Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
1.
Usmjerenje Stari vijek i srednji vijek

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Srednjovjekovna Crkva
Kratica predmeta POVD132 Šifra predmeta 101692
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ivan Majnarić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ivan.majnaric@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706686
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Tomislav Matić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail tomislav.matic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706677
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Dati pregled povijesti Crkve u razdoblju srednjega vijeka, i to s osobitim naglaskom na prijelomna zbivanja koja su uvjetovala izgradnju i promjene u ustrojstvu Crkve, zamor Crkve, hetorodoksne pokrete, obnovna gibanja i diobe. Osposobiti studente da znaju uočiti i analizirati spomenuta povijesna zbivanja i njihove aktere, odrediti njihovu uvjetovanost, važnost i utjecaj na kasnija zbivanja kako u povijesti Crkve, tako u povijesti društava. Sadržaj: Određivanje pojavnog, ljudskoga u prošlosti Crkve, na temelju povijesnih vrela. Napor usmjeren utvrđivanju kako je Crkva tijekom stoljeća neposredno izvršavala poslanje koje proizlazi iz njezine ekleziološke naravi. Isto tako razaznavanje odnosa teologije i povijesti, eklezijalnog dinamizma i promjena u ustrojstvu. Sadržaj istraživanja jest također uvjetovanost tog djelovanja o općim povijesnim zbivanjima i odraz njezinog djelovanja na tu opću povijest, napose kulturnu i religioznu. Seminar: analiza tema kojima će studenti upoznati prijelaz iz jedne u drugu povijesnu epohu, pojavu i značenje pojedinih pokreta unutar Crkve, značenje osobitih pokretača povijesnih zbivanja. U seminaru studenti sudjeluju na sljedeći način: kratkim pismenim prilozima na određenu temu, sudjelovanjem u raspravi te izradom seminarskog rada.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Prepoznati i vrednovati historiografske pojmove i procese iz hrvatske i europske crkvene povijesti srednjega vijeka. 2. Analizirati procese pojedinih povijesnih tematika iz hrvatske i europske srednjovjekovne crkvene sukladno historiografskim pristupima i istraživačkim dostignućima. 3. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu. 4. Primjenjivati suvremene historiografske metodološke pristupe. 5. Koristiti interdisciplinarni pristup u historiografskom radu. 6. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad. 7. Održati jasno, strukturirano i argumentirano usmeno izlaganje. 8. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi. 9. Razviti potrebne vještine za samostalan rad i daljnje usavršavanje. 10. Pridržavati se etičkih načela u radu.
Literatura
Obvezna

I. Ostojić, Benediktinci u Hrvatskoj i ostalim našim krajevima, sv. 1, Split 1963., str. 31-51., 71-139.; sv. 2, Split 1964., str. 9-36.; sv. 3, Split 1965., str. 9-27., 69-79., 193-243.; L. Dobronić, Viteški redovi: templari i ivanovci u Hrvatskoj, Zagreb 1984., str. 13-177.; F. Šanjek, Dominikanci i Hrvati: Osam stoljeća zajedništva (13.-21. stoljeće), Zagreb 2008., str. 11-39., 42-52., 81-90.; H. G. Jurišić, Franjo među Hrvatima: Zbornik radova franjevačkih zajednica u prigodi 750. obljetnice smrti sv. Franje Asiškoga (1226.-1976.), Zagreb 1976., str. 137-145., 147-149., 156-158., 164-166., 174-176.; F. E. Hoško, Franjevci u kontinentalnoj Hrvatskoj kroz stoljeća, Zagreb 2000., str. 15-26., 57-85.

Dopunska

F. Šanjek, Dominikanci i Hrvati: Osam stoljeća zajedništva (13.-21. stoljeće), Zagreb, 2008., str. 53-79., 135-184.; A. Gulin, Hrvatski srednjovjekovni kaptoli: loca credibilia Dalmacije, Hrvatskog primorja, Kvarnerskih otoka i Istre, Zagreb 2008.; A. Gulin, Hrvatski srednjovjekovni kaptoli: loca credibilia sjeverne i središnje Hrvatske, Zagreb 2001.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljena diskusija te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti (seminarski rad, seminarsko izlaganje, esej i aktivnosti na nastavi)
  2. Završni ispit (pismeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više.

Način stjecanja ocjene

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • seminarski rad – 25%
  • seminarsko izlaganje – 5%
  • esej – 20%
  • aktivnosti na nastavi – 20%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

  • pismeni ispit – 30%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.95 25
Seminarsko izlaganje 0.19 5
Esej 0.76 20
Aktivnost na nastavi 0.76 20
Ukupno tijekom nastave 3.86 70
Završni ispit 1.14 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Srednjovjekovni redovi: benediktinci
3. Benediktinci i pismenost
4. Srednjovjekovni redovi: cisterciti
5. 1. diskusija – odnos cistercita i srednjovjekovnog plemstv
6. Srednjovjekovni redovi: templari i ivanovci
7. Srednjovjekovni redovi: franjevci
8. 4. diskusija – pismenost franjevaca trećoredaca
9. Srednjovjekovni redovi: dominikanci
10. Srednjovjekovni redovi: pavlini
11. terenska nastava
12. Srednjovjekovni kaptoli
13. studentska izlaganja
14. studentska izlaganja
15. studentska izlaganja
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela seminarskih tema
2. Srednjovjekovni redovi: benediktinci
3. Prvi benediktinski samostani
4. Predstavljanje strukture seminarskog rada, pregled literature i izvora
5. 2. diskusija - arhitektura cistercitskih samostana
6. 3. diskusija – templarski samostan i utvrda Vrana
7. Srednjovjekovni redovi: franjevci
8. 5. diskusija – franjevci u Bosni
9. Kolokvij
10. 6. diskusija – dominikanci u Bosni
11. terenska nastava
12. 7. diskusija – pavlinski samostan Sv. Petra; 8. diskusija – pavlini i školstvo u Hrvatskoj
13. Srednjovjekovni kaptoli
14. studentska izlaganja
15. studentska izlaganja