Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
2.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek, Suvremena povijest

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Metodika nastave povijesti (PN-A)
Kratica predmeta PN23 Šifra predmeta 158212
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis predmeta Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Vjera Brković
Akademski stupanj/naziv Profesor povijesti i pedagogije Zvanje Predavač
Kontakt e-mail vjera.brkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 683
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta Metodika nastave povijesti je omogućiti polaznicima usvajanje i razumijevanje temeljnih nastavnih umijeća te osposobljavanje za samostalno, kvalitetno i kreativno planiranje i izvođenje nastave u školi. Studenti će se upoznati sa svim vidovima funkcioniranja škole kao odgojno obrazovne ustanove te planom i programom nastave povijesti za osnovne i srednje škole. Upoznat će se s obvezama i pravima nastavnika. Studentima će biti omogućeno ovladavanje temeljnim nastavnim metodama i oblicima izvođenja nastavnog sata.

Radni zadatci:

  • pasivno participiranje nastave (u zimskom semestru studenti slušaju 4 sata mentora, a 3 sata mentor koristi za upoznavanje s pedagoškom dokumentacijom, načinom rada s pojedinim razredima i sl).

student tijekom slušanja nastavnog sata mentora vode Dnevnik metodičke prakse-opažanje nastave

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon položenog ispita polaznik će moći: • usvojiti i razumjeti temeljnu stručnu terminologiju iz područja metodike nastave; • usvojiti i primijeniti relevantne nastavne metode i oblike rada u procesu pripreme i izvođenja nastavnog sata; • znati vrjednovati i ocijeniti rad i postignuće učenika • znati napisati i isplanirati operativni izvedbeni plan za nastavni predmet • znati isplanirati i napisati operativni plan za sat razredne zajednice ili druge školske aktivnosti • napisati pisanu pripremu
Literatura
Obvezna
  1. Poljak, Didaktika, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
  2. Vrbetić, Nastava povijesti u teoriji i praksi, Školska knjiga, Zagreb, 1968.
  3. Sradling; Nastava europske povijesti 20 st., Srednja Europa, Zagreb, 2003.

D. Trškan, Motivacijske tehnike u nastavi, Povijest u nastavi, IV., No 7. (1), 2006.

Dopunska

Mattes, Wolfgang, Nastavne metode. 75 kompaktnih pregleda za nastavnike i učenike, Ljevak, Zagreb, 2007.

Meyer, Hilbert, Didaktika razredne kvake. Rasprave o didaktici, metodici i razvoju škole, Educa, Zagreb, 2002.

  1. Kyriacou; Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb,1995.

Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave– prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno

Način polaganja ispita

Izrada 2 pisane pripreme za izvođenje nastavnog sata (35% + 35%); pismeni ispit 30%

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja:

dovoljan (2) – 50–64,9 bodova

dobar (3) – 65–79,9 bodova

vrlo dobar (4) – 80–89,9 bodova

izvrstan (5) – 90-100 bodova

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) pismeni rad – 35%
2) pismeni rad – 35%

b) Završni ispit – 30% ocjene

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Esej 2 35
Esej 2 35
Ukupno tijekom nastave 5.2 70
Završni ispit 2.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija Nema
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Temeljni pojmovi metodike i nastavnih umijeća
2. Didaktičko – metodički postupci
3. Nastavna sredstva i pomagala
4. Vrjednovanje i ocjenjivanje u nastavi
5. Interakcija nastavnika i učenika kroz nastavni sadržaj
6. Koncepti u nastavi povijesti
7. Određivanje cilja i ishoda u nastavi povijesti
8. Aktivno učenje i suvremena nastava
9. Primjena aktivnih nastavnih metoda
10. Aspekti rada s udžbenikom
11. Metodička kreativnost
12. Izazovi i strategije rada s učenicima
13. Školska dokumentacija
14. Plan i program nastave povijesti za osnovne škole, srednje strukovne škole i za gimnazije
15. Pisanje pripreme za nastavni sat