|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Ljetni | ||||||||||||||
Studij | Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije | Godina studija |
1. - 3. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Katoličanstvo u modernoj angloameričkoj misli | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBP-156 | Šifra predmeta | 195040 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 3 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Zoran Turza | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Dr. sc. | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | zoran.turza@unicath.hr | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Bruno Matos | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Dr. sc. | Zvanje | Poslijedoktorand | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | bruno.vtz3@gmail.com | Telefon | +385 (1) | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Kolegij pod naslovom „Katoličanstvo u modernoj angloameričkoj misli“ obuhvaća interdisciplinarno područje humanističkih, društvenih i znanstvenih postavki o katoličanstvu nastalih u akademskim zajedinacama Velike Britanije i Sjedinjenih Država. U kolegiju se razlaže problematika katoličanstva kao svjetonazora unutar pluralne političke i društvene stvarnosti na Zapadu. Sadržaj: Interdisciplinarni pristup podrazumijeva historijski, filozofski i društveno-teorijski aspekt s kojim se nastoji odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri je Katolička Crkva i njezin nauk utjecao na angloameričke intelektualne krugove, i tako doprinijela razvoju umjetnosti, filozofije i prirodnih znanosti. Država i Crkva kod Lockea i Milla. Ekumenski dijalog katoličkih i anglikanskih intelektualaca(Oksfordski krug). Neoskolastički utjecaj na common sense filozofiju Gilberta Chestertona i u djelima kardinala Newmana. Shvaćanje katoličanstva kod Bertranda Russella. Problematika zapadnog sekularizma kod C. Taylora. Kolegij obuhvaća razdoblje od kraja 18. do kraja 20. stoljeća, i autore kao što su Locke, Mill, Chesterton, Newman, Copleston, Russell, Taylor. Ciljevi: Ciljevi ovog interdisciplinarnog kolegija su slijedeći: 1. nepristrano i objektivno razumijevanje položaja katoličanstva kao svjetonazora u suvremenoj angloameričkoj misli; 2. odgovor na pitanje kako su katolički intelektualci doprinijeli razvoju Velike Britanije i Sjedinjenih Država; 3. interpretacija položaja katoličanstva u suvremenom pluralizmu ideologija i svjetonazora na Zapadu. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Studenti će elaborirati temeljne aspekte katoličanstva u kontekstu različitih svjetonazora unutar pluralne društvene stvarnosti na Zapadu. Razlikovati će doprinose Katoličke Crkve na umjetnost i filozofiju, posebice u anglosaksonskom kulturnom miljeu. Studenti će moći elaborirati osnovne teze nekolicine važnih autora kao što su: Lock, Mill, Chesterton, Newman, Copleston, Russel i Taylor. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Ante KUSIĆ, Humanizam i kršćanstvo, Zagreb, 1995. Svezak šesti: Suvremena Crkva, u: Hubert JEDIN, Velika povijest Crkve, Zagreb, 1987. Joseph RATZINGER, Razgovor o vjeri: jasni odgovori na suvremene dvojbe, Split, 1998. Gilbert Keith CHESTERTON, Vječni čovjek, Split, 2005. Charles TAYLOR, A Secular Age, Harvard, 2007. Frederick COPLESTON, A history of philosophy. Volume 8.Modern philosophy: Bentham to Russell. New York, 1966. |
||||||||||||||||
Dopunska | Bertrand RUSSELL, Why I Am not a Christian? New York, 1957. Charles Stephen DESSAIN, The Mind of cardinal Newman, London, 1974. Franjo TOPIĆ, Vjera i kultura, Sarajevo-Zagreb, 2017. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu. 2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno. |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1. Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni); 2. Završni ispit (usmeni). |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: dovoljan (2) – 50–64,9% dobar (3) – 65–79,9% vrlo dobar (4) – 80–89,9% izvrstan (5) – 90% i više Način stjecanja ocjene: a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene • 1. kolokvij – 35% • 2. kolokvij – 35% b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno pozitivno odgovoriti na 50% ispita) • usmeni ispit – 30% |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|