Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1., 2.
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću, Interkulturalna komunikacija i novinarstvo

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Umijeće komuniciranja – televizija
Kratica predmeta IZBD-120 Šifra predmeta 186878
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Zlatan Gelb
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail zlatan.gelb@hrstud.hr Telefon +385 (1) 091/6601 361
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegij „Umijeće komuniciranja – televizija“ usredotočuje se na praktično iskustvo izrade televizijskih programa. Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim teorijskim i praktičnim znanjima i vještinama koje se upotrebljavaju u televizijskoj produkciji. Studenti će dobiti uvid kako su se kroz povijest pomoću slike uvjeravali gledatelji tih slika i kako je vladajuća klasa slikom stvarala javno mnijenje. Način na koji se slika gleda i što je potrebno za gledanje vizualnih medija od izuzetne je važnosti za razumijevanje sadržaja slike, ali s izumom vizualnih medija pokretnih slika dobila se još jedna dimenzija koja podražava stvarnost. Studenti će se upoznati s televizijskim žanrovima i načinima stvaranja televizijske programske sheme. Poznavanje specifičnosti svakog programa ponaosob omogućava studentima razumijevanje televizijskog medija i njegovog utjecaja na gledateljstvo. Upoznavanje s televizijskom tehnikom i ovladavanje kreativnim tehnikama televizijskog izražavanja. Studenti će se upoznati s aspektom poslovanja televizije kako na ekonomskom tako i na pravnom polju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Razvijaju se komunikacijske sposobnosti vezane uz razumijevanje slike: sposobnosti komunikacijski (društveno) relevantne analize vlastitih doživljajnih reakcija te sposobnosti argumentacijskog utemeljenja te analize u provjerivim karakteristikama vizualnih medija. Relevantne analize vlastitih doživljajnih reakcija te sposobnosti argumentacijskog utemeljenja te analize u provjerivim karakteristikama televizije. Sposobnost rada u televizijskoj redakciji. Sposobnost samostalnog snimanja kamerom. Sposobnost samostalnog montiranja materijala. Studenti će naučiti ključne vještine potrebne za učinkovito programiranje, kao što su format, pripovijedanje, skriptiranje, rad s glumcima, tehnike televizijske kamere, osvjetljenje, zvuk, montaža i uređivanje televizijskog programa. Ostale će nastavne jedinice istražiti prirodu TV industrije, potencijalna tržišta za studentske ideje i programe te upravljati proračunima. Također će naučiti o pitchingu, proračunu i kako uspostaviti vlastitu produkcijsku tvrtku i omogućiti pristup golemom broju radnih mjesta u ovom sve dominantnijem TV sektoru. Očekuje se da će studenti završiti svoje zadatke kroz samostalne aktivnosti koje uključuju istraživanje, planiranje produkcije, oblikovanje predprodukcije, snimanje, montiranje i uređivanje programa.
Literatura
Obvezna

Ward, Peter, Bermingham, Alan, Wherry: Multiskilling for Television Production, Focal Press, London

Millerson, Gerald, Owens, Jim: Television Production, Focal Press, London

Marković, Dragan: Audio-vizuelna pismenost, Univerzitet Singidunum, Beograd

Dopunska

Jacobson, Mitch: Matering MultiCamera Techniques, From Preproduction to Editing and Deliverables, Routledge, London

Gillen, Anne Marie: The Business of Show Business for Creatives, Focal Press

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave.

     2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti, praktičan rad (vježbe).

2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50-64,9 %

dobar (3) – 65-79,9 %

vrlo dobar (4) – 80-89,9 %

izvrstan (5) – 90 i više %

Način stjecanja ocjene:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
  2. b) Završni ispit

   4)  Usmeni ispit – max. 30% (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Aktivnost na nastavi 0.77 35
Praktični rad 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija Prema objavljenom rasporedu
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Vizualna komunikacija – umjetnost uvjeravanja ili kako se slikom stvarala povijest
2. Pitching
3. Izražajna sredstva televizije – kadar, scena i sekvenca
4. Izražajna sredstva televizije – plan, rakursi, pokreti kamerom, svjetlo
5. Izražajni oblici – priča, intervju, voditelj
6. Televizijska tehnika
7. Elektroničko reportažno snimanje
8. Televizijska produkcija s više kamera
9. Od mašte do virtualne stvarnosti
10. Priča i vizualna struktura
11. Montaža – funkcije montaže, montažne spone
12. Televizijski žanrovi kao oblik televizijske komunikacije
13. Sastavljanje programske sheme
14. Televizija i društvo – propaganda i promidžbeni video
15. Marketing televizije – ekonomski i pravni aspekti
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodne vježbe – upoznavanje sa sadržajem i načinom rada.
2. Praktičan rad.
3. Praktičan rad.
4. Praktičan rad.
5. Praktičan rad.
6. Praktičan rad.
7. Praktičan rad.
8. Praktičan rad.
9. Praktičan rad.
10. Praktičan rad.
11. Praktičan rad.
12. Praktičan rad.
13. Praktičan rad.
14. Praktičan rad.
15. Zaključne vježbe.