|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij sociologije | Godina studija |
2. | ||||||||||||||
Usmjerenje | Upravljanje i javne politike | ||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Osnove proračuna | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | SOCD135 | Šifra predmeta | 139212 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 3 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Roman Šubić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Docent | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | roman.subic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706656 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Stjecanje osnovnih znanja o državnom proračunu, proračunskom procesu i tehnikama izrade proračuna. Krajnji je cilj da studenti na temelju saznanja prepoznaju značenje koji državni proračun ima ne samo kao temeljni instrument fiskalne politike nego i kao sredstvo koje treba odražavati interese građana. Rasprave o proračunu i proračunskom procesu omogućit će studentima dobivanje uvida u uloge glavnih igrača u proračunskom procesu te ukazati na probleme koji proizlaze iz kompleksne naravi proračunskog procesa. Sadržaj predmeta: 1. Glavne fiskalne uloge države; 2. Što je proračun i zašto je on glavni instrument fiskalne politike?; 3. Državni proračun – što je to? (- struktura prihoda – struktura rashoda – struktura računa financiranja – kako država financira manjkove proračuna? – kako država koristi viškove (suficite) proračuna?); 4. Zašto država osniva izvanproračunske fondove? 5. Koja je uloga proračuna lokalnih jedinica? 6. Zašto se obavljaju konsolidacije proračuna? (- konsolidacija proračuna središnje države – konsolidirani proračun opće države); 7. Što je proračunski proces? (- priprema – planiranje – odobrenje – izvršavanje – kontrola i revizija); 8. Zašto se razlikuju planovi od izvršenja proračuna? (- rebalansi proračuna, privremeno financiranje); 9. Uloga glavnih proračunskih institucija u proračunskom procesu (- uloga Ministarstva financija u proračunskom procesu – uloga Sabora i Vlade u proračunskom procesu – uloga državne revizije u proračunskom procesu); 10. Tehnike izrade proračuna; 11. Klasifikacije proračuna. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Steći osnovna znanja o proračunskom procesu i tehnikama izrade državnog proračuna, 2. Identificirati glavne elemente državnog proračuna i ovladati strukturom državnog proračuna, 3. Razviti znanja o strateškom planiranju i o načinu raspodjele proračunskih sredstava, 4. Razviti praktične vještine za sudjelovanje u procesu donošenja državnog proračuna. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Bajo, A. (2006). Proračunski sustav: ornament ili sredstvo upravljanja državnim financijama. Zagreb: Institut za javne financije. Bajo, A. i Jurlina Alibegović, D. (2008). Javne financije lokalnih jedinica vlasti. Zagreb: Školska knjiga. Ott, K. (ur.) (2009). Proračunski vodič za građane. Zagreb: Institut za javne financije i Zaklada Friedrich Ebert. |
||||||||||||||||
Dopunska | Bratić, V. (2008). Odlučivanje o lokalnim proračunima: između sna i jave. Zagreb: Institut za javne financije i Zaklada Friedrich Ebert. Jakir-Bajo, I. (2013). Planiranje u sustavu proračuna 2014. – 2016. Zagreb: HZRFD. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita |
|
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja ocjene: a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene 1) seminarsko izlaganje – max. 20 bodova; 2) 1. kolokvij – max. 20 bodova; 3) 2. kolokvij – max. 30 bodova; b) Završni ispit – 30% ocjene 4) završni ispit – max. 30 bodova. |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|