Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta REPRODUKTIVNO MENTALNO ZDRAVLJE
Kratica predmeta IZBD-29 Šifra predmeta 157444
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje psihosocijalnih obilježja različitih faza reproduktivne dobi te upoznavanje psihičkih teškoća i poremećaja vezanih uz reproduktivni sustav.

Sadržaj predmeta:Reproduktivno mentalno zdravlje.Psihičke teškoće povezane s menstrualnim ciklusom.Intimno zdravlje.Rodna perspektiva psihičkih poremećaja.Psihološki aspekt neplodnosti.Prilagodba na trudnoću.Psihički poremećaji u trudnoći. Psihološka priprema za porod.Psihološki aspekti traumatskog poroda.Prilagodba na roditeljstvo. Psihički poremećaji nakon poroda.Psihološki aspekti bolesti reproduktivnog sustava. Psihološki aspekti peri- i post-menopauze. Međukulturalne različitosti u reproduktivnom mentalnom zdravlju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Ppisati osnovne pojmove u području reproduktivnog mentalnog zdravlja; Prepoznati psihičke teškoće i poremećaje u različitim fazama reproduktivne dobi; Opisati međukulturalne razlike u doživljavanju i ponašanju pojedinaca u različitim reproduktivnim fazama; Identificirati rizične i zaštitne čimbenike za razvoj različitih psihičkih poremećaja te njihove posljedice; Odabrati prikladan instrument za mjerenje određenihpsihičkih promjena i teškoća; Preporučiti primjeren način intervencije za određeni psihički poremećaj u različitim fazama reproduktivne dobi.
Literatura
Obvezna
  • Clement, S. (1998).Psychological persepctives on pregnancy and chilbrith. Edinburgh: Churchill Livingstone.
  • Cockburn, J. i Pawson, M. E. (ur.). (2007). The clinical menagement. London: Springer-Verlag.
  • Logan Stotland, N. (2001). Psychological aspects of women’s health care: the interface between psychiatry and obstetrics and gynecology. Washington: American Psychiatric Press.
  • Van den Akker, O.B.A. (2012). Reproductive Health Psychology. London: Wiley-Blackwell.
Dopunska
  • Bick, D., MacArthur, C., Knowles, H. i Winter, H. (2002). Postnatal care. Edinburgh: Churchill Livingstone.
  • Kalilić, J. (2004). Žena i klimakterij. Split: Zavod za javno zdravstvo Županije splitsko-dalmatinske.
  • Oates, M.R. (1989). Psychological disorders in obstetrics and gynaecology. London: Baillieres Tindall.
  • World Health Organization. (2009). Mental health aspects of women’s reproductive health: A global review of the literature. Geneva: WHO Press.
  • Tijekom nastave studenti će biti upućeni na ostalu dopunsku literaturu po potrebi.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • Seminar – 40%
  • Seminarsko izlaganje – 10%
  • Zadaća – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 1.1 40
Seminarsko izlaganje 0.3 10
Domaća zadaća 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Reproduktivno mentalno zdravlje.
3. Prilagodba na menstruaciju. Psihičke teškoće povezane s menstrualnim ciklusom.
4. Rodna perspektiva psihičkih poremećaja.
5. Psihološki aspekt neplodnosti.
6. Prilagodba na trudnoću.
7. Psihički poremećaji u trudnoći.
8. Psihološka priprema za porođaj.
9. Psihički poremećaji nakon porođaja (1. dio).
10. Psihički poremećaji nakon porođaja (2. dio).
11. Psihološki aspekti traumatskog porođaja.
12. Prilagodba na roditeljstvo.
13. Psihološki aspekti bolesti reproduktivnog sustava.
14. Psihološki aspekti peri- i post-menopauze.
15. Završno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Seminar na temu predavanja.
3. Seminar na temu predavanja.
4. Seminar na temu predavanja.
5. Seminar na temu predavanja.
6. Seminar na temu predavanja.
7. Seminar na temu predavanja.
8. Seminar na temu predavanja.
9. Seminar na temu predavanja.
10. Seminar na temu predavanja.
11. Seminar na temu predavanja.
12. Seminar na temu predavanja.
13. Seminar na temu predavanja.
14. Seminar na temu predavanja.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Vježbe na temu predavanja.
3. Vježbe na temu predavanja.
4. Vježbe na temu predavanja.
5. Vježbe na temu predavanja.
6. Vježbe na temu predavanja.
7. Vježbe na temu predavanja.
8. Vježbe na temu predavanja.
9. Vježbe na temu predavanja.
10. Vježbe na temu predavanja.
11. Vježbe na temu predavanja.
12. Vježbe na temu predavanja.
13. Vježbe na temu predavanja.
14. Vježbe na temu predavanja.
15. Završno predavanje.