Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Teorije odgoja i obrazovanja u praksi (PN-A)
Kratica predmeta IZBP-88 Šifra predmeta 156964
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Matilda Karamatić Brčić
Akademski stupanj/naziv doktorica znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail mkarama@unizd.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj kolegija je da polaznici razumiju pedagogiju kao primjenjenu znanost, te povezanost teorije i prakse u području odgoja i obrazovanja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Cilj kolegija je upoznati studente sa suvremenim promjenama u području odgoja i obrazovanja u zemlji i u svijetu, ciljevima, načinima realizacije i vrjednovanja odgoja i obrazovanja, poticati razumijevanje i kritičko promišljanje odgojno-obrazovne prakse. Sadržaj:  Vrijednosti i ciljevi odgoja i obrazovanja; Vrijednosti/ciljevi pluralističkog i multikulturalnog društva, te globalizacije;  Realizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti/ciljeva u odgojno-obrazovnim situacijama (obitelj, predškolske ustanove, škole, mediji, vršnjaci, slobodno vrijeme);  Inkluzivno obrazovanje/Uključenost svih u obrazovanje;  Moralni odgoj: načini ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja; metode i sredstva ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja; Razvijanje moralne inteligencije i moralnih osobina;  Intelektualni odgoj: načini ostvarenja intelektualnog odgoja i obrazovanja; metode i sredstva ostvarenja intelektualnog odgoja i obrazovanja;  Poduzetničko učenje: poduzetnost, inovativnost, kreativnost;  Razmatranje učinkovitosti primjene metoda i sredstava u praksi odgoja i obrazovanja.
Literatura
Obvezna

MacGilchrist, B., Myers, K., Reed, J. (2004), The Intelligent School, London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE Publications

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Zagreb: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH, 2011./ Urednici: Radovan Fuchs, Dijana Vican, Ivan Milanović Litre

Salovey, P. i Sluyter, D. (1999), Emocionalni razvoj i emocionalna inteligencija – pedagoške implikacije, Zagreb: EDUCA

Chabot, D., Chabot, M. (2009), Emocionalna pedagogija – Osjećati kako bi se učilo – Kako uključiti emocionalnu inteligenciju u vaše poučavanje. Zagreb: EDUCA

Vican, D. (2006), Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti, Pedagogijska istraživanja, Vol III., Br. 1., str. 9. – 20.

Dopunska

Keeley, B. (2007), Ljudski kapital. Zagreb: EDUCA

Zhao, Y. (2012), Sustizati ili voditi. Američko obrazovanje u doba globalizacije. Zagreb: EDUCA

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno

Način polaganja ispita

Izrada 2 Kolokvija – međuispita (35% + 35%); Student će samostalno izraditi dva radna zadatka; svaki radni zadatak se vrednuje 0-15 bodova. U radnom zadatku ocjenjuje se točno i jasno korištenje znanstveno-stručne terminologije, struktura rada, identificiranje problema, opisivanje i interpretacija problema, izražavanje svojim riječima, analiziranje problema, uspoređivanje, vlastiti komentar, adekvatno primjenjivanje. Pismeni ispit 30%

Uspješno završavanje svih nastavnih obveza, samostalna izrada radnih zadataka i rezultati pismenog ispita nose ukupno 100 bodova. 

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9 bodova

dobar (3) – 65–79,9 bodova

vrlo dobar (4) – 80–89,9 bodova

             izvrstan (5) – 90-100 bodova

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) 1 Kolokvij – međuispit – 35%
2) 2 Kolokvij – međuispit – 35%

b) Završni ispit – 30% ocjene

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1 35
Kolokvij-međuispit 1 35
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 1.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija Prema rasporedu
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. - Vrijednosti i ciljevi odgoja i obrazovanja; Vrijednosti/ciljevi pluralističkog i multikulturalnog društva; Realizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti/ciljeva u odgojno-obrazovnim situacijama (obitelj, predškolske ustanove, škole, mediji, vršnjaci, slobodno vrijeme) kod nas i u svijetu.
2. Inkluzivno obrazovanje/Uključenost svih u obrazovanje; Pravo na obrazovanje; Obvezno obrazovanje; Interkulturani odgoj i obrazovanje
3. Ljudska prava i prava djece - predavanja s power point prezentacijom; rasprava.
4. Moralni odgoj: načini ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja; metode i sredstva ostvarenja moralnog odgoja i obrazovanja
5. Razvijanje moralne inteligencije i moralnih osobina
6. Odgoj osobnosti; Obilježja karaktera - predavanja s power point prezentacijom; rasprava.
7. Intelektualni odgoj: načini ostvarenja intelektualnog odgoja i obrazovanja
8. Intelektualni odgoj: metode i sredstva ostvarenja intelektualnog odgoja i obrazovanja
9. Odgoj osobnosti
10. Obilježja kreativne osobe; - predavanja s power point prezentacijom; rasprava.
11. Poduzetničko obrazovanje: poduzetnost, inovativnost, kreativnost - predavanja s power point prezentacijom; rasprava.
12. Sastavnice poduzetničke kompetencije: samostalnost, odgovornost, smisao za rizik, timski rad,
13. Sastavnice poduzetničke kompetencije: osmišljavanje ideje/razmišljanje, inicijativnost, donošenje odluke,
14. Sastavnice poduzetničke kompetencije: ustrajnost, radoznalost, povjerenje u druge, posvećenost cilju, vjera u sebe, istraživanje, solidarnost,
15. Sastavnice poduzetničke kompetencije: organizacija rada, organizacija vremena, vrjednovanje i samovrjednovanje, uspjeh, natjecanje i dr.