|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2017. / 2018. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij psihologije | Godina studija |
1. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | TEORIJA PSIHOLOGIJSKIH TESTOVA | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | PSD17 | Šifra predmeta | 101728 | ||||||||||||||
Status predmeta | Obvezni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Vježbe | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Sandra Nakić Radoš | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktorica znanosti | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | snrados@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 657 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Ovladavanje znanstvenim pristupom u konstrukciji, validaciji i baždarenju mjernih instrumenata u društvenim znanostima. Sadržaj predmeta: Uradak u zadatku, težina zadatka i distribucija odgovora. Linearne transformacije uratka u zadatku. Uradak u testu. Formiranje ukupnog rezultata. Uradak u testu i varijabilitet testovnih rezultata. Linearne transformacije uratka u testu. Pet metrijskih karakteristika. Diskriminativnost i mjere diskriminativnosti. Diskriminantna valjanost. Pouzdanost. Teorijski modeli pouzdanosti. Test-retest pouzdanost. Teorija paralelnih testova. Spearman-Brown korekcija i pogreška mjerenja. Split-half pouzdanost. Pouzdanost unutarnje konzistencije: alfa i Kuder-Richardsonovi koeficijenti pouzdanosti. Korekcija zbog atenuacije. Vrednovanje razlika individualnih rezultata. Sadržajna valjanost. Kriterijska valjanost. Konstruktna valjanost. Baždarenje. Određivanje normi. Standardizirane skale za izražavanje rezultata. Uspoređivanje rezultata ispitanika u više različitih testova. Objektivnost. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Aktivno primijeniti psihometrijske tehnike za provjeru valjanosti, pouzdanosti i diskriminativnosti psihologijskih mjernih instrumenata; Analizirati i interpretirati rezultate dobivene primjenom psihometrijskih postupaka; Izračunati pogrešku mjerenja i pravilno upotrijebiti taj rezultat u interpretaciji rezultata psihologijskog testiranja; Objasniti karakteristike čestica dobivene teorijom odgovora na zadatke | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna |
|
||||||||||||||||
Dopunska | Furr, R. M. i Bacharach, V. R. (2013). Psychometrics: An Introduction. Los Angeles: Sage Publications, Inc. |
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
|
||||||||||||||||
Način polaganja ispita |
|
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70%:
2. Završni pismeni ispit – 30% Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|