Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2018. / 2019. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta EVOLUCIJSKA PSIHOLOGIJA
Kratica predmeta IZBP-30 Šifra predmeta 101812
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Tomislav Domazet-Lošo
Akademski stupanj Doktor znanosti (Dr. rer. nat. - genetika) Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail tdomazet@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Momir Futo
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje null
Kontakt e-mail Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski/Engleski
Opis
predmeta

Cilj predmeta: Pravilno razumijevanje primjene evolucijskih principa u psihologiji zahtjeva u prvom redu poznavanje evolucijske biologije. Cilj predmeta je pružiti osnovni uvid u evolucijske mehanizme te stvoriti podlogu za sveobuhvatno sagledavanje evolucijskih principa u psihologiji. Unutar zadanog evolucijskog okvira posebno će se staviti naglasak na socijalnost kao sveprisutnu biološku kategoriju.

Sadržaj predmeta: Mikroevolucijski principi – Adaptivna i neutralna evolucija, Populacijska i kvantitativna genetika, Evolucija spolnog razmnožavanja, Razine selekcije, Spolna selekcija; Makroevolucijski principi – Nastanak i izumiranje vrsta, Filogenija i sistematika, Evolucija i razvojna biologija, Velike evolucijske tranzicije; Poveznice mikro i makroevolucije – Koevolucija, Evolucija čovjeka, Evolucijska medicina, Sociobiologija, Evolucijska psihologija

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Razumijevanje i definiranje osnovnih evolucijskih pojmova u psihologiji; Sposobnost objašnjavanja poveznica između evolucijske biologije i psihologije; Razabiranje sličnosti i razlika u znanstvenom pristupu između evolucijske biologije i psihologije; Samostalno korištenje literature na presjeku evolucijske biologije i psihologije; Sposobnost procijene utemeljenosti ideja u evolucijskoj psihologiji i srodnim disciplinama
Literatura
Obvezna

Stearns, S., Hoekstra, R. (2005). Evolution (2nd edition). Oxford University Press.

Reece, J.B., Urry, L.A., Cain, M.L., Wasserman, S.A., Minorsky, P.V., and Jackson, R.B. (2013). Campbell Biology (10th edition). Boston: Benjamin Cummings. (Odabrana poglavlja).

Buss, D.M. (2014). Evolutionary psychology: the new science of the mind (5th edition). Pearson.

Dopunska
Boyd, R., and Silk, J.B. (2014). How Humans Evolved (7th edition). New York: W. W. Norton & Company.
 
Herron, J.C., and Freeman, S. (2013). Evolutionary Analysis. San Francisco, CA: Benjamin Cummings.

Relevantni članci iz novijih brojeva vodećih multidisciplinarnih časopisa (npr. Nature i Science) i odabrana poglavlja iz knjiga koje obrađuju teme iz  sociobiologije, evolucijske psihologije, evolucijske ekologije ponašanja, antropologije i srodnih disciplina.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% predavanja (preporučena 100% prisutnost na predavanjima)
  2. Uredno izvršeni seminari/vježbe – pripremljeno i na zadani datum izloženo seminarsko izlaganje i predan esej, sudjelovanje u raspravama, predani izvještaji nakon obavljenih vježbi;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti
Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:

1)      Nastavne aktivnosti  – seminari/vježbe; kolokviji, seminarsko izlaganje, esej

2)      Završni ispit (usmeni ispit, moguć dodatni pismeni u slučaju malog broja bodova prikupljenog tijekom nastave).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

–          izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

–          vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

–          dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova

–          dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova

–          nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

1) kolokviji (mikro-kolokviji) ( 70% ocjene)

b) Završni ispit (usmeni) – (30% ocjene)

 

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.9 0
Kolokvij-međuispit 1.4 70
Ukupno tijekom nastave 2.3 70
Završni ispit 0.7 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija Prema objavljenom rasporedu.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predstavljanje predmeta. Organizmi, stanice i geni.
2. Uvod u evoluciju.
3. Adaptivna evolucija.
4. Neutralna evolucija.
5. Populacijska i kvantitativna genetika.
6. Razvojna biologija i evolucija.
7. Evolucija spolnog razmnožavanja, genomski konflikt.
8. Spolna selekcija.
9. Specijacija, filogenija, sistematika.
10. Glavni makroevloucijski događaji.
11. Koevolucija.
12. Evolucija čovjeka.
13. Evolucijska medicina.
14. Evolucijska psihologija i sociobiologija.
15. Ponavljanje i sinteza