Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA GLAZBE
Kratica predmeta IZBP-45 Šifra predmeta 126022
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Blaženka Bačlija Sušić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje null
Kontakt e-mail blazenkabs@gmail.com Telefon +385 (1) 3706 613
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Josipa Gelo
Akademski stupanj Diplomirani psiholog Zvanje Predavač
Kontakt e-mail josipa_gelo@yahoo.com Telefon +385 (1) 3706 613
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje studenata s područjem psihologije glazbe kao interdisciplinarnim područjem. Proučavanje procesa kojima ljudi percipiraju glazbu, reagiraju na glazbu i stvaraju glazbu te kako ju integriraju u svoje živote. Znanstveno proučavanje odnosa između glazbenih pojava, pravila i glazbene aktivnosti te psiholoških zakonitosti opažanja, spoznaje i afektivnog reagiranja.

Sadržaj predmeta: Glazba kao predmet psihologije i neuroznanosti, Evolucija i funkcije glazbe, Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje: Neurobiološki temelji glazbenih procesa i sposobnosti, Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje: Slušanje i stvaranje glazbe (improvizacija i kompozicija), Glazbeni razvoj, Psihofiziološki aspekti glazbe: Čovjekove tjelesne i emocionalne reakcije na glazbu, Mjerenje i procjenjivanje u glazbi, Glazbene sposobnosti i potencijali, Učenje glazbenih vještina, Motivacija u glazbi, Glazba, glazbenici i plastičnost mozga, Osobine ličnosti i glazbena izvedba, Poremećaji vezani uz glazbu, Muzikoterapija, muzikoterapijski procesi i praksa, Uloga glazbe u svakodnevnom životu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Razumjeti odnose između glazbenih pojava, pravila i glazbene aktivnosti te psiholoških zakonitosti opažanja, saznanja i afektivnog reagiranja; Proučiti glazbeno iskustvo i ponašanje pojedinca; Objasniti kako i zašto se ljudi identificiraju s glazbom koju čuju; Analizirati procese kojima ljudi percipiraju, reagiraju i stvaraju glazbu te kako ju integriraju u svoje živote; Utvrditi osnovne zakonitosti čovjekovih receptivnih i reproduktivnih te stvaralačkih procesa u kontekstu njegovih glazbenih aktivnosti; Proučiti kako glazba utječe na čovjekovu fizičku, emocionalnu i socijalnu kvalitetu života; Povezati znanja iz opće psihologije, osobito kognitivne psihologije i neuropsihologije s glazbenim razvojem pojedinca; Osmisliti i provesti istraživanje iz područja psihologije glazbe
Literatura
Obvezna
  • de la Motte–Haber, H. (1999). Psihologija glazbe. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (Eds.) (2009). The Oxford Handbook of Music Psychology. USA: Oxford University Press. (odabrana poglavlja)
Dopunska
  • Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music (3rd ed.). San Diego: Elsevier.
  • Lehmann, A. C.; Sloboda, J. A.; Woody, R. H. (2007). Psychology for Musicians – Understanding and Acquiring the Skills. USA: Oxford University Press.
  • Radoš, K. (2010). Psihologija muzike. Beograd: Zavod za udžbenike.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70%:

  • kolokvij – 40%
  • vježbe – 15%
  • seminarski rad – 15%

2. Završni ispit – 30 %

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.9 40
Rad na vježbama 0.3 15
Seminarski rad 0.3 15
Ukupno tijekom nastave 2.3 70
Završni ispit 0.7 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Glazba kao predmet psihologije i neuroznanosti
2. Evolucija i funkcije glazbe
3. Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje (1. dio): Neurobiološki temelji glazbenih procesa i sposobnosti
4. Glazbena percepcija, kognicija i pamćenje (2. dio): Slušanje i stvaranje glazbe (improvizacija i kompozicija)
5. Glazbeni razvoj
6. Glazbene sposobnosti i potencijali
7. Mjerenje i procjenjivanje u glazbi
8. Učenje glazbenih vještina
9. Motivacija u glazbi
10. Psihofiziološki aspekti glazbe: Čovjekove tjelesne i emocionalne reakcije na glazbu
11. Glazba, glazbenici i plastičnost mozga
12. Utjecaj osobina ličnosti, situacije i glazbenog zadatka na glazbenu izvedbu
13. Poremećaji vezani uz glazbu
14. Muzikoterapija, muzikoterapijski procesi i praksa
15. Uloga glazbe u svakodnevnom životu
Vježbe
Tjedan Tema
1. Vježbe prema temi predavanja
2. Vježbe prema temi predavanja
3. Vježbe prema temi predavanja
4. Vježbe prema temi predavanja
5. Vježbe prema temi predavanja
6. Vježbe prema temi predavanja
7. Vježbe prema temi predavanja
8. Kolokvij
9. Vježbe prema temi predavanja
10. Vježbe prema temi predavanja
11. Vježbe prema temi predavanja
12. Vježbe prema temi predavanja
13. Vježbe prema temi predavanja
14. Vježbe prema temi predavanja
15. Vježbe prema temi predavanja