Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u psihologiju djetinjstva i adolescencije (PN-A)
Kratica predmeta IZBP-90 Šifra predmeta 156966
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj/naziv diplomirani psiholog Zvanje Asistent
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Kristijan Žibrat
Akademski stupanj/naziv magistar psihologije Zvanje Asistent
Kontakt e-mail kzibrat@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 632
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s razvojnim promjenama u tjelesnom, kognitivnom i socioemocionalnom području razvoja u djetinjstvu i adolescenciji, individualnim razlikama u razvoju i razvojnim poteškoćama koje se mogu javiti u  djetinjstvu i adolescenciji te praktičnom primjenom spoznaja o razvoju u djetinjstvu i adolescenciji u obrazovnom kontekstu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon položenog predmeta studenti će moći: • opisati promjene u tjelesnom, kognitivnom, emocionalnom, socijalnom i moralnom razvoju u djetinjstvu i adolescenciji • prepoznati individualne razlike u razvoju i nekim osobinama ličnosti djece i adolescenata te razvojne poteškoće u određenom području razvoja • planirati pristupe poučavanju prilagođene sposobnostima i usmjerene na poticanje razvoja učenika s posebnim potrebama • primijeniti spoznaje o razvoju djece i adolescenata u planiranju poučavanja i promicanju školskog postignuća i dobrobiti učenika
Literatura
Obvezna

 

Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap.

 

Dopunska

Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.

Howe, M. (2011). Psihologija učenja. Jastrebarsko: Naklada Slap.

Lacković-Grgin, K. (2008). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko: Naklada Slap.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1.       Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu)

2.       Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave

Način polaganja ispita

1.       Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji)

2.       Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.       Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

a)      1. kolokvij – 30%

b)      2. kolokvij – 30%

c)       Radni zadatak – 10%

2.       Završni usmeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Kolokvij-međuispit 0.8 30
Esej 0.4 10
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 1.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u razvojnu psihologiju – Faze prednatalnog razvoja
2. Tjelesni i motorički razvoj u djetinjstvu i adolescenciji
3. Kognitivni razvoj (pažnja, perceptivne sposobnosti) u djetinjstvu i adolescenciji
4. Kognitivni razvoj (jezik i govor) u djetinjstvu i adolescenciji
5. Individualne razlike u kognitivnim sposobnostima
6. Individualne razlike u kognitivnim sposobnostima (intelektualni razvoj)
7. Učenici s posebnim potrebama i daroviti učenici
8. Kolokvij 1
9. Socijalni i emocionalni razvoj u djetinjstvu i adolescenciji (Razvoj privrženosti)
10. Socijalni i emocionalni razvoj u djetinjstvu i adolescenciji (Razvoj samopoimanja i samopouzdanja)
11. Moralni razvoj
12. Razvoj ličnosti i individualne razlike u osobinama ličnosti
13. Uloga roditelja, obitelji i okoline u razvoju
14. Razvojna psihopatologija
15. Kolokvij 2