Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1.
Usmjerenje Interkulturalna komunikacija i novinarstvo

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Digitalni komunikacijski kanali u novinarstvu
Kratica predmeta KD2 1-1 Šifra predmeta 186791
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ivana Ogrizek Biškupić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj je kolegija pojmovno i sadržajno studente upoznati sa širinom spektra, dimenzijama i reperkusijama koje proizlaze iz digitalnog okruženja u novinarstvu. Kolegij je podijeljen u dva sadržajna dijela. Polazeći od kontekstualnog dijela informacijske pismenosti, razumijevanja samih komunikacijskih kanala, velikih podataka te algoritamskom utjecaju na interpretaciju istih, studente se uvodi u rasprave i kritičke osvrte ovih temeljnih polazišta koji se kasnije nadovezuju na samu primjenu komunikacijskih modela kroz različite digitalne kanale.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Navesti i interpretirati modele i standarde informacijske pismenosti te obrazložiti njihov širi kontekst u vremenu globalne digitalizacije. 2. Analizirati, interpretirati i argumentirati teorijska uporišta medijske konvergencije u kontekstu masovnih medija i raznih modela e-komunikacijskih kanala. 3. Objasniti, procijeniti i razlučiti pozadinu podataka i informacija u digitalnom okruženju, kritički prosuditi i obrazložiti kako se sustavno koriste i obrađuju veliki podaci (Big data) te argumentirati njihov utjecaj na novinarstvo. 4. Istražiti primjere dobre prakse u prilagodbi diskursa pojedinog e-kanala 3.0, kritički prosuditi i obrazložiti odabir navedenog e-kanala, te upravljati, urediti i objaviti zadane sadržaje prema konkretnim novinarskim zadacima.
Literatura
Obvezna
  1. Tong, J.; Lo, S.-H. (Ed.) Digital technology and journalism – An international comparative perspective. Palgrave MacMillan – Springer International Publishing AG, Switzerland, 2017.
  2. Lewis, Seth (Ed.) Journalism in an Era of Big Data; Cases, concepts and critiques. Routledge, Oxon UK & New York USA, 2017.
  3. Siapera, E.; Veglis, A. (ed.) The Handbook of Global Online Journalism. Wiley-Blackwell, Oxford UK,
  4. Bradshaw, P.; Rohumaa, L. The Online Journalism Handbook – Skills to survive and thrive in the digital age. Routledge, Oxon UK & New York USA, 2013.
Dopunska
  1. Svi znanstveni članci objavljeni u sustavu Merlin za potrebe seminarske nastave – minimalno 2 za svaku nastavnu temu (∑ 14), dostupni svim studentima.
  2. Ogrizek Biškupić, I.; Banek Zorica, M. Web-tehnologije (udžbenik). Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2014.
  3. Špiranec, S.; Banek Zorica, M. INFORMACIJSKA PISMENOST Teorijski okvir i polazišta. Knjiga 18, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2008.
  4. GDPR Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2016:119:FULL&from=HR
  5. Mayer-Schőnberger, V.; Cukier, K. Biga Data: A Revolution that Will Transform how We Live, Work and Think. Houghton Mifflin Harcourt, Boston – New York, 2013.
  6. Foust, J., Online Journalism – Principles and Practices of News for the Web, Scottsdale, Holcomb Hathaway Publishers, 2005.
  7. Bakker, P. New journalism 3.0 – aggregation, content farms and Huffinization – The rise of low-pay and no-pay journalism. Hogeschool Utrecht University of Amsterdam, Media Future Week NL, 2012. http://www.mediafutureweek.nl/wp-content/uploads/2012/05/whitepaper-New-Journalism-30-HU.pdf
  8. Brautović, M., Online novinarstvo, Zagreb, Školska knjiga, 2010.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Prisutnost na predavanjima i seminarima,
  • Izrada seminarskog rada i njegovo izlaganje,
  • Polaganje kolokvija.
Način polaganja ispita
  • Nastavne aktivnosti – izrada i izlaganje seminarskoga rada,
  • Polaganje pismenog kolokvija 1
  • Polaganje pismenog završnog ispita.
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

  • dovoljan (2) – 50–64,9%
  • dobar (3) – 65–79,9%
  • vrlo dobar (4) – 80–89,9%
  • izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
  • seminarske obveze – 35%
  • kolokvij – 35%

       Završni ispit – 30% ocjene

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.5 0
Seminarsko izlaganje 1.5 35
Kolokvij-međuispit 1.5 35
Ukupno tijekom nastave 3.5 70
Završni ispit 1.5 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija Prema rasporedu predavanja, 9 tjedan u semestru (vidi niže razradu tema po tjednima)
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Informacijska pismenost s posebnim osvrtom na medijsku pismenost
2. Medijska konvergencija i masovni mediji
3. e-Komunikacijski kanali i nove forme medija
4. Forme i oblici diskursa prema vrsti e-komunikacijskog kanala i ciljnih skupina
5. Korisnici kao kreatori sadržaja i konteksta u digitalnom okruženju (UGC User generated content)
6. Korisnički podaci u virtualnom prostoru (algoritamski pristup i „Big data“)
7. Korisnički podaci u virtualnom prostoru (SAD, Europa i GDPR)
8. Podatkovno novinarstvo (Data journalism)
9. Kolokvij
10. Interaktivnost
11. Web-3.0 u novinarstvu
12. Blogovi, pretraživači i društvene mreže u novinarstvu
13. Video kanali u novinarstvu
14. Novinarstvo na Twitter platformi
15. Utjecaj digitalnih tehnologija na vještine, profesionalnost i kulturu profesionalnog novinarstva
Seminari
Tjedan Tema
1. Definiranje seminarskih tema. Analiza dostupne literature i uvod u istraživački dio. PREZI. Merlin.
2. Informacijska pismenost s posebnim osvrtom na medijsku pismenost
3. Medijska konvergencija i masovni mediji
4. e-Komunikacijski kanali i nove forme medija
5. Forme i oblici diskursa prema vrsti e-komunikacijskog kanala i ciljnih skupina
6. Korisnici kao kreatori sadržaja i konteksta u digitalnom okruženju (UGC User generated content)
7. Korisnički podaci u virtualnom prostoru (algoritamski pristup i „Big data“)
8. Korisnički podaci u virtualnom prostoru (SAD, Europa i GDPR)
9. Interaktivnost
10. Web-3.0 u novinarstvu
11. Podatkovno novinarstvo (Data journalism)
12. Blogovi, pretraživači i društvene mreže u novinarstvu
13. Video kanali u novinarstvu
14. Novinarstvo na Twitter platformi
15. Utjecaj digitalnih tehnologija na vještine, profesionalnost i kulturu profesionalnog novinarstva