Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PREVENTIVNI PROGRAMI: IZRADBA, IZVOĐENJE I VREDNOVANJE
Kratica predmeta IZBD-31 Šifra predmeta 157446
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Usavršavanje vještine samostalnog planiranja i izradbe preventivnih programa. Razvijanje sposobnosti vrednovanja preventivnih programa.

Sadržaj predmeta:Definiranje prevencije.Odabir teorijske perspektive. Zaštitni čimbenici i jačanje pozitivnih ponašanja.Etika u prevenciji.Određivanje problema. Definiranje cilja programa. Analiza mogućih pristupa specifičnom problemu.Odabir primjerenog pristupa.Definiranje preventivnog programa.Metodološki nacrt izvođenja programa. Odabir ciljne skupine.Odabir načina vrednovanja programa.Analiza odnosa uloga i dobiti.Definiranje održivosti postignuća nakon provedbe prevencije.Analiziranje podataka i unaprjeđenje programa.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Navesti različite vrste prevencije; Opisati teoretske pristupe mijenjanju ponašanja; Razmotriti etičke principe u prevenciji; Identificirati zaštitne čimbenike za specifičan problem; Identificirati problem u zajednici; Definirati cilj preventivnog programa; Komentirati različite pristupe mogućem problemu; Dizajnirati preventivni program; Predložiti ciljnu skupinu; Kreirati način vrednovanja programa; Analizirati praktične uvjete provedbe programa; Oosmisliti održivost postignuća nakon provedbe programa; Predvidjeti poboljšanje programa.
Literatura
Obvezna
  • Conyne, R.K. (2010). Prevention program development andevaluation: Anincidencereduction, culturallyrelevantapproach. London: SAGE Publications, Inc.
  • Conyne, R.K., Horne, A.M. i Raczynski, K. (2013). Preventioninpsychology: Anintroduction to thepreventionpractice kit. London: SAGE Publications, Inc.
  • Romano, J.L. (2015). Preventionpsychology: Enhancing personal andsocialwell-being. Washington: American PsychologicalAssociation.
  • Vera, E.M. (2012). TheOxfordhandbookofpreventionincounselingpsychology. Oxford: Oxford University Press.
Dopunska
  • McCord, J. i Tremblay, R.E. (ur.) (1992). Preventingantisocialbehavior: Interventionsfrombirththroughadolescence. New York: TheGuilford Press.
  • Rathvon, N. (2008). Effectiveschoolinterventions: Evidence-basedstrategies for improving student outcomes (2. iz.). New York: TheGuilford Press.
  • Umbreit, J., Ferro, J.B., Liaupsin, C.J. i Lane, K.L. (2007). Functionalbehavioralassessmentandfunction-basedintervention: Aneffective, practicalapproach. New York: Pearson.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • Seminar – 40%
  • Seminarsko izlaganje – 10%
  • Zadaća – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.7 40
Seminarsko izlaganje 0.2 10
Domaća zadaća 0.4 20
Ukupno tijekom nastave 2.5 70
Završni ispit 0.5 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija /
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Definiranje prevencije.
3. Teorije prevencije za promjenu ponašanja.
4. Planiranje i vrednovanje programa.
5. Specifične metode u vrednovanju preventivnih programa.
6. Određivanje problema i polazišta.
7. Identificiranje potreba za preventivnim programom.
8. Odabir ciljne skupine.
9. Postavljanje ciljeva.
10. Odabir pristupa i definiranje preventivnog programa.
11. Odabir načina vrednovanja programa.
12. Analiza odnosa uloga i dobiti.
13. Analiziranje podataka i unaprjeđenje programa.
14. Definiranje održivosti postignuća nakon provedbe prevencije.
15. Završno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Seminar na temu predavanja.
3. Seminar na temu predavanja.
4. Seminar na temu predavanja.
5. Seminar na temu predavanja.
6. Seminar na temu predavanja.
7. Seminar na temu predavanja.
8. Seminar na temu predavanja.
9. Seminar na temu predavanja.
10. Seminar na temu predavanja.
11. Seminar na temu predavanja.
12. Seminar na temu predavanja.
13. Seminar na temu predavanja.
14. Seminar na temu predavanja.
15. Završno predavanje.