|
Detaljni izvedbeni plan
|
Akademska godina |
2020. / 2021. |
Semestar |
Ljetni |
Studij |
Preddiplomski sveučilišni studij sestrinstva (izvanredni) |
Godina studija |
2. |
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
Naziv predmeta |
Zdravstvena njega djeteta |
Kratica predmeta |
SP4-4 I |
Šifra predmeta |
171679 |
Status predmeta |
Obvezni |
ECTS bodovi |
7 |
Preduvjeti za upis predmeta |
Nema |
Ukupno opterećenje predmeta |
Vrsta nastave |
Ukupno sati |
Predavanja |
32 |
Seminari |
10 |
Vježbe |
150 |
Mjesto i vrijeme održavanja nastave |
HKS – prema objavljenom rasporedu |
II. NASTAVNO OSOBLJE |
Nositelj predmeta |
Ime i prezime |
Mirjana Turkalj |
Akademski stupanj/naziv |
doktorica znanosti |
Zvanje |
Izvanredni profesor |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Gordana Jurić |
Akademski stupanj/naziv |
magistra sestrinstva |
Zvanje |
Predavač |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
Suradnici na predmetu |
Ime i prezime |
Ines Kulić |
Akademski stupanj/naziv |
magistra sestrinstva |
Zvanje |
Predavač |
Kontakt e-mail |
|
Telefon |
+385 (1) |
Konzultacije |
Prema objavljenom rasporedu |
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
Jezik na kojem se nastava održava |
Hrvatski |
Opis predmeta |
Cilj predmeta je usvajanje općeg i specifičnog znanja, vještina i kompetencija u suvremenoj sestrinskoj skrbi za zdravo i bolesno dijete u svim segmentima zdravstvene njege poštujući fizičke, psihosocijalne, duhovne i kulturalne čimbenike koji mogu utjecati na djetetovo zdravlje/bolest.
|
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Nakon odslušanog predmeta student će biti osposobljen:
- procijeniti i razumjeti zdravstvene, edukacijske i suportivne potrebe djeteta i roditelja/skrbnika u svrhu održavanja tjelesnog i duševnog zdravlja, kao i prevencije bolesti te prepoznati fizičke, psihosocijalne, duhovne i kulturalne čimbenike koji mogu utjecati na djetetovo zdravlje/bolest;
- primijeniti proces zdravstvene skrbi prikupljanjem podataka, procjenom, analizom i interpretacijom podataka u svrhu individualizirane i kvalitetne skrbi za zdravo i bolesno dijete;
- nabrojiti i objasniti pojedine faze u psihomotornom razvoju djeteta, teškoće u rastu i razvoju, stilove roditeljstva i njihov utjecaj na rast i razvoj djeteta;
- procijeniti djetetov psihofizički status te koristiti načela terapijske komunikacije u razvoju odnosa: medicinska sestra – dijete - roditelj/skrbnik;
- educirati roditelja/skrbnika o pravilnoj prehrani, njezi, odgojnim postupcima te zdravstvenoj skrbi za zdravo i bolesno dijete;
- opisati i razumjeti učinke hospitalizacije na djecu u različitim fazama rasta i razvoja;
- opisati etiologiju, simptome, liječenje te zdravstvenu njegu u djece s akutnim i kroničnim bolestima svih tjelesnih sustava;
- demonstrirati različite načine primjene lijeka u djeteta, pripremu za dijagnostičko-terapeutske zahvate te ulogu medicinske sestre pri izvođenju medicinskih zahvata;
- definirati i objasniti hitna stanja u pedijatriji i opisati zdravstvenu njegu u vitalno ugroženog djeteta;
- definirati i objasniti procjenu boli i načine tretiranja boli u djece te definirati zdravstvenu njegu u djeteta u terminalnoj fazi bolesti.
|
Literatura |
Obvezna |
1. Turuk V.: Zdravstvena njega djeteta (nastavni tekstovi), Zdravstveno veleučilište, 2009.
|
Način ispitivanja i ocjenjivanja |
Polaže seDa |
Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe |
Ulazi u prosjekDa |
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene vježbe i seminarske obaveze
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika.
|
Način polaganja ispita |
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
|
Način ocjenjivanja |
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
|
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
VRSTA AKTIVNOSTI |
ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata |
UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave |
5.7 |
0 |
Samostalni rad |
0.3 |
0 |
Aktivnost na nastavi |
0.1 |
10 |
Seminarski rad |
0.2 |
20 |
Ukupno tijekom nastave |
6.3 |
30 |
Završni ispit |
0.7 |
70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) |
7 |
100 |
|
Datumi kolokvija |
|
Datumi ispitnih rokova |
Prema objavljenom rasporedu |
IV. TJEDNI PLAN NASTAVE |
Predavanja |
Tjedan |
Tema |
1. |
Stilovi roditeljstva |
2. |
Razdoblja u dječjoj dobi |
3. |
Psihomotorni razvoj djeteta |
4. |
Proces zdravstvene njege djeteta |
5. |
Zlostavljano dijete |
6. |
Prehrana dojenčeta i djeteta |
7. |
Aktivna i pasivna imunizacija |
8. |
Komunikacija s djetetom i roditeljem/skrbnikom |
9. |
Zdravstvena njega djeteta s akutnim i kroničnim bolestima |
10. |
Pojedini oblici smetnje ponašanja u dječjoj dobi |
11. |
Dijete s intelektualnim teškoćama |
12. |
Procjena i načini tretiranja boli u djece |
13. |
Hitna stanja u pedijatriji |
14. |
Zdravstvena njega vitalno ugroženog djeteta |
15. |
Zdravstvena njega djeteta u terminalnoj fazi bolesti |