|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2018. / 2019. | Semestar | Ljetni | ||||||||||||||
Studij | Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije | Godina studija |
1. - 3. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | Bosna i Hercegovina: raskrižje svjetova | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBP-15 | Šifra predmeta | 192114 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Seminari | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Tado Jurić | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktor znanosti | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | tado.juric@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 674 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Razumjeti širi kontekst prošlosti Bosne i Hercegovine i usvojiti osnovna znanja o političkom uređenju Bosne i Hercegovine i razvoju njene državnosti. Prikazati raznolikost kulturnih utjecaja u zemlji (zapadne civilizacije, islamske, židovske i pravoslavne civilizacije). Uočiti važnost djelovanja franjevaca u očuvanju hrvatskog nacionalnog identiteta u BiH. Razložiti glavne značajke politike srpske, bošnjačke i hrvatske političke elite u BiH. Razložiti obilježja agresivnog nacionalizma u BiH. Uočiti procese koji Bosnu i Hercegovinu danas čine tipičnim podijeljenim društvom i fragilnom državnom tvorevinom. Opisati ulogu međunarodne zajednice u BiH. Razmotriti institucionalne mehanizme pomoću kojih se uređuju odnosi među etničkim podijeljenim društvenim segmentima – konsocijacijska demokracija. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
1.) Znati interpretirati povijesne i aktualne procese u Bosni i Hercegovini. 2.) Shvatiti procese prožimanja različitih kulturnih i civilizacijskih utjecaja na prostoru BiH. 3.) Analizirati značajke glavnih političkih i društvenih procesa u Bosni i Hercegovini. Razložiti glavne značajke politike srpske, bošnjačke i hrvatske političke elite u BiH. Razložiti obilježja agresivnog nacionalizma u BiH. 4.) Analizirati strukturalne probleme demokracije i demokratskog uređenja u podijeljenim društvima - primjena konsocijacijske demokracije; koristiti interdisciplinarni pristup u radu; razumjeti znanstvena dostignuća političkih znanosti. 5.) Kritički analizirati i interpretirati izvor. 6.) Napisati jasan i strukturiran pismeni rad. 7.) Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 8.) Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi. 9.) Preuzeti temelje društveno odgovornog ponašanja - formirati stav prema kojem su sve vrste agresivnog nacionalizma i totalitarnih projekata neprihvatljivi; pridržavati se načela nepristranosti jer teme imaju izraženu dnevno-političku uporabu; osposobiti se za izbjegavanje ideološkog pristupa i instrumentalizacije tumačenja događaja. Pomirenje. Vježbati se u senzibilitetu za promatranje aktualnih događaja. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna | M. Kasapović, Bosna i Hercegovina: podijeljeno društvo i nestabilna država, Zagreb 2005.; M. Kasapović, Problemi kritike konsocijacijske demokracije u Bosni i Hercegovini, Status br. 12, Mostar 2007.; N. Malcolm, Povijest Bosne, Zagreb i Sarajevo 1995. (odabrana poglavlja iz navedenih dijela) |
||||||||||||||||
Dopunska | S. Arnautović, Političko predstavljanje i izborni sistemi u Bosni i Hercegovini u XX stoljeću, Sarajevo 2009., (str. 87-221, 409-632.); Lj. Antić, Velikosrpski nacionalni programi, Zagreb 2007.; F. Bieber, Bosna i Hercegovina poslije rata: Politički sistem u podijeljenom društvu, Sarajevo 2008.; M.-J. Calic, Krieg und Frieden in Bosnien-Herzegowina, Frankfurt am Main 1996.; S. Džaja, Konfesionalnost i nacionalnost Bosne i Hercegovine, Sarajevo 1992.; S. Džaja, Bosna i Hercegovina u austrougarskom razdoblju (1878-1918), Mostar 2002.; S. Džaja, Politička realnost jugoslavenstva 1918-1991. S posebnim osvrtom na Bosnu i Hercegovinu, Sarajevo i Zagreb 2004.; M. Imamović, Historija države i prava Bosne i Hercegovine, Sarajevo 2003.; B. Magaš, I. Žanić, (ur.), Rat u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini 1991-1995, Zagreb 1999., N. Klaić, Srednjovjekovna Bosna, Zagreb 1994.; M. Imamović, Historija Bošnjaka, Sarajevo 1997.; G. Milić, Serijal Alkemija Balkana: Bosna i Hercegovina, Al Jazeera Balkans, Sarajevo 2013.; O. Ibrahimagić, Bosanski identitet i suverenitet, Sarajevo 2012. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave; |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | 1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; kontinuirano praćenje (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova: Način stjecanja bodova: b) Završni ispit – 30% ocjene
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|