Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti, Diplomski sveučilišni studij sociologije, Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1., 2.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek, Suvremena povijest, Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću, Interkulturalna komunikacija i novinarstvo, Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Religion - Secularization - Critique
Kratica predmeta IZBD-154 Šifra predmeta 209011
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Željko Tanjić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail rektor@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 644
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Gordan Črpić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Redoviti profesor
Kontakt e-mail gordan.crpic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 670
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Andreas Telser
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail a.telser@ku-linz.at Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Lukas Kaelin
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail l.kaelin@ku-linz.at Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Zoran Turza
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail zoran.turza@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 628
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Engleski
Opis
predmeta

The proposed intensive course will focus on the link between critical thinking and secularization. It will consist in a lecture series of two hours on five consecutive days on the history of critique and the history of secularization on the one hand, and on a seminar-type close reading of the text “Is Critique Secular?” (see bibliography below). The lecture series will give a historical and systematic overview on the development of critique from the Enlightenment until today as well as the history of secularization.

The seminar will focus on the discussion between Talal Asad, Saba Mahmood, Wendy Brown, and Judith Butler about the role of critique, the limits of free speech, and secularization. The questions about the relation between critique and secularization, about the rules of public discussion, and the power of religion in the public sphere. The seminar thus touches upon important questions of contemporary political philosophy, sociology of religion, the interpretative value of political and public theology, the contemporary state of (post-)secularization, and the relation of political and religious identities.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Upon successful completion of the course, students will not only gain important knowledge of the modern history of critique, religion, and secularization but also be able to critically examine its key aspects. Moreover, students will know the different contemporary positions of secularization. The close reading and discussion of "Is Critique Secular?" will enable the students to critically differentiate between the different positions held by Asad, Mahmood, and Butler. The time allotted for discussion will allow students to develop their own points of view in the religion/secularization/critique debate.
Literatura
Obvezna

Nositelj kolegija će osigurati da svi studenti mogu koristiti obveznu i dopunsku literature. Talal, A., Brown, W., Butler, J. and Mahmood, S.  (2009) Is Critique Secular? Blasphemy, Injury, and Free Speech, Berkeley et al: University of California Press. Vuleta B., Batarelo, V. J., (2001.). Forgiveness and Reconciliation – Utopia or a Challenge, Zagreb-Split, CROPAX.

Dopunska

Ester, P., Halman, L., de Moor, R. (1994). The Individualizing Society. Value Change in Europe and North America. Tilburg, University Press.

 Arts, W., Hagenaars, J., Halman, L. (ur.) (2003). 

 Arts, W., Halman, L. (2004). European Values at the Turn of the Millennium. Leiden, Brill.

 Halman, L., Luijkx, R., van Zundert, M. (2005). Atlas of European Values. Leiden, Brill.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;
  2. 2. Predstavljanje odabranih tekstova za čitanje – svaki student će tijekom nastave izložiti tekstove koje je dobio za čitanje.
  3. Uredno izvršene seminarske obveze– svaki student će izložiti seminarski rad, a njegov pisani dio na 10 kartica teksta predati prije izlaska na ispit; pisanim seminarskim radom će se sintetizirati zaključci s predstavljanja odabranih tekstova, seminarskih izlaganja i zaključaka rasprava s predavanja.
  4. Usmeni referat– svaki student će tijekom seminara izložiti i komentirati sadržaj koji je dobio za čitanje.
Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – usmeni referat; usmeno seminarsko izlaganje; pisani seminarski rad; aktivno sudjelovanje u raspravi na nastavi  2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova

Način stjecanja bodova:

  1. a) Nastavne aktivnosti – 30% ocjene
    1) seminarski rad – usmeno izlaganje – 10% ocjene;
    2) seminarski rad – pisani dio – – 10% ocjene;
    3) usmeni referat – izlaganje – 10% ocjene;

b) Završni ispit – 70% ocjene
4) završni ispit – 70 % ocjene.

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarski rad 0.4 10
Seminarsko izlaganje 0.4 10
Referat 0.4 10
Ukupno tijekom nastave 2 30
Završni ispit 1 70
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Introduction – course outline
2. Critique of Religion I
3. Critique of Religion II
4. Free Speech, Blasphemy and Secular Criticism (Talal Asad) I
5. Free Speech, Blasphemy and Secular Criticism (Talal Asad) II
6. Critique of Reason (Freud) I
7. Critique of Reason (Freud) II
8. Religious Reason and Secular Affect: An Incommensurable Divide? (Saba Mahmood) I
9. Religious Reason and Secular Affect: An Incommensurable Divide? (Saba Mahmood) II
10. Religious Reason and Secular Affect: An Incommensurable Divide? (Saba Mahmood) III
11. Critique of Culture I
12. Critique of Culture II
13. Sensibility of Critique: Response to Asad and Mahmood (Judith Butler) I
14. Sensibility of Critique: Response to Asad and Mahmood (Judith Butler) II
15. Conclusion – reflection.
Seminari
Tjedan Tema
1. Introduction – course outline
2. Reading and Interpretation of Selected Texts
3. Reading and Interpretation of Selected Texts
4. Reading and Interpretation of Selected Texts
5. Reading and Interpretation of Selected Texts
6. Reading and Interpretation of Selected Texts
7. Reading and Interpretation of Selected Texts
8. Reading and Interpretation of Selected Texts
9. Reading and Interpretation of Selected Texts
10. Reading and Interpretation of Selected Texts
11. Reading and Interpretation of Selected Texts
12. Reading and Interpretation of Selected Texts
13. Reading and Interpretation of Selected Texts
14. Reading and Interpretation of Selected Texts
15. Reading and Interpretation of Selected Texts