|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij povijesti | Godina studija |
1. | ||||||||||||||
Usmjerenje | Suvremena povijest | ||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Slika i film kao povijesni izvor | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | POVD225 | Šifra predmeta | 101710 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 3 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 15 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Krunoslav Novak | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | krunoslav.novak@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 655 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi: Upoznati studente s ulogom fotografije i kinematografije te s načinima analize i pristupa njihovim sadržajima, prepoznajući elemente za rekonstrukciju povijesnog konteksta. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Prepoznati ulogu i značaj fotografije, fotomontaže i filmske građe u kontekstu povijesnog istraživanja 2. Izdvojiti glavne značajke procesa semiotičke analize audiovizualnih sadržaja 3. Opisati tijek razvoja uloge fotografije i filma u društvenim dinamikama 4. Analizirati osnovne postavke pristupa vjerodostojnosti pojedinih audiovizualnih proizvoda 5. Demonstrirati stečena znanja s kolegija u analizi fotografija iz vlastitog konteksta 6. Ocijeniti primjenjivost i ograničenja audiovizualnih sadržaja kao povijesnih izvora. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | P. Burke, Očevid, upotreba slike kao povijesnog dokaza, Zagreb 2003. (orig. Peter Burke, Eyewitnessing, The uses of images as historical evidence, London 2001.); S. Vitaljić, Rat slikama, suvremena ratna fotografija, Zagreb 2013; P. Sorlin, “How to Look at an “Historical” Film”, u: M. Landy (ur.) The Historical Film: History and Memory in Media, London 2001., str. 25-49.; T. Dant – G. Gilloch, “Pictures of the past: Benjamin and Barthes on photography and history,” European Journal of Cultural Studies 5 (2002) 1: 5-25.; D. Cartmell – I. Q. Hunter, “Retrovisions. Historical makeovers in film and literature”, u: Cartmell D. (i dr.) Retrovisions. Reinventing the past in film and fiction, London 2001., str. 1.-7.; J. Fiske, “Code”, u: E. Barnouv (i dr.), International encyclopedia of communications, New York – Oxford 1989., str. 312.-316. |
||||||||||||||||
Dopunska | D. Rafaelić, Kinematografija u NDH, Zagreb 2013.; H. Turković i V. Majcen, Hrvatska kinematografija, povijesne značajke, suvremeno stanje, filmografija (1991.2002), Zagreb 2003.; A. Mignemi, Lo sguardo e l’immagine, La fotografia come documento storico, Torino 2003.; G. P. Brunetta i C. A. Zotti Minici (ur.), La fotografia come fonte di storia, Venezia 2014.; G. D’Autilia, L’indizio e la prova, La storia nella fotografia, Milano 2005.; M. Peres (ur.), Focal Encyclopedia of photography, Oxford 2007.; R. Niemi, History in the media. Film and television, Santa Barbara 2006.; S. Zielinski, Audiovisions. Cinema and television as entr’actes in history, Amsterdam 1999. (orig. Zielinski S., Audiovisionen. Kino und Fernsehen als Zwischenspiele, Reinbek bei Hamburg 1989.); P. Sorlin, Memoria, narrazione, audiovisivo, Roma 2013.; A. L. Carlotti (ur.), Usi e abusi dell’immagine fotografica, Milano 2000.; A. Grasso, Fare storia con la televisione: l’immagine come fonte, evento, memoria, Milano 2006.; P. Ortoleva, Cinema e storia. Scene dal passato, Torino 1991.; P. C. Rivoltella, “Cinema”, u: F. Lever (i. dr.), La Comunicazione, il dizionario di science e tecniche, Roma 2002., str. 205.-209.; F. Lever, “Fotografia”, u: F. Lever (i. dr.), La Comunicazione, il dizionario di science e tecniche, Roma 2002., str. 513.-517. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita |
|
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: dovoljan (2) – 50–64,9% Način stjecanja ocjene: a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|