Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta NEUROPSIHOLOGIJSKA DIJAGNOSTIKA DJECE I ODRASLIH
Kratica predmeta IZBD-25 Šifra predmeta 157438
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ljiljana Pačić Turk
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ljpturk@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Josipa Gelo
Akademski stupanj Diplomirani psiholog Zvanje Predavač
Kontakt e-mail josipa_gelo@yahoo.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj Magistra psihologije Zvanje Asistentica
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem središnjeg živčanog sustava i lateralizacijom funkcija u djece, razvojnim i ostalim deficitima, specifičnostima ispitivanja djece s mozgovnim oštećenjima, upoznavanje sa specifičnim testovima i tehnikama koje se koriste za ispitivanje dojenčadi i djece. Upoznavanje s funkcionalnom organizacijom mentalnih funkcija u odraslih, osnovnim pojmovima iz područja neuropsihologije, deficitima kognitivnih i izvršnih funkcija i promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.

Sadržaj predmeta: Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj i njihova povezanost s bihevioralnim razvojem. Lateralizacija i lokalizacija funkcija u mozgu. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi.  Ispitivanje kognitivnih i izvršnih funkcija u odraslih s mozgovnim oštećenje. Procjena ličnosti djece i odraslih s mozgovnim oštećenjem. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Opisati funkcionalnu mozgovnu organizaciju mentalnih funkcija; Objasniti specifičnosti neuropsihologijskerocjene za djecu i odrasle s mozgovnim oštećenjima; Planirati postupak kliničke procjene primjeren pojedinačnom slučaju; Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu različitih deficita kognitivnih funkcija i promjena ličnosti; Primijeniti psihodijagnostička sredstva; Analizirati rezultate – provesti kvantitativnu i kvalitativnu analizu rezultata; Napisati neuropsihologijski nalaz i mišljenje.
Literatura
Obvezna
  • Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Lezak, MD. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
  • Reed, J., Warner-Rogers, J. (2008). Child neuropsychology. Concepts, theoryandpractice. Chichester: Wiley.
Dopunska

Halligan, P.W., Kischka, U., Marshall, J.C. (2004). Handbook of Clinical Neuropsychology. New York: Oxford University Press.   

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%
  • vježbe – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Rad na vježbama 0.56 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 8. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj
3. Funkcionalna organizacija mentalnih funkcija – lateralizacija i lokalizacija funkcija
4. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Specifičnosti neuropsihologijske procjene djece.
5. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem.
6. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi.
7. Ispitivanje kognitivnih funkcija – intelektualno funkcioniranje i mišljenje
8. Kolokvij 1
9. Ispitivanje kognitivnih funkcija – percepcija, učenje i pamćenje
10. Ispitivanje kognitivnih funkcija - govor i ostale kognitivne funkcije
11. Ispitivanje izvršnih funkcija, pažnje i koncentracije i aktiviteta
12. Ispitivanje i procjena ličnosti – organske i reaktivne promjene ličnosti
13. Kolokvij 2
14. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja.
15. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Vježbe vezane uz temu predavanja
3. Vježbe vezane uz temu predavanja
4. Vježbe vezane uz temu predavanja
5. Vježbe vezane uz temu predavanja
6. Vježbe vezane uz temu predavanja
7. Vježbe vezane uz temu predavanja
8. Kolokvij 1
9. Vježbe vezane uz temu predavanja
10. Vježbe vezane uz temu predavanja
11. Vježbe vezane uz temu predavanja
12. Vježbe vezane uz temu predavanja
13. Vježbe vezane uz temu predavanja
14. Kolokvij 2
15. Završno predavanje