Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij sestrinstva (izvanredni) Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Cochrane metodologija sustavnih pregleda literature
Kratica predmeta IZBD-39 Šifra predmeta 157481
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati samo studenti koji su te prikupili 75 ili više bodova na predmetu “Kvantitativna paradigma istraživanja”.
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Dario Sambunjak
Akademski stupanj doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail dario.sambunjak@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 642
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Engleski
Opis
predmeta

Upoznavanje s Cochrane metodologijom sustavnih pregleda literature. 

Istraživanje nekog aspekta Cochrane metodologije sustavnih pregleda literature.

 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Objasniti razlike između primarnih i sekundarnih istraživanja, te sustavnih i nesustavnih pregleda literature. Objasniti svrhu izrade sustavnih pregleda literature i ulogu Cochrane kolaboracije. Prepoznati ključne elemente Cochrane sustavnog pregleda. Razumjeti različite prikaze rezultata sustavnih pregleda. Opisati ključne faze u izradi sustavnih pregleda literature. Procijeniti kvalitetu objavljenih sustavnih pregleda literature. Identificirati neki nedovoljno istraženi aspekt Cochrane metodologije i istražiti ga.
Literatura
Obvezna

Higgins JPT, Green S (editors). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions Version 5.1.0 [updated March 2011]. The Cochrane Collaboration, 2011. Available from www.cochrane-handbook.org.
Shea BJ1, Grimshaw JM, Wells GA, Boers M, Andersson N, Hamel C, Porter AC, Tugwell P, Moher D, Bouter LM. Development of AMSTAR: a measurement tool to assess the methodological quality of systematic reviews. BMC Med Res Methodol. 2007 Feb 15;7:10.
Moher D, Liberati A, Tetzlaff J, Altman DG, The PRISMA Group. Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses: The PRISMA Statement.
PLoS Med. 2009; 6(7):e1000097.

Dopunska

Schünemann H, Brożek J, Guyatt G, Oxman A. Handbook for grading the quality of evidence and the strength of recommendations using the GRADE approach. Updated October 2013. Dostupno na http://gdt.guidelinedevelopment.org/central_prod/_design/client/

handbook/handbook.html

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveDa Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
  2. Uredno izvršene seminarske obveze
  3. Uredno izvršena zadaća
Način polaganja ispita

Ispit se polaže kroz seminarski rad

Način ocjenjivanja

Vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.4 0
Seminarski rad 3.6 100
Ukupno tijekom nastave 5 100
Završni ispit
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. 1. Uvodni seminar
2. 2. Cochrane kolaboracija, sustavni pregledi literature i Cochrane knjižnica
3. 3. Elementi Cochrane sustavnog pregleda: protokol
4. 4. Elementi Cochrane sustavnog pregleda: Pozadina i metode
5. 5. Elementi Cochrane sustavnog pregleda: Rezultati
6. 6. Elementi Cochrane sustavnog pregleda: Interpretacija, rasprava i zaključci
7. 7. Elementi Cochrane sustavnog pregleda: Sažete inačice
8. 8. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: definiranje istraživačkog pitanja
9. 9. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: pretraživanje literature
10. 10. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: vađenje podataka
11. 11. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: procjena kvalitete uključenih studija
12. 12. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: analiza
13. 13. Koraci u izradi Cochrane sustavnog pregleda: interpretacija i pisanje rada
14. 14. Procjena kvalitete sustavnih pregleda
15. 15. Završni seminar
Vježbe
Tjedan Tema
1. 1. Priprema i provedba metodološkog istraživanja
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.