Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2019. / 2020. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
2.
Usmjerenje Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Etika u odnosima s javnošću
Kratica predmeta KD1 3-3 Šifra predmeta 198632
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jerko Valković
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail jerko.valkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 671
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Matilda Kolić Stanić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Zvanje null
Kontakt e-mail k_matilda@hotmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Osposobiti polaznike predmeta za pravilnu primjenu temeljnih pojmova etike, razmatrati etičke probleme i dvojbe, njezinu ulogu u poslovanju i odnosima s javnošću te razviti kritičko i argumentirano mišljenje i zauzimanje stavova prilikom prosuđivanja, odlučivanja, djelovanja i komunikacije s internim i eksternim dionicima organizacije.

Sadržaj predmeta: Etika u odnosima s javnošću i poslovna etika. Etičke teorije (tradicije) koje utječu na odnose s javnošću.Načelo solidarnosti, načelo supsidijarnosti, kategorički i hipotetički imperativ, sloboda, legalnost i moralnost, zlatno pravilo i njegov izokrenut oblik, misao etike i etika misli, autonomnost i heteronomnost. Etički kodeksi, etička povjerenstva, oblici podučavanja i podizanja moralnih standarda i načela moralnog poslovanja, etički kodeksi odnosa s javnošću: Code d’ Athénes, Code de Lisbonne, Code of Conduct (PRSA), Global Alliance Protocol, Etički kodeks DPRG, Etički kodeks Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ). Antropološki model odnosa s javnošću (moralni aspekti interpersonalne komunikacije, poslovni bonton, dionici poslovne i komunikacijske etike). Koncept informacije prema Luki Brajnoviću. Etička načela u odnosima s javnošću: načelo društvene odgovornosti (ljudska prava u kontekstu poslovanja i interne komunikacije, mobing, loši međuljudski odnosi, etika odnosa s javnošću i programi korporativne društvene odgovornosti), načelo istine (obmana i laganje u odnosima s javnošću, persuazivna komunikacija i propaganda), načelo integriteta (integritet i poštenje), načelo kompetentnosti (stručnost, obrazovanje, razvoj vještina, trajna formacija, profesionalni ugled), načelo transparentnosti (podmićivanje novinara i trgovina medijskim prostorom, sukobi interesa, zviždači, korupcija, različiti oblici gospodarskog kriminala), i načelo odanosti (lojalnosti i dužnosti prema sebi, klijentu, profesiji i društvu). Etički aspekti u srodnim disciplinama: etika marketinga s osvrtom na etiku oglašavanja i novinarsku etiku. Etička pitanja i dvojbe u odnosima s javnošću: primjena etike u odnosima s javnošću kroz studije slučajeva u različitim poslovnim situacijama. Donošenje odluka kroz etičko razmatranje.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Na kraju predmeta studenti će biti sposobni pravilno definirati važne pojmove etike u odnosima s javnošću i poslovne etike, pravilno postaviti komunikacijske ciljeve organi-zacije te etički razmatrati i analizirati postavljene ciljeve, usporediti razne etičke kodekse unutar profesije odnosa s javnošću te kritički analizirati etičko-moralne dileme s kojima se svakodnevno susreću praktičari odnosa s javnošću unutar svoje profesije, izraditi seminarski rad uz mentorstvo nastavnika.
Literatura
Obvezna

Brajnović, L., Novinarska deontologija, u Služiti istini, ur. Matilda Kolić Stanić, Glas Koncila, Zagreb, 2016, 23-55.; Broom, G. M., Cutlip & Center’s učinkoviti odnosi s javnošću, MATE, Zagreb, 2010. (poglavlje: 5. Etika i profesionalizam, str. 118-143.); Brunner, B., Corey Hickerson C. (2018) Cases in Public Relations: Translating Ethics into Action, 1st Edition, Oxford University Press. (odabrana poglavlja); Fawkes J. (2014) Public Relations Ethics and Professionalism: The Shadow of Excellence, 1 edition, Routledge, Oxon, New York. (odabrana poglavlja); Fitzpatrick, K. R., Bronstein, C. (ed.) (2006) Ethics in Public Relations: Responsible Advocacy, 1st Edition, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi. (odabrana poglavlja); Gregory, A., Etika i profesionalizam u odnosima s javnošću, u: Tench, R., Yeomanns, L. (ur.), Otkrivanje odnosa s javnošću, HUOJ, Zagreb, 2009., str. 309-331.; Heath, R. L. ed. (2005) Encyclopedia of Public Relations 1, Sage Publications, Thousand Oaks-London, New Delhi (odabrana poglavlja); Kent, M. L., Taylor, M., Toward A Dialogic Theory of Public Relations, Public Relations Review 28 (2002): 21–37 pristup 24. siječnja, 2018., http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download? doi=10.1.1.577.1950&rep=rep1&type=pdf.; Parsons, P. J. (2016) Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Third Edition, Kogan Page, London, Philadelphia, New Delhi. (odabrana poglavlja); Sommerville, I., Poslovna etika, odnosi s javnošću i korporativna društvena odgovornost, u: Theaker, A. (ur.), Priručnik za odnose s javnošću, HUOJ, Zagreb, 2007., str. 155-170.; Speamann, R. (2008) Osnovni moralni pojmovi, Svjetlo riječi, Sarajevo; Zagreb. (odabrana poglavlja); Tkalac Verčič, A. Odnosi s javnošću (Zagreb: Hrvatska udruga za odnose s javnošću, 2016) (odabrana poglavlja); Tomić, Z. (2016) Odnosi s javnošću – Teorija i praksa, 2. izdanje, Synopsis, Zagreb- Sarajevo (odabrana poglavlja).

Dopunska

Arendt, H., O zlu. Predavanje o nekim pitanjima moralne filozofije, Naklada Breza, Zagreb, 2006.; Brajnovic, L. El relato del sexto giornalista, u La información como relato: actas de las V Jornadas Internacionales de Ciencias de la Información (8.- 9. studenoga 1990) ur.. Barrera del Barrio, C., Jimeno López, M. A., Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra,  Pamplona, 1991, 83-97.; Bettetini, G., Fumagalli, A. (1998) Quel che resta dei media. Idee per un’etica della comunicazione, Angeli, Milano: Angeli; Bowen, S. A., Expansion of  Ethics as the Tenth Generic Principle of Public Relations Excellence: A Kantian Theory and Model for Managing Ethical Issues, Journal of Public Relations Research, 16 (2004) 1, str. 65-92.; Brautović, H., Brkan, D., Public Relations Ethics and Ethical Codes, Medianali, 3 (2009) 6, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, str. 183-194.; Bentele, G. Ethische Anforderungen an Öffentlichkeitsarbeit, u: Bentele, G., Frohlich, R., Szyska, P. (izd.), Handbuch der Public Relations. Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon. Verlag für Sozialwissenschaften, Düsseldorf, 2005., str. 562-574.; Čulo,I., Utjecaj personalizma na hrvatske katoličke socijalne mislioce u 1930- ima, u: Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 39 (2013): 535–580.; Fernández Areal, M. (1992) El concepto de información in Brajnovic u: Estudios en honor de Luka Brajnovic, AA.VV., EUNSA, Pamplona, 307-322.; Fitzpatrick, K. R. PRSA Code of Ethics Moves From Enforcement to Inspiration, PRSA, pristup 30. ožujka, 2017. http://www.prsa.org/wp-content/uploads/2016/10/prsa_code_of_ethics_moves.pdf; Frankl, V. E., Čovjekovo traganje za smislom, Planetopija, Zagreb, 2010.; González Gaitano, N., Communications and Social Media, in Handbook of Catholic Social Teaching, ed. Schlag, M. (Washington: The Catholic University of America Press, 2017),142-145.; González Gaitano, N., Comunicaciòn e informaciòn. Clarificaciones conceptuales. u Introduciòn a la comunicaciòn y a la información, ed. Galdón López G., Ariel, Barcelona, 2001, 15 – 25.;  Galdón López, G. (1999) Informazione e disinformazione. Il metodo nel giornalismo, Armando editore, Rim; Haramija, P., Etički obzor utemeljitelja odnosa s javnošću i etika u toj struci danas, Obnovljeni život, 62 (2009) 2, str. 199-221.; Jurišić, J., Kanižaj, I. i sur., Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama, Politička misao, 44 (2007) 1, str. 117-137.; Kolić Stanić, M., Education as the Essential Part of Public Relations Ethics Codes, u Proceedings of the ENTRENOVA Conference Vol. 4, No. 1, ur. Milković, M; Pejić Bach, M.; Peković, S.; Perovic, Dj.; Šimičević, V.; Zoroja, J., IRENET’, Zagreb, 2018. 98-104; Kolić Stanić, M., Ethics as the Strategy for Public Relations Associations, u Proceedings of the ENTRENOVA Conference Vol. 4, No. 1, ur. Milković, M; Pejić Bach, M.; Peković, S.; Perovic, Dj.; Šimičević, V.; Zoroja, J., IRENET, Zagreb, 2018. 120-126.; Kolić Stanić, M., L’arricchimento culturale e umano, esigenza dell’etica giornalistica in Luka Brajnovic, u: Church Communications: Creative Strategies for Promoting Cultural Change, ed. Arasa, D., Mendoza, C., Tapia, S. EDUSC, Rim, 2016,  185-196., Kolić Stanić, M., Predgovor Sluga Istine, u: Služiti istini, L. Brajnović, ed., Kolić Stanić M. Glas Koncila, Zagreb, 2016, vii-xli.; Koprek, I., Ljudska prava. Čovjekovo dostojanstvo, Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb, 1999.; Krkač, K. (ur.), Uvod u poslovnu etiku i korporacijsku društvenu odgovornost, MATE/ZŠEM, Zagreb, 2007.; Kurtić, N., Etički odnosi s javnostima u funkciji socijalne konekcije i društvene odgovornosti modernih organizacija, u: Malović, S., Medianali, Dubrovnik, 3 (2009) 5, str. 143-161.; Labaš, D., Luka Brajnović – od vjernosti sebe do vjerodostojnosti profesije, Medijske studije, 1 (2010) 1-2, Zagreb, str. 171-183.; La Porte, J. M., Comunicazione istituzionale, u: Introduzione alla Comunicazione Istituzionale della Chiesa, ed. La Porte J. M., EDUSC, Rim, 2009, 209-236.; Lukaszewski, J. E., Why PRSA Can’t Punish, PRSA, pristup  30. ožujka 2017. http://www.prsa.org/wp-content/uploads/2016/10/why_prsa_cant_punish.pdf.; Milas, D., Etički konflikti u odnosima s javnošću, Medianali, 6 (2010) 11., Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik.; Šestak, I., Odgovornost za riječ, Obnovljeni život, 56 (2001) 3; Parackal, J. S., Relationship: the Heart and Soul of Public Relations – Relational, Ethical and Anthropological Approaches to the Study and Practice of Public Relations (Tesi dottorale, PUSC, 2012).; Talanga, J., Uvod u etiku, Hrvatski studiji, Zagreb, 1999.; Tench R. et al.,Contemporary Issues Impacting European Communication Competencies, Media Studies, 7 (2013): 111-124; Wilcox, D. L., Cameron, G. T., Public Relations: Strategies and Tactics, izd. 9., Allyn & Bacon, London/New York, 2009. (poglavlje: 3. Etika i profesionalizam).; Woytila, K., Temelji etike, Verbum,

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave
prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Seminarski rad i izlaganje
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i
na dva kolokvija

Način polaganja ispita

Nastavne aktivnosti – seminarski rad i izlaganje; 1. kolokvij
(pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
Završni ispit (usmeni).

 

Način ocjenjivanja

Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Seminarsko izlaganje – max. 20 bodova
2) 1. kolokvij – max. 25 bodova
3) 2. kolokvij – max. 25 bodova
b) Završni ispit – 30% ocjene
4) Usmeni ispit – max. 30 bodova
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 do 100 bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.76 20
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Kolokvij-međuispit 0.95 25
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija 6. i 15. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Etika u odnosima s javnošću i različite etičke teorije (tradicije).
2. Nacionalna i međunarodna strukovna udruženja u odnosima s javnošću.
3. Etički kodeksi odnosa s javnošću.
4. Antropološki model odnosa s javnošću.
5. Koncept informacije prema Luki Brajnoviću.
6. Kolokvij.
7. Načelo društvene odgovornosti.
8. Načelo istine.
9. Načelo integriteta.
10. Načelo kompetentnosti.
11. Načelo transparentnosti.
12. Načelo odanosti.
13. Etika u odnosima s javnošću i etika u oglašavanju.
14. Etika u odnosima s javnošću i novinarska etika.
15. Kolokvij.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodni seminar - Podjela seminarskih tema i upoznavanje sa sadržajem i ciljem seminarske nastave.
2. Studija slučaja vezana uz načelo društvene odgovornosti.
3. Studija slučaja vezana uz načelo društvene odgovornosti.
4. Studija slučaja vezana uz načelo društvene odgovornosti.
5. Studija slučaja vezana uz načelo istine.
6. Kolokvij.
7. Studija slučaja vezana uz načelo istine.
8. Studija slučaja vezana uz načelo istine.
9. Studija slučaja vezana uz načelo integriteta.
10. Studija slučaja vezana uz načelo integriteta.
11. Studija slučaja vezana uz načelo transparentnosti.
12. Studija slučaja vezana uz načelo transparentnosti.
13. Studija slučaja vezana uz načelo odanosti.
14. Studija slučaja vezana uz načelo odanosti.
15. Kolokvij.