Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA REHABILITACIJE
Kratica predmeta IZBD-27 Šifra predmeta 157440
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ljiljana Pačić Turk
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ljpturk@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet, mag. psych.
Akademski stupanj Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta:Stjecanje znanja iz područja psihologije rehabilitacije te vještine primjene psihologijskih spoznaja i tehnika u rehabilitacijskom postupku

Sadržaj predmeta: Ulogapsihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitaciji osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima; Procjena mentalnog funkcioniranja pojedinca s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima – deficiti i preostale sposobnosti. Kvaliteta života osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Osnove i različiti postupci neuropsihologijske rehabilitacije. Psihološke intervencije za povećanje motivacije i poboljšanje prilagodbe na oštećenje. Psihološke intervencije za poboljšanje socijalnog funkcioniranja osoba s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Psihološke intervencije za suzbijanje boli. Edukacije drugih stručnjaka iz područja psihologije rehabilitacije. 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Objasniti ulogu psihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitacija osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima; Planirati procjenu mentalnog funkcioniranja pojedinca s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima; Odabrati i primijeniti prikladne postupke rehabilitacije na temelju psihologijske procjena a u cilju izrade individualnog programa rehabilitacije; Analizirati i vrednovati rezultate inicijalne psihološke procjene, rezultate psiholoških procjena tijekom rehabilitacije te završne psihološke procjene na kraju rehabilitacijskog postupka.
Literatura
Obvezna
  • Nastavni tekstovi.
  • Havelka, M., Havelka-Meštrović, A. (2013). Psihologija rehabilitacije. U: Havelka, M., Havelka-Meštrović, A. (2013). Zdravstvena psihologija. Biopsihosocijalne odrednice zdravlja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Kennedy, P. (2012). The Oxford Handbook of Rehabilitation Psychology. New York: Oxford University Press.
  • Vash, C.L., Crewe, N.M. (2010). Psihologija invaliditeta. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Dopunska

Frank, R., Elliot, T. (2000). Handbook of rehabilitation psychology. Washington DC:APA Press.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • 1.kolokvij – 25%
  • 2.kolokvij – 25%
  • Seminar  – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.56 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 8. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Uloga psihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitaciji osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
3. Procjena mentalnog funkcioniranja pojedinca s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima – deficiti i preostale sposobnosti
4. Kvaliteta života osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
5. Inicijalna neuropsihologijska procjena kao osnova za neuropsihologijsku rehabilitaciju
6. Osnove neuropsihologijske rehabilitacije
7. Postupci neuropsihologijske rehabilitacije
8. 1. kolokvij
9. Psihološke intervencije za povećanje motivacije i poboljšanje prilagodbe na oštećenje
10. Psihološke intervencije za poboljšanje socijalnog funkcioniranja osoba s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
11. Psihološke intervencije za suzbijanje boli
12. Ostale psihološke intervencije.
13. Edukacije drugih stručnjaka iz područja psihologije rehabilitacije.
14. 2. kolokvij
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Seminar vezan uz temu predavanja
8. 1. kolokvij
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. 2. kolokvij
15. Završno predavanje