Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PSIHOLOGIJA ČITANJA
Kratica predmeta IZBP-44 Šifra predmeta 126021
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mira Čudina-Obradović
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Redoviti profesor u trajnom zvanju
Kontakt e-mail mira054@gmail.com Telefon +385 (1) 3706 604
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznati studente s korpusom pojmova i istraživačkih spoznaja koje možemo nazvati Znanost o čitanju i sa svim onim što nam on novo i upotrebljivo nudi za ustrojavanje i poboljšanje podučavanja čitanja. Pregled suvremenih istraživanja i pojmova u području čitanja pružit će studentima ne samo spoznaje o strukturi i preduvjetima nastanka čitačke vještine, nego i smjernice za učinkovito organiziranje i podupiranje učenja čitanja u hrvatskome, u radu s roditeljima, učiteljima i djecom.

Sadržaj predmeta: Priroda čitačke vještine; Sastavnice čitačke vještine; Unutarnji preduvjeti razvoja čitačke vještine; Vanjski preduvjeti razvoja čitačke vještine; Utjecaj pravopisnih svojstava jezika; Fonološka osjetljivost kao preduvjet čitačkog razvoja; Važnost i postizanje razumijevanja pri čitanju; Kriteriji zrelog čitanja; Uloga čitačke motivacije u uspješnom čitačkom razvoju; Mogućnosti primjene spoznaja o čitačkom razvoju u strukturiranju podučavanja; Mogućnosti psihologa u poboljšanju čitačkog razvoja (rad s roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i djecom)

 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Pamtiti činjenice o neurofiziološkim i okolinskim preduvjetima uspješnog čitanja; Razumjeti uzroke teškoća i uvjete razvoja kvalitetnog čitanja; Primijeniti činjenično znanje o procesima čitanja pri prepoznavanju individualnih razlika u razvoju vještine čitanja; Primijeniti činjenično znanje o uvjetima dobrog razvoja čitanja za ustrojavanje programa nadoknade i rehabilitacije; Analizirati čitački razvojni put pojedinaca ili skupina kao i uočiti odstupanja; Zaključiti o sukladnosti metode podučavanja, motivacijskih karakteristika i specifičnih teškoća pri čitanju; Kreirati postupke s roditeljima, učiteljima, odgojiteljima i djecom za postizanje kvalitetne čitačke motivacije; Kreirati nastavne planove podučavanja čitanja u vrtiću i školi
Literatura
Obvezna
  • Čudina-Obradović, M. (2014). Psihologija čitanja. Zagreb: Golden marketing.
Dopunska
  • Čudina-Obradović, M. (2003). Igrom do čitanja. Zagreb: Školska knjiga.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz  nastavne aktivnosti.
  • Završni pismeni ispit (minumum za prolaz na pisanom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70%:

  • 1. kolokvij – 25%
  • 2. kolokvij – 25%
  • pismeni seminarski rad – 10%
  • izlaganje seminarskog rada – 10% 

2. Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova 
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova 
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova 
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova 
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Seminarsko izlaganje 0.44 20
Kolokvij-međuispit 0.55 25
Kolokvij-međuispit 0.55 25
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 7. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Priroda čitačke vještine
2. Sastavnice i preduvjeti razvoja čitačke vještine
3. Unutarnji preduvjeti čitačkog razvoja
4. Genska funkcija, neoštećenost živčanih putova
5. Primjena spoznaja o unutarnjim preduvjetima (biomarkeri, osjetljivost za slogovni ritam, neuroprognoza, mogućnosti neurološke rehabilitacije)
6. Vanjski preduvjeti za razvoj čitačke vještine (društvo i kultura, poticajnost obitelji, priroda školskog podučavanja)
7. Primjena spoznaja o vanjskim preduvjetima razvoja čitanja (prirodni pristup podučavanju, razvijanje samostalnosti i samoregulacije)
8. Utjecaj pravopisne jasnoće jezika na čitački razvoj
9. Fonološka osjetljivost u razvoju čitačke vještine (fonemska svjesnost, brzina imenovanja)
10. Važnost razumijevanja pri čitanju (izrada mentalnog modela razumijevanja, održanje standarda koherencije, podučavanje razumijevanja)
11. Primjena spoznaja o razumijevanju pri čitanju
12. Kriteriji i oblici zrelog čitanja
13. Čitačka motivacija i njena interakcija s čitačkom uspješnošću
14. Primjena spoznaja o procesu čitanja pri strukturiranju podučavanja
15. Uloga psihologa u poboljšanju čitačkog razvoja (rad s roditeljima, učiteljima, s djecom, djecom s teškoćama u čitanju)
Seminari
Tjedan Tema
1. Dogovor i izbor seminarskih tema
2. Rezultati PIRLS-a i PISA-e (2011.) u Hrvatskoj
3. Rasprostranjenost disleksije u Hrvatskoj
4. Rasprostranjenost i vrsta teškoća čitanja među adolescentima/studentima
5. Djeca koja znaju čitati prije škole
6. Roditeljsko poticanje čitanja prije škole
7. Roditeljsko podržavanje čitanja u osnovnoj školi
8. Suradnja učitelja i roditelja na razvijanju pismenosti
9. Poticanje fonemske svjesnosti
10. Provjera razumijevanja pri čitanju
11. Motiviranost za samostalno čitanje
12. Prijedlog programa podučavanja čitanja za vrtić/I. razred
13. Slobodno definiranje tme
14. Slobodno definiranje teme
15. Slobodno definiranje teme