|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij sociologije | Godina studija |
1. | ||||||||||||||
Usmjerenje | Upravljanje i javne politike | ||||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Društvena osnova prostornog planiranja | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | SOCD114 | Šifra predmeta | 101878 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 3 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 15 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Roko Mišetić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | roko.misetic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 691 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Cilj kolegija jest upoznati studente s konceptom prostornog planiranja u društvenom kontekstu, glavnim vrstama prostornih planova, te uvjetima i načinima njihove izvedbe. Sadržaj predmeta Prostorno planiranje, pojam i osnovne sastavnice: prostor, vrijeme, djelatnost, korisnik. Prostor i srodni pojmovi: okoliš, teritorij, priroda, društvena proizvodnja prostora, stanovništvo i prostor. Klasifikacija djelatnosti u društvu: društvena osnova planerske razdiobe djelatnosti na rad, stanovanje, promet i igru; društvena hijerarhija djelatnosti; uloga tehničke i organizacijske morfologije djelatnosti. Pojam korisnika u prostornom planiranju: tipologija korisnika i njihova prisutnost u planiranju; direktivni i indikativni pristup; pravednost u prostornom planiranju. Sociokulturni poredak i prostorno planiranje: temeljne ideje i hijerarhija vrijednosti; pojam identiteta; pojam baštine; okoliš i baština. Politički poredak i prostorno planiranje: društvena razdioba moći i hijerarhija interesa; javni i privatni interesi; prostorni i teritorijalni interesi; zastupanje interesa u prostornom planiranju; uloga javnosti; odlučivanje o prostornom planu. Institucije u prostornom planiranju: institucije izradbe; institucije provedbe i nadzora plana; društveno funkcioniranje prostornoplanskog dokumenta: pravni i moralni aspekt. Suvremeno društvo i prostorno planiranje: modernost i postmodernost u prostornom planiranju; nužnost prostornog planiranja; socijalna, ekologijska i razvojna održivost i prostorno planiranje. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Razlikovati osnovne tipove prostornih planova. 2. Povezati planiranje i kulturni kontekst vrijednosti i identiteta. 3. Objasniti ulogu planiranja u zaštiti prirodne i kulturne baštine. 4. Identificirati glavne društvene aktere u planiranju. 5. Argumentirati principe održivog planiranja. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Marinović Uzelac, A., (2001.), Prostorno planiranje, Dom i svijet, Zagreb, (odabrana poglavlja). |
||||||||||||||||
Dopunska | Catanese, A. J., i Snyder, J. C. (1988.), Urban Planning, McGraw-Hill, Inc., New York (odabrana poglavlja); Hall, P. (2002.), Urban and Regional Planning, Routledge, London and New York (odabrana poglavlja). |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni) 2) Završni ispit (usmeni). |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova Način stjecanja bodova: a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene 1) seminarski rad – max. 10 bodova; 2) 1. kolokvij – max. 25 bodova; 3) 2. kolokvij – max. 35 bodova; b) Završni ispit – 30% ocjene 4) završni ispit – max. 30 bodova. |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|