Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2020. / 2021. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
1.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Dalmatinsko društvo u 19. stoljeću
Kratica predmeta IZBD190 Šifra predmeta 218336
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Kristina Puljizević
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail kristina.puljizevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 656
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Analizirati modernizacijske procese u dalmatinskom društvu u 19. stoljeću. Uvidjeti uzročno-posljedičnu povezanost u različitim sferama društvenog djelovanja u Dalmaciji u 19. stoljeću. Prepoznati društvene, gospodarske i kulturne procese u Dalmaciji 19. stoljeća, kao što su propadanje komunalnog plemstva, uvođenje novih poljoprivrednih kultura ili fenomen emigracije – kao relevantne pokretače tijeka povijesti.

Nakon uvodnog dijela o političko-pravnom okviru dalmatinskog prostora u dugom 19. stoljeću analizirat će se niz procesa relevantnih za razvoj dalmatinskog društva koji će se obraditi tematski. U pojedinačnim izlaganjima obradit će se pomorstvo i manufaktura kroz urbanu Dalmaciju; vinogradarstvo i poljoprivreda kroz ruralnu; zatim razvoj školstva u Dalmaciji i svakodnevica u 19. stoljeću, a isto tako i ostale teme poput demografskih kretanja, iseljene Dalmacije i vojne povijesti pri čemu se stvara cjelovita slika kompleksnih i isprepletenih društvenih promjena tijekom promatranog perioda. Također, analizirat će se utjecaj popularnih doktrina 19. stoljeća; romantizma, liberalizma, nacionalizma na društvo fokusirajući se na posebnosti recepcije istih u dalmatinskoj sredini.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Ovladati specifičnim historiografskim pojmovima nacionalne društvene povijesti; 2. Znati opisati i tumačiti temeljne procese iz povijesti društva i mentaliteta dalmatinskog prostora u 19. stoljeću; 3. Razložiti hijerarhiju povijesnih čimbenika i razjasniti kauzalnost povijesnih procesa u dalmatinskom društvu obrađenih kroz nastavu; 4. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu; 5. Napisati jasan i strukturiran složeni pismeni rad; 6. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi; 7. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

M. Trogrlić i N. Šetić. Dalmacija i Istra u 19. stoljeću. Zagreb: Leykam international, 2015. (odabrana poglavlja); Temelji moderne Hrvatske: hrvatske zemlje u „dugom“ 19. stoljeću. J. Turkalj i V. Švoger (ur.), Zagreb: Matica hrvatska, 2016. (odabrana poglavlja); Š. Peričić. Gospodarska povijest Dalmacije od 18. do 20. stoljeća. Zadar: Matica hrvatska, 1998.; T. Oršolić. Vojna Dalmacija u 19. stoljeću. vojska, teritorijalne snage, žandarmerija (1797. – 1914.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2013.; I. Perić. “Pregled razvoja građanskih škola u Dalmaciji”, Pedagoški rad 7/8, Zagreb: 1957., 298 – 304.; I. Perić. “Organizacija zdravstvene službe i zdravstvene prilike u Dalmaciji potkraj 19. i početkom 20. stoljeća”, Rasprave i građa za povijest znanosti HAZU 7, Zagreb: 1992, 187 – 204.

Dopunska

Dopunska literatura određuje se prema temama seminarskih radova.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze– pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;

      Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni); 2. kolokvij (pismeni);
Završni ispit – usmeni.

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 %

dovoljan (2) – 50 do 64,9 %

dobar (3) – 65 do 79,9 %

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9 %

izvrstan (5) – 90 do 100 %

 

Način stjecanja ocjene:

  1. Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
    1. seminarske obveze – 30 %
    2. kolokvij – 20 %
    3. kolokvij – 20 %

 

  1. Završni ispit – 30 % ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50 % ispita)

usmeni ispit – 30 %

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 1.44 30
Kolokvij-međuispit 0.96 20
Kolokvij-međuispit 0.96 20
Ukupno tijekom nastave 4.56 70
Završni ispit 1.44 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij – 8. nastavni termin;
2. kolokvij – 14. nastavni termin.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Dalmacija državno-političkim promjenama.
3. Demografska kretanja u Dalmaciji u 19. stoljeću.
4. Društvena, etnička i nacionalna struktura stanovništva.
5. Gospodarstvo – urbana Dalmacija.
6. Gospodarstvo – ruralna Dalmacija.
7. Utjecaj liberalizma, nacionalizma i romantizma na dalmatinsko društvo.
8. Vojna Dalmacija.
9. Školstvo, pismenost i jezično pitanje.
10. Svakodnevica, obitelj, položaj žena.
11. Javno zdravstvo, higijenske prilike, socijalna medicina.
12. Književnost, likovne umjetnosti i glazba.
13. Iseljena Dalmacija.
14. Razvoj građanskog društva.
15. Zaključno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela seminarskih tema, izvora i literature.
2. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
3. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
4. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
5. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
6. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
7. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
8. Kolokvij
9. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
10. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
11. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
12. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
13. Izlaganje i rasprava na odabranu temu.
14. Kolokvij
15. Zaključna rasprava.