Share
Natječaj za mobilnost studenata u svrhu stručne prakse u programskim zemljama u okviru Erasmus+ programa – programske zemlje KA131 (EU) projekt 2023.
Na osnovu Erasmus+ povelje u visokom obrazovanju Hrvatsko katoličko raspisuje
NATJEČAJ
za mobilnost studenata u svrhu stručne prakse u programskim zemljama u okviru Erasmus+ programa – programske zemlje KA131 projekt 2023.
Opći dio
Ovaj Natječaj je otvoren od dana objave do 1. srpnja 2023. godine.
Hrvatskom katoličkom sveučilištu je 2021. godine dodijeljena povelja Erasmus Charter for Higher Education 2021-2027 na osnovu koje je omogućeno sudjelovanje studenata Sveučilišta u Erasmus+ programu.
U skladu s načelima Erasmus+ povelje u visokom obrazovanju, Sveučilište će provesti aktivnosti mobilnosti studenata u svrhu stručne prakse u programskim zemljama KA131 , odnosno Natječaj za dodjelu financijske potpore studentima Sveučilišta za sufinanciranje studiranja na inozemnoj organizaciji/instituciji za projekt KA131 - Natječaj 2023.
Mobilnost u svrhu stručne prakse odnosi se na boravak studenata sveučilišnog prijediplomskog, diplomskog i doktorskog studija na inozemnoj instituciji/organizaciji i može trajati najkraće 2 mjeseca, a najduže 12 mjeseci na pojedinoj razini studija. Mobilnost mora započeti u razdoblju između 17. srpnja 2023. i 28. veljače 2024. godine.
Izrazi koji se koriste u ovom Natječaju, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na oba spola.
Broj studenata za mobilnost u svrhu studiranja
Broj studenata Sveučilišta kojima će biti dodijeljena sredstva za mobilnost u svrhu stručne prakse odredit će se sukladno odluci Agencije za mobilnost i programe EU. Studenti koji se prijave na Natječaj i zadovolje sve uvjete Natječaja, a ne uđu u krug studenata koji primaju financijsku potporu, mogu na razmjenu otići o vlastitom trošku i na njih se primjenjuju ista pravila kao i na Erasmus+ studente koji primaju potporu.
Gdje je moguće realizirati mobilnost u svrhu stručne prakse
Mobilnost u svrhu stručne prakse moguće je ostvariti u zemljama Europske Unije, Norveškoj, Islandu, Lihtenštajnu, Srbiji, Makedoniji ili Turskoj. Stručnu praksu moguće je obaviti u tvrtkama, ustanovama, organizacijama i ostalim subjektima koje imaju status pravne osobe.
Mjesto obavljanja stručne prakse studenti mogu pronaći uz pomoć koordinatora ECTS bodova sveučilišnog odjela/fakulteta, samoinicijativno ili uz pomoć trećih strana. Studenti specijalističkih i doktorskih studija u suradnji s mentorom za izradu doktorske disertacije pronalaze odgovarajuću instituciju u bilo kojoj državi članici Europske Unije, Norveškoj, Islandu, Lihtenštajnu, Srbiji, Makedoniji ili Turskoj.
Mobilnost u svrhu stručne prakse nije moguće realizirati u institucijama Europske unije i ostalim tijelima Europske unije, uključujući specijalizirane agencije ; u organizacijama koje upravljaju programima Europske unije kao što su nacionalne agencije za program Erasmus+ kako bi se izbjegao mogući sukob interesa i/ili dvostruko financiranje.
U slučaju mobilnosti u svrhu stručne prakse nije potreban međuinstitucijski sporazum, ali ako se usavršavanje realizira na visokoškolskoj ustanovi, ta ustanova mora biti nositeljica povelje Erasmus Charter for Higher Education.
Tko se može prijaviti
Na Natječaj se mogu prijaviti svi studenti Sveučilišta koji su u trenutku prijave za mobilnost upisani na jedan od studija koje izvodi Sveučilište, uz uvjet da im nije izrečena stegovna mjera.
Prije prijave
Student Sveučilišta koji želi ostvariti mobilnost u svrhu stručne prakse obraća se s potrebnom dokumentacijom sveučilišnom odjelnom/fakultetskom ECTS koordinatoru koji upoznaje sveučilišnog ECTS koordinatora o namjeri studenta. Studenti sveučilišnog prijediplomskog i diplomskog studija, koji se namjeravaju prijaviti na Natječaj za mobilnost u svrhu studiranja će zajedno sa sveučilišnim odjelnim/fakultetskim ECTS koordinatorom te sveučilišnim ECTS koordinatorom popuniti Learning Agreement for Traineeship .
Obaveze studenta definiraju se sklapanjem ugovora o obavljanju stručne prakse. Ako priznavanje nije moguće, matična ustanova je obvezna mobilnost u svrhu stručne prakse zabilježiti u Dopunskoj ispravi o studiju, osim u slučaju ako je student u međuvremenu diplomirao te mu je Dopunska isprava već izdana. U tom slučaju, student ima pravo zatražiti potvrdu o obavljenoj praksi. Potvrda se može zatražiti od odjelnog/fakultetskog ECTS koordinatora.
Studenti sveučilišnih specijalističkih i doktorskih studija koji se namjeravaju prijaviti na Natječaj za mobilnost u svrhu stručne prakse će uz znanje mentora zajedno sa sveučilišnim ECTS koordinatorom popuniti Sporazum.
Školarina
Studenti uključeni u Erasmus+ program oslobođeni su plaćanja školarine na inozemnim visokoškolskim ustanovama.
Za vrijeme trajanja mobilnosti u svrhu stručne prakse studenti ostaju upisani na studij na matičnom Sveučilištu i moraju regulirati vlastiti status u Službi za studentska pitanja. Za vrijeme trajanja mobilnosti u svrhu stručne prakse studenti nisu oslobođeni participiranja u troškovima studiranja na matičnom Sveučilištu, a sukladno potpisanom Ugovoru o načinu studiranja.
Iznosi financijske potpore
Financijska potpora koju student prima u okviru Erasmus+ programa je iznos potpore troškova stručne prakse te ne pokriva cjelokupni trošak boravka na inozemnoj instituciji/organizaciji.
Iznos financijske potpore za dugoročnu fizičku mobilnost za projekt KA131 - Natječaj 2023. utvrđuje Agencija za mobilnost i programe EU i to prema kategorijama, ovisno o zemlji u koju student odlazi:
- grupa zemalja 1 – 550 EUR mjesečno,
- grupa zemalja 2 – 550 EUR mjesečno i
- grupa zemalja 3 – 500 EUR mjesečno.
U slučaju mobilnosti studenata u svrhu stručne prakse, za dugoročne mobilnosti, studenti će dobiti dodatak od 150 EUR mjesečno.
Iznos financijske potpore studenti mogu ostvariti za razdoblje mobilnosti u svrhu stručne prakse u ukupnom trajanju do 12 mjeseci, za svaku razinu studija.
Sveučilište je dužno isplatiti samo ona sredstva koja mu je doznačila Agencija za mobilnost i programe EU, odnosno Europska komisija. Studenti ne mogu primiti financijsku potporu ako je njihov boravak istodobno financiran iz sredstava Europske unije.
Nacionalne ili lokalne stipendije koje student prima ne smatraju se dvostrukim financiranjem.
Poticaj za korištenje zelenog načina putovanja
Studenti koji koriste zeleni način putovanja tzv. green travel imaju pravo na dodatni financijski poticaj od 50 EUR. Studenti koji žele koristiti opciju zelenog načina putovanja obavezni su u prijavi naznačiti da će koristiti zeleno putovanje te po završetku mobilnosti dostaviti dokumentaciju u svrhu dokazivanja spomenutog načina putovanja.
Putovanje za studente s manje mogućnosti
Studenti na svim kratkoročnim mobilnostima kao i studenti s manje mogućnostima na dugoročnim mobilnostima prema trećim/partnerskim zemljama imaju pravo na potporu za put temeljem izračuna putne udaljenosti, kao i na potporu za „zeleno putovanje“ ovisno o tipu prijevoza .
Putna udaljenost |
Standardno putovanje |
„Zeleno“ putovanje |
10 – 99 km |
23 EUR |
|
100 – 499 km |
180 EUR |
210 EUR |
500 – 1999 km |
275 EUR |
320 EUR |
2000 – 2999 km |
360 EUR |
410 EUR |
3000 – 3999 km |
530 EUR |
610 EUR |
4000 – 7999 km |
820 EUR |
|
8000 km ili više |
1500 EUR |
|
Izvanredni troškovi u slučaju visokih troškova putovanja
Ako student nakon odabira na Natječaju utvrdi da financiranje putnih troškova prema izračunu putne udaljenosti ne pokriva 70% stvarnog troška tada može ostvariti uvećanu financijsku potporu za putni trošak i to najviše do 80% stvarnog putnog troška. Zahtjev za financijsku potporu mora biti utemeljen i dobro obrazložen o čemu sveučilišni ECTS koordinator obavještava Agenciju i traži odobrenje prije realizacije mobilnosti. U slučaju dodjele, sudionik će imati pravo samo na ove putne troškove, ne i iznos prema obračunu putne udaljenosti .
Iznos financijske potpore studenti mogu ostvariti za razdoblje mobilnosti u svrhu studiranja u ukupnom trajanju do 12 mjeseci, za svaku razinu studija.
Potpora za uključivanje
Studenti sa specifičnim fizičkim, mentalnim ili zdravstvenim okolnostima imaju pravo na uvećanu financijsku potporu za dodatne stvarne troškove . Studenti koji žele ostvariti pravo na dodatnu financijsku potporu, nakon odabira na Natječaju, a prije odlaska na mobilnost, obvezni su priložiti prijavni obrazac za dodjelu dodatne financijske potpore za uključivost.
Daljnji postupak odabira i dodjele sredstava provodi nadležna Agencija.
Studenti s manje mogućnosti
Dodatak za studente s manje mogućnosti koji odlaze na mobilnost u svrhu stručne prakse obvezno se dodjeljuje sljedećim kategorijama:
- studentima nižeg socioekonomskog statusa,
- studentima koji imaju status izbjeglice, tražitelja azila ili migranta,
- studentima s potporom za uključivanje ,
- studentima s djecom i
- studentima djece hrvatskih branitelja.
Studenti s manje mogućnosti ostvaruju pravo na dodatnih 250 EUR mjesečno za sve dugoročne mobilnosti, 100 EUR jednokratno za kratkoročne mobilnosti ukoliko se pojedini Odjel/Fakultet na iste priključi u trajanju od 5 do 14 dana te 150 EUR jednokratno za kratkoročne mobilnosti u trajanju od 15 do 30 dana.
Studenti slabijeg imovinskog statusa ostvaruju pravo na dodatnu financijsku potporu ako prosječni mjesečni prihodi po članu njihovog zajedničkog kućanstva ne prelaze 85% proračunske osnovice koja se utvrđuje svake godine odgovarajućim propisom. Uz ukupni dohodak u izračun prihoda ulaze i neoporezivi primici navedeni u Pravilniku o dodjeli državne stipendije.
Studenti slabijeg imovinskog statusa koji žele ostvariti pravo na dodatnu financijsku potporu obvezni su, uz prijavu na Natječaj, priložiti i sljedeće dokaze:
- zamolbu za dodatno financiranje studenata slabijega socioekonomskog statusa,
- potvrdu nadležne porezne uprave za sve članove zajedničkog kućanstva za zadnju dostupnu kalendarsku godinu u trenutku predaje natječajne dokumentacije i
- popunjenu izjavu o članovima zajedničkog kućanstva .
U slučajevima kada se radi o stranim studentima koji studiraju na Sveučilištu, valjana je potvrda o mjesečnim prihodima članova kućanstva nadležne porezne ustanove u inozemstvu.
Studenti koji imaju status izbjeglice, tražitelja azila ili migranta, a koji žele ostvariti pravo na dodatnu financijsku potporu obvezni su, uz prijavu na Natječaj, priložiti i sljedeće dokaze:
- zamolbu za dodatno financiranje studenata koji imaju status izbjeglice, tražitelja azila ili migranta,
- odluka kojom se odobrava azil ili supsidijarna zaštita,
- dozvola boravka i
- dokaz identiteta .
Studenti s djecom koji žele ostvariti pravo na dodatnu financijsku potporu obvezni su, uz prijavu na Natječaj, priložiti Zapis iz matice rođene djece.
Studenti djeca hrvatskih branitelja koji žele ostvariti pravo na dodatnu financijsku potporu obvezni su, uz prijavu na Natječaj, priložiti Potvrdo o braniteljskom statusu koje se dobivaju u Ministarstvu branitelja. Dokaz o statusu hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili statusu djeteta hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata izdaje nadležno tijelo državne uprave, odnosno Ministarstvo hrvatskih branitelja, ali valjane su i druge potvrde koje potvrđuju status branitelja, izdane od strane drugih institucija .
Postupak prijave
Prijava za Natječaj se podnosi isključivo online i treba sadržavati sljedeće dokumente:
- popunjen prijavni obrazac s uključenim motivacijskim pismom ,
- prijepis položenih ispita i ocjena te ostvarenih ECTS bodova do prijave na Natječaj ovjeren u Službi za studentska pitanja i potvrdu o upisanom semestru ,
- životopis ,
- Learning Agreement for Traineeship koji je u online obrascu digitalno potpisao student, ovlaštena osoba Sveučilišta i ovlaštena osoba odabrane strane institucije),
- izjavu kojom se daje privola za obradu osobnih podataka,
- zamolbu za dodjelu dodatne financijske potpore za uključivanje
- zamolbu i dokaznu dokumentaciju za dodatno financiranje studenata slabijega socioekonomskog statusa ,
- zamolbu i dokaznu dokumentaciju za dodatno financiranje studenata koji imaju status izbjeglice, tražitelja azila ili migranta ,
- zamolbu i dokaznu dokumentaciju za dodatno financiranje studenata koji imaju djecu i
- zamolbu i dokaznu dokumentaciju za dodatno financiranje studenata djece hrvatskih branitelja .
Nepotpune i nepravodobno podnesene prijave neće se razmatrati.
Rokovi za prijavu
Prijave na Natječaj zaprimaju se od dana objave na mrežnim stranicama Sveučilišta zaključno do 30. lipnja 2023. godine u 23:59 za mobilnosti u svrhu stručne prakse koje će započeti u razdoblju od 17. srpnja 2023. godine do kraja zimskog semestra akademske godine 2023./2024.
Rezultati se objavljuju na mrežnoj stranici Sveučilišta, a svi prijavljeni kandidati bit će obaviješteni o rezultatima i putem elektroničke pošte.
Prijavom na Natječaj pristupnici su izričito suglasni da Hrvatsko katoličko sveučilište kao voditelj zbirke osobnih podataka može prikupljati, koristiti i dalje obrađivati podatke u svrhu provođenja natječajne procedure, sukladno odredbama Opće Uredbe 2016/679 o zaštiti osobnih podataka i Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka .
Rangiranje, odabir kandidata i objava rezultata
Studenti se rangiraju prema ostvarenim bodovima. Student može ostvariti ukupno 100 bodova i to unutar sljedećih kategorija
- težinski prosjek ocjena ,
- pismo motivacije i
- usklađenost programa .
U slučaju jednakog broja bodova prednost ima kandidat koji do trenutka prijave nije ostvario mobilnost u okviru programa Erasmus+ ili je ostvario manji broj mobilnosti od protukandidata.
Kandidati koji imaju izrečenu stegovnu mjeru automatski će biti diskvalificirani.
Rangiranje kandidata po kategorijama mobilnosti provodi Povjerenstvo Sveučilišta, u sastavu od tri člana, u roku od 15 dana od dana isteka roka za prijavu na Natječaj.
Žalbeni postupak
Protiv Odluke o rang listi kandidata može se Povjerenstvu podnijeti žalba u roku od 24 sata od objave Odluke o konačnoj rang listi kandidata. Žalba se podnosi u pisanom obliku u Studentsku službu. O žalbi odlučuje Povjerenstvo. Odluka Povjerenstva je konačna.
Osiguranje
Sudionici odabrani za odlazak na mobilnost dužni su imati zdravstveno osiguranje. Osobe koje imaju uredan status u obveznom zdravstvenom osiguranju u Hrvatskoj, u područnom uredu HZZO-a mogu na zahtjev besplatno dobiti Europsku karticu zdravstvenog osiguranja koja vrijedi u svim zemljama članicama Europske unije i koja predstavlja minimalni uvjet za studentsku mobilnost. Sudionici koji će ostvariti mobilnost u zemljama u kojima ne vrijedi Europska kartica zdravstvenog osiguranja dužni su ugovoriti policu zdravstvenog osiguranja koja pokriva cijelo razdoblje mobilnosti i vrijedi na teritoriju države u kojoj sudionik obavlja stručnu praksu. Preslika EKZO kartice i/ili police zdravstvenog osiguranja čini sastavni dio dosjea studenta.
Sudionici koji odlaze na mobilnost u svrhu stručne prakse, obvezni su, uz gore navedeni minimalni uvjet, sklopiti i police osiguranja od odgovornosti i osiguranja od nezgode koje pokrivaju cijelo razdoblje mobilnosti i vrijede na teritoriju države u kojoj sudionik obavlja stručnu praksu. Preslike polica osiguranja čine sastavni dio dosjea studenata.
Kontakt osobe za dodatne informacije:
Sveučilišni ECTS koordinator : izv. prof. dr. sc. Zoran Turza
ECTS koordinator Odjela za povijest: izv. prof. dr. sc. Ivan Majnarić ⇒ e-mail: ivan.majnaric@unicath.hr
ECTS koordinator Odjela za sociologiju: doc. dr. sc. Matea Plenković ⇒ e-mail: matea.sakic@unicath.hr
ECTS koordinator Odjela za psihologiju: doc. dr. sc. Dragan Glavaš ⇒ e-mail: dragan.glavas@unicath.hr
ECTS koordinator Odjela za komunikologiju: doc. dr. sc. Suzana Peran ⇒ e-mail: suzana.peran@unicath.hr
ECTS koordinator Odjela za sestrinstvo: doc. dr. sc. Mate Car ⇒ e-mail: mate.car@unicath.hr
ECTS koordinator Medicinskog fakulteta: doc. dr. sc. Ivan Krešimir Lukić ⇒ e-mail: ivan.kresimir.lukic@unicath.hr
Voditeljica Odjela za primjenu ECTS bodova i priznavanje inozemnih visokoškolskih kvalifikacija i razdoblja studija: Aleksandra Gečević, mag. soc. et. mag. educ. soc.
Za sve dodatne detalje potrebno je konzultirati Erasmus+ Programme Guide.
Prilozi:
- Learning Agreement for Traineeship
- Europass obrazac
- Izjava o članovima zajedničkog kućanstva
- Prijavni obrazac za dodjelu dodatne financijske potpore za uključivost
- Izjava o privoli
KLASA: 605-01/23-002
URBROJ: 498-03-02-04-02-23-002
Zagreb, 29. svibnja 2023. godine