|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije | Godina studija |
1. - 3. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Demografska obilježja svijeta | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBP-55 | Šifra predmeta | 140259 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Nenad Pokos | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Izvanredni profesor | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | nenad.pokos@pilar.hr | Telefon | +385 (1) 4886822 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Cilj predmeta: Upoznati studente s osnovnim znanstveno utemeljenim činjenicama, pokazateljima i spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama svjetskoga stanovništva, s posebnim naglaskom na kontinentalne i regionalne razlike te na aktualne probleme u međuodnosu demografskog, društvenog, povijesno-političkog i ekonomskog razvitka svijeta. Sadržaj predmeta: Kretanje svjetskog stanovništva, demografska tranzicija, prirodna osnovica kao odrednica razvoja stanovništva svijeta (klima, reljef), razmještaj svj. st. i problem prenapučenosti, urbanizacija kao svjetski fenomen prostornog prerazmještaja stanovništva, regionalni i ekološki aspekti razvoja stanovništva svijeta, najvažniji oblici i primjeri pred-modernih i modernih migracija stanovništva, kulturno-antropološki sastav (rase, religije i jezici svijeta), političke krize i ratni sukobi kao čimbenik kretanja i razmještaja svjetskoga stanovništva, stanovništvo i problem siromaštva, gladi, AIDS-a, stanovništvo i eugenika (odabrani primjeri: SAD, Njemačka, skandinavske zemlje, Kina). |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Objasniti kretanje i razmještaj svjetskog stanovništva. Razlikovati etape demografske tranzicije. Razumjeti probleme prenaseljenosti i siromaštva. Tumačiti diferencirani razvoj stanovništva po kontinentima i regijama. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | Wertheimer-Baletić, A. (1999): Stanovništvo i razvoj, MATE, Biblioteka Gospodarska misao, Zagreb (odabrana poglavlja). Nejašmić, I. (2005): Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima, Školska knjiga, Zagreb (odabrana poglavlja). Mesić, M. (2002): Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Societas, Zavod za sociologiju, Zagreb (odabrana poglavlja). |
||||||||||||||||
Dopunska | Ferrera, M. (2004): Narodi svijeta, Stanek, Varaždin. Narodi Europe, priredio: Felipe Fernandez-Armesto, The Times, Naklada Zadro, Zagreb, 1997. Polšek, D. (2004): Sudbina odabranih, ArTresor naklada, Zagreb (odabrana poglavlja). Tyler Hitchcock, S. i Esposito, John L. (2004): Religije, Gdje Bog boravi, kamo hodočasnici putuju, Egmont, Zagreb. Ludwig, K. (2001): Leksikon etničkih manjina u Europi, Pan Liber, Zagreb (odabrana poglavlja); |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni) 2) Završni ispit (usmeni) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: dovoljan (2) – 50-64 bodova dobar (3) – 65-79 bodova vrlo dobar (4) – 80-89 bodova izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova: 1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene 1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda); 2) 1. kolokvij – max. 30 bodova 3) 2. kolokvij – max. 30 bodova 2. b) Završni ispit – 30% ocjene 4) završni ispit – max. 30 bodova (3 pitanja po max. 10 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita) |
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|