Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij sestrinstva (redoviti) Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Fizikalna medicina i rehabilitacija u prevenciji i liječenju bolesti lokomotornog, kardiorespiratornog i neurološkog sustava
Kratica predmeta IZBP-121 Šifra predmeta 173051
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Melita Uremović
Akademski stupanj doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail melita.uremovic@zg.tcom.hr Telefon +385 (1) 098/827199
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Bolesti i ozljede lokomotrnog sustava vodeći su uzrok privremene radne nesposobnosti, dok su bolesti srca i pluća vodeći uzrok smrtnosti kako u Republici Hrvatskoj tako i svijetu. Kroz ovaj kolegij studenti će dobiti neophodna znanja za  poticaje aktivnog pristupa  ovoj  problematici.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Reproducirati znanje iz fizikalne medicine i rehabilitacije i primijeniti ga u praksi, koristiti nove spoznaje u svladavanju predmeta, razviti integralni pristup zdravlju i bolesti, pronaći relevantne informacije na vrijeme za primjenu novih modaliteta fizikalne terapije u praksi.
Literatura
Obvezna

Ivo Jajić, Zrinka Jajić. Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada, 2008.

Božidar Ćurković, Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Knjižara Ljevak, 2004.

Đurđica Babić–Naglić, Fizikalna i rehabilitacijska medicina, Medicinska naklada, 2013.

Dopunska

Conrad MO, Kamper DG. Isokinetic strength and power deficits in the hand following stroke. Clin Neurophysiol 2012; 123 (6): 1200-6.

Hammami N, Coroian OF, Julia M, Amri M, Mottet D, Herisson C, Laffont L. Isokinetic muscle strengthening after acquired cerebral damage: a literature review. Ann Phys Rehabil Med. 2012; 55 (4): 2

Pashkow FJ. Issues in contemporary cardiac rehabilitation: a historical perspective. J Am Coll Cardiol. 1993;21(3):822-34

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
2. Uredno izvršene nastavne obveze (aktivno sudjelovanje na satu, položen kolokvij)

 

 

 

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: kolokvij i samostalan rad
2. Završni ispit (pismeni)

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.3 0
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Ukupno tijekom nastave 2.1 30
Završni ispit 1.9 70
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Fizikalna medicina i rehabilitacija
2. Opći i funkcionalni pregled bolesnika
3. Fizikalna medicina i rehabilitacija u gerijatriji (definicija pojmova, kliničke specifičnosti, komorbiditeti, osnove terapijskog pristupa)
4. Rehabilitacija moždanog udara; Edukacija i prevencija
5. Rehabilitacije pulmoloških bolesnika;Važnost edukacije u prevenciji pulmoloških bolesti
6. Načela rehabilitacije kardioloških bolesti; Važnost edukacije u prevenciji kardioloških bolesnika
7. Rehabilitacija čestih neuroloških bolesti
8. Rehabilitacija određenih upalnih reumatskih bolesti
9. Rehabilitacija degenerativni bolesti kralježnice; Edukacija bolesnika u aktivnostima svakodnevnog života ( ortoze)
10. Rehabilitacija degenerativnih bolesti perifernih zglobova; Edukacija bolesnika u aktivnostima svakodnevnog života ( ortopedska pomagala)
11. Rehabilitacija prijeloma; Edukacija prevencije prijeloma u starijoj životnoj dobi
12. Rehabilitacija i prevencija sportskih ozljeda
13. Osnovna načela rehabilitacije palijativnog bolesnika
14. Kronična bol u rehabilitacijskoj medicini
15.