Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1.
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Povijest i teorije odnosa s javnošću
Kratica predmeta KD1 1-1 Šifra predmeta 186866
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Iko Skoko
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail iskoko@gmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Kristijan Sedak
Akademski stupanj Magistar komunikologije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail kristijan.sedak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 651
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Krešimir Dabo
Akademski stupanj Magistar odnosa s javnostima Zvanje null
Kontakt e-mail dabo.kresimir@gmail.gom Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je studentima pružiti uvid u osnovne elemente razvoja odnosa s javnošću. Studenti će dobiti pregled temeljnih povijesnih razvojnih pravaca koji su kroz znanstvene discipline uključeni u odnose s javnošću, poput  komunikologije, sociologije, psihologije a čije je poznavanje nužno za razumijevanje razvoja discipline odnosa s javnošću. Usvojit će osnovne elemente sastavnih dijelova odnosa s javnošću te ulogu i povijest masovnih medija u odnosima s javnošću. Studenti će steći znanje i ovladati teorijskim okvirom profesije odnosa s javnošću kako bi mogli uspješno pratiti napredna predavanja s ovog područja, ali i stekli osnovu za korištenjem određenih alata i tehnika u odnosima s javnošću.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Prepoznati i opisati osnovne elemente razvoja odnosa s javnošću. Opisati i razlikovati povijesne razvojne pravce odnosa s javnošću. Prepoznati, opisati, analizirati i vrednovati ulogu i povijest masovnih medija u odnosima s javnošću. Prepoznati ulogu i značaj teorijskih aspekata odnosa s javnošću. Izdvojiti glavne značajke teorije odnosa s javnošću. Objasniti ulogu odnosa s javnošću u institucionalnoj komunikaciji. Interpretirati globalne trendove u odnosima s javnošću.
Literatura
Obvezna

Brigss, B., Socijalna povijest medija, Pelago, Zagreb 2011.; Tomić, Z., Odnosi s javnošću. Teorija i praksa, Synopsis, Zagreb-Sarajevo, 2016.; Skoko, B., Priručnik za Odnose s javnošću, Zagreb, 2008.; Cutlip, S., Center, A., Broom, G., Odnosi s javnošću, Zagreb, Mate, 2003.

Dopunska

Verčič, D., Zavrl, F., Tkalac Verčič, A., Laco, K., Odnosi s medijima, Zagreb, Mate, 2004.; Novak, B., Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima, Binoza press, Zagreb, 2001.; Levine, M., Umreženi gerilski P.R., Profil, Zagreb, 2002.; Cutlip, Scott M.; Center, A. H.; Broom, G. M., Odnosi s javnošću,  Zagreb,  Mate, 2003.; Kunczik, M., Odnosi s javnošću – koncept i teorije, Zagreb, FPZ, 2006.; Theaker, A., Priručnik za odnose s javnošću, Zagreb, HUOJ, 2007.; Skoko, B., Priručnik za razumijevanje odnosa s javnošću, Zagreb, MPR, 2006.; Tomić, Z., Odnosi s javnošću i izvršna vlast, Pregled, br. 3-4., , Sarajevo, Univerzitet u Sarajevu2005.; Wilcox, D., Ault, P., Agee, W., Cameron, G., Essentials of Public Relations, New York, 2000.; Tench, R., Yeomans, L. (ed.), Exploring Public Relations, Harlow, FT-Printice Hall, 2006.; Baines, P., Egan, J., Jefkins, F., Public Relations – Conteporarary Issuse and Techniques, Burlington, Elsevier, 2004.; Baskin, O., Arnoff, C., Lattimore, D., Public Relations – The Profession and the Practice, Boston, McGraw Hill, 1997.; Bivins, T., Public relations writing, Boston, McGraw Hill, 2005.; Davis, A., Everything You Should Know About Public Relations, London, Kogen page, 2003.; Fawkes, J., Public Relations and Communications, in: A. Theaker, Routledge, The Publik Relations Handbook, London and New York, 2001.; Furlow, N. E., Public Opinion and Opinion Leaders, in: Encyclopedia of Public Relations, R. Heath (ed.), Thousand Oaks,Sage Pub., 2005.; Gregory, A., Planing and Managing Public Relations, London, IPR, 2000.; Green, A., Effective Personal Communication Skils for Public Relations, London and Philadelphia, Kogan page, 2006.; Heath, R., Coombs, T., Today’s Public Relations. An Introduction, Thousand Oaks, Sage Pub., 2006.; Hazleton, V. Jr., Botan, C. H., Public Relations Theory, New Jersey, 1989.; Ries, A., Ries, L., The Fall of Advertising and the Rise of PR, Harper Busines, New York, 2003.; Winner, K., Effective PR Management, 2nd edition, Kogan Page, 1993.; Yeomans, L., Internal Communication in: Exploring Public Relations, R. Tench, L. Yeomans (eds.), Harlow, FT-Printice Hall, 2006.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) seminarsko izlaganje

2) 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)

3) završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)