|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije | Godina studija |
2., 3. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Relacijska antropologija Benedikta XVI/J. Ratzingera u bioetičkim pitanjima | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBP-131 | Šifra predmeta | 176383 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Odslušani predmet Uvod u bioetiku | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Jerko Valković | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktorica znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | jerko.valkovic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 671 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Dajana s. Marta Carti | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktorica znanosti | Zvanje | Poslijedoktorand | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | smartacarti@gmail.com | Telefon | +385 (1) 098 9100 063 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
U okviru predmeta se obrađuje pristup i doprinos pape Benedikta XVI/J. Ratzingera bioetičkoj disciplini. U prvome dijelu kolegija studenti se upoznaju sa temeljima relacijske antropologije Benedikta XVI/J. Ratzingera i njezinim osnovnim odrednicama: pojmom osobe, pozivom na ljubav i na istinu, pojmom slobode u misli pape Benedikta kao i istraživanjima promjena u tehnološkoj kulturi i njezinim utjecajem na ljudsku osobu. Polazeći od naznačenih karakteristika Benediktove antropologije, u drugom dijelu kolegija, ukazuje se na posebnosti odnosno razlike u odnosu na druge aktualne bioetičke modele i na njihove temeljne argumente u bioetičkom dijalogu. Benediktov bioetički pristup promatrat će se u primjeni na konkretne probleme pobačaja, eutanazije, palijativne skrbi i ekologije. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1. Upoznati specifičnost relacijske antropologije Benedikta XVI/J. Ratzingera i njezine primjene u bioetici; 2. uočiti promjene naglaska ovog pristupa bioetici u odnosu na druge bioetičke modele; 3. razumjeti važnost ovoga pristupa u bioetičkom dijalogu u suvremenom društvu i tehnološkoj kulturi; 4. upoznati interdisciplinarnost bioetičke discipline; 5. naučiti argumentirano raspravljati o bioetičkim pitanjima i problemima unutar bioetike; 6. samostalno istražiti (neki) bioetički problem i argumentirano ga braniti. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Benedikt XVI., Caritas in veritate, Ljubav u istini, Enciklika o cjelovitome ljudskom razvoju u ljubavi i istini, KS, Zagreb, 2009., Benedikt XVI./Ratzinger J., Dogma i navještaj, KS, Zagreb 2011.,Carti M.D. L’approccio di Benedetto XVI alla bioetica nel contesto d’altri modelli attuali, Roma 2016., Matulić T., Bioetika, Glas Koncila, Zagreb 2001., Pellegrino E. D. –Thomasma D., For The Patients Good. The Restoration of Beneficence in Health Care, Oxford University Press, New York 1988., Potter V. R., Global bioethics, Michigan State University Press, Michigan 1988. |
||||||||||||||||
Dopunska | Čović A. – Gosić N. –Tomašević L. (ur.), Od nove medicinske etike do integrativne bioetike, Pergamena, Zagreb 2009., Engelhardt jr. H. T., The Foundations of Christian Bioethics, Swers &Zeirlrnger Publishers, Lisse 2000., Engelhardt jr. H. T., The Foundations of Bioethics, Oxford University Press, 19962., Fuček I., «Još uvijek kriza moralne teologije?», u Obnovljeni život 56 (2001) 3, 333 – 357., La sessualità al servizio dell’amore. Antropologia e criteri teologici, Edizioni Dehoniane Roma, 19962, Obnova braka i obitelji, Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb 1998., Osoba – Savjest, Verbum, Split 2003, Predbračna ljubav – Bračna ljubav, Verbum, Split 2005., Vjerovati – živjeti, Verbum, Split 2010., Život – Smrt, Verbum, Split 2008., Pellegrino E. D. –Thomasma D., Helping and Healing, Georgetown University Press, Washington D.C. 1997., The Christian Virtues in Medical Practice, Georgetown University Press, Washington D.C. 1996., The Virtues in Medical Practice, Oxford University Press, New York 1993., Potter V. R., Bioetika: most prema budućnosti, Digital Point Tiskara, Rijeka 2007., Sgreccia E., Manuale di bioetica. Aspetti medico-sociali, Volume II, Vita e Pensiero, Milano 2012., Manuale di bioetica. Fondamenti ed etica biomedica, Volume I, Vita e Pensiero, Milano 20074., Valjan V. (ur.), Integrativna bioetika i izazovi suvremene civilizacije, Bioetičko društvo u BiH, Sarajevo 2007. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskomu programu i izvedbenomu nastavnomu planu |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1. Nastavne aktivnosti
2. Završni ispit (usmeni) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova Način stjecanja bodova:
2. Završni ispit – 30% ocjene
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|