Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta PROCJENA I POTICANJE SOCIJALNE KOMPETENCIJE
Kratica predmeta IZBD-123 Šifra predmeta 193778
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Odslušani predmeti Razvoj u društvenom kontekstu, Faktorska analiza i Teorija psihologijskih testova.
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marina Merkaš
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail marina.merkas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 606
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s teorijskim, metodološkim i praktičnim specifičnostima procjene i poticanja razvoja socijalne kompetencije. Stjecanje vještina potrebnih za procjenu i poticanje razvoja socijalne kompetencije. 

Sadržaj predmeta: Teorijski modeli i definicije socijalne kompetencije. Individualne i kontekstualne odrednice socijalne kompetencije. Pokazatelji socijalne kompetencije. Socijalne vještine. Socijalna kompetencija djece i adolescenata s teškoćama u razvoju i s posebnim potrebama. Utjecaj kulture na konceptualizaciju socijalne kompetencije. Etički aspekti procjene i poticanja razvoja socijalne kompetencije. Prednosti i nedostati različitih metoda procjene socijalne kompetencije. Izbor metode procjene, izvora podataka i mjesta procjene socijalne kompetencije. Programi za poticanje razvoja socijalne kompetencije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Usporediti različite teorijske konceptualizacije socijalne kompetencije; Analizirati odrednice i pokazatelje socijalne kompetencije; Primijeniti etička načela u procjeni socijalne kompetencije; Preporučiti metodu za procjenu socijalne kompetencije ovisno o svrsi procjene i obilježjima pojedinca; Osmisliti program za poticanje razvoja socijalne kompetencije.
Literatura
Obvezna
  • Elliot, A. J. i Dweck, C. S. (Ur.) (2005). Handbook of competence and motivation. New York: The Guliford Press.
  • Whitcomb, S. A. i Merrell, K. H. (2013). Behavioral, social, and emotional assessment of children and adolescents – 4th edition. New York: Routledge. 
Dopunska
  • Dirks, M. A., Treat, T. A. i Weersing, V. R. (2007). Integrating theoretical, measurement, and intervention models of youth social competence. Clinical Psychology Review, 27, 327–347.
  • Ladd, G. W. (2005). Children’s peer relations and social competence: A century of progress. YaleUniversity Press.
  • Merrell, K.W. (2003). Behavioral, social, and emotional assessment of children and adolescents-2nd ed. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Schneider, B. H., Garzia, A., Nadel, J. iWeissberg, R. P. (Ur.) (1989). Social competence in developmental perspective. Dordrecht: Kluwer.
  • Rose-Krasnor, L. (1997). The nature of social competence: A theoretical review. Social Development, 6, 111-135.
  • Semrud-Clikeman, M. (2007). Social competence in children. New York, NY: Springer Science+Business Media.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
  • Izrada i izlaganje seminarskog rada
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni usmeni ispit
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  • seminarski rad – 20%

2. Završni usmeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.36 20
Kolokvij-međuispit 0.45 25
Kolokvij-međuispit 0.45 25
Ukupno tijekom nastave 2.46 70
Završni ispit 0.54 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 7. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Socijalna kompetencija: definicije i teorijski modeli
3. Odrednice i razvoj socijalne kompetencije
4. Pokazatelji socijalne kompetencije pojedinaca različite životne dobi
5. Socijalna kompetencija djece i adolescenata s različitim teškoćama i potrebama
6. Uloga kulture i etike u procjeni i poticanju socijalne kompetencije
7. Kolokvij 1
8. Konceptualna i metodološka pitanja u procjeni socijalne kompetencije
9. Metode procjene socijalne kompetencije
10. Primjeri dobre prakse u procjeni socijalne kompetencije
11. Programi za poticanje socijalne kompetencije
12. Obilježja uspješnih programa za poticanje socijalne kompetencije
13. Evaluacija programa za poticanje socijalne kompetencije
14. Kolokvij 2
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela seminarskih radova
2. Seminarki rad sukladno temi predavanja
3. Seminarki rad sukladno temi predavanja
4. Seminarki rad sukladno temi predavanja
5. Seminarki rad sukladno temi predavanja
6. Seminarki rad sukladno temi predavanja
7. Kolokvij 1
8. Seminarki rad sukladno temi predavanja
9. Seminarki rad sukladno temi predavanja
10. Seminarki rad sukladno temi predavanja
11. Seminarki rad sukladno temi predavanja
12. Seminarki rad sukladno temi predavanja
13. Seminarki rad sukladno temi predavanja
14. Kolokvij 2
15. Povratne informacije
Vježbe
Tjedan Tema
1. Upute za vježbe
2. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
3. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
4. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
5. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
6. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
7. Kolokvij 1
8. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
9. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
10. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
11. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
12. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
13. Praktične vježbe sukladno temi predavanja
14. Kolokvij 2
15. Povratne informacije