|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Ljetni | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij sociologije | Godina studija |
2. | ||||||||||||||
Usmjerenje | Upravljanje i javne politike | ||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Sociologija stanovanja | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | SOCD142 | Šifra predmeta | 139200 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Sara Ursić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktorica znanosti | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | sara.ursic@pilar.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Sadržaj predmeta Stanovanje i srodni pojmovi: stan, dom, kućanstvo, rezidencija; društvene teorije o stanovanju; tipovi stanova i stanovanja – elementi za procesnu i strukturalnu analizu; društvene promjene i stanovanje – tradicionalne, moderne i postmoderne stambene prakse; neki alternativni oblici stanovanja – kibuci, skvotiranje, kolektivno/kooperativno stanovanje, zatvorena naselja (gated communities); idealan dom – stambene i rezidencijalne preferencije/aspiracije; zadovoljstvo stanovanjem/rezidencijom – osnovne dimenzije te konceptualni modeli; stambeni problemi i socijalna patologija – manjak stambenih jedinica, nizak prostorni standard, neadekvatna opremljenost, nesigurno susjedstvo, beskućništvo; „divlje“ stanovanje i izgradnja – uzroci, posljedice, tipologija; „pravo na stan“ i stambene politike – javne intervencije u rješavanje stambenog pitanja; rezidencijalna mobilnost – osnovni čimbenici i implikacije; osnovna obilježja stambene prakse u Hrvatskoj
Cilj predmeta Kroz izlaganje teorijsko-metodoloških aspekata sociologijskog tematiziranja stanovanja upoznati studente s osnovnim pojmovima iz područja stambenih studija te s pristupima istraživanju stambene problematike u suvremenim društvima |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Analizirati osnovne pojmove sociologije stanovanja. 2. Identificirati suvremene tipove stanovanja načina života 3. Usporediti različite tipove stanovanja 4. Kritički razumijevati koncepte stanovanja i srodnih pojmova te njihovu ulogu u formiranju urbanog razvoju 5. vješto i profesionalno usmeno i pismeno prezentirati problematiku stanovanja u sklopu šire društvene rasprave | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Bežovan, G. (1999.), Stanovanje i stambeni sustavi u zapadnim zemljama, Revija za socijalnu politiku 6(2), 119-132; Čaldarović, O. (1989.), Društvena dioba prostora, Zagreb: Sociološko društvo Hrvatske (odabrana poglavlja); Rogić, I. (1990.), Stanovati i biti : rasprave iz sociologije stanovanja, Zagreb: Sociološko društvo Hrvatske, (odabrana poglavlja); Seferagić, D. (1988.), Kvaliteta života i nova stambena naselja, Zagreb: Sociološko društvo Hrvatske (odabrana poglavlja). |
||||||||||||||||
Dopunska | Foley, D. (1980.), The Sociology of Housing, Annual review of sociology, 6, 457-478; Kemeny, J. (1992.), Housing and Social Theory, Routledge. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; pisani seminarski rad; kolokvij (pismeni) 2) Završni ispit (pismeni). |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova: a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene 1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova; 2) seminarski rad –max. 30 bodova 3) kolokvij – max. 30 bodova; b) Završni ispit – 30% ocjene 4) završni ispit – max. 30 bodova. |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|