrani primjeri iz europske povijesti koji ukazuju na evoluciju pojma javnog sektora. Analizira se pojam države blagostanja i koncept tržišno socijalnog gospodarstva. Objašnjava se pojam tranzicije. Raspravlja se sadržaj i struktura javnog sektora u odabranim europskim državama. Analizira se ustroj javnog sektora u Hrvatskoj. Sadržaj predmeta: Zapadni sistem i država. Tri vala demokratizaije. Nacionalna država i institucije. Demokracija, tržište i državna regulacija. Državna regulacija i ekonomija. Javni sektor u miješanoj ekonomiji. Koncept društvenog izbora. Ravnoteža između javnog i privatnog sektora. Primjeri organizacije javnog sektora u zapadnim društvima. Javni sektor i tranzicija. Privatizacija kao tranzicijska politika javnog sektora. Regulacija u tranziciji. Koncept „posttranzicije“. Sadržaj i obuhvat javnog sektora u Hrvatskoj. Javni sektor i reforma u Hrvatskoj. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Prepoznavati i razumijeti osnovne teorijske perpektive i praktična rješenja konceptualiziranja i organiziranja javnog sektora. Steći sposobnost uočavanja, raščlanjivanja i sažimanja tema iz područja javnog sektora u suvremenim europskim društvima. Kreativno razmišljati o rješavanju javnosektorskih problema. Razviti odgovornost prema poslovnima povezanim s javnim i općim dobrom i regulacijom javnog sektora. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Duverger, M., (1980). Janus: Dva lica Zapada, Delo Ljubljana.; Rogić, I., (2000.) Tehnika i samostalnost, Hrvatska sveučilišta naklada, Zagreb. ; Županov J., (2002.) Od komunističkog pakla do divljeg kapitalizma, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb. Stiglitz, J: Economics of the Public Sector (odabrana poglavlja), W.W. Norton & Company; Ustav RH; Zakon o izvršenju državnog proračuna (odabrani dijelovi). |
||||||||||||||||
Dopunska | Wallerstein, I., (1991.) Geopolitics and Geoculture: Essays on the Changing Worlds System, Cambridge University Press; Magnusson, L., Ottosson, J., (2001.) The State, Regulation and the Economy, Edward Elgar. Ostrom, E., (2011.) The Evolution of Institutions for Collective Action, Cambridge University Press. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminarske obveze i dva pismena kolokvija) i završni ispit. Način stjecanja bodova:
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|