Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
1.
Usmjerenje Suvremena povijest

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Ishodišta državno-pravne preobrazbe 1918. godine
Kratica predmeta POVD213 Šifra predmeta 101702
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Mario Kevo
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail mario.kevo@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 685
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Stipica Grgić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail grgic.stipica@gmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Dati pregled povijesti hrvatskih zemalja tijekom 19. stoljeća s posebnim osvrtom na proces hrvatske nacionalne integracije i modernizacije te genezu društvenih, gospodarskih i političkih odnosa na cijelom hrvatskom nacionalnom i etničkom prostoru. Promjena društvenoga poretka iz feudalnog u građansko društvo. Banska Hrvatska (organizacija uprave – Hrvatski narodni preporod – od staleškoga do građanskog društva – položaj nakon Hrvatsko-ugarske nagodbe – postanak, programatski spisi i značajnije aktivnosti hrvatskih političkih stranaka.  Gospodarstvo, školstvo, kultura, znanost, javne ustanove i stanovništvo tijekom “dugog 19. stoljeća na hrvatskom prostoru). Dalmacija (od francuske uprave te razdoblja prije i nakon Austro-ugarske nagodbe – uprava – Dalmatinski sabor – političke stranke – gospodarske i kulturno-prosvjetne prilike – stanovništvo). Istra (Status prije i poslije Austro-ugarske nagodbe: uprava, Istarski sabor, gospodarske te kulturno i prosvjetne prilike, stanovništvo)

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa. 2. Koristiti interdisciplinarni pristup u historiografskom radu. 3. Razlikovati procese pojedinih povijesnih razdoblja i tematika sukladno historiografskim pristupima i istraživačkim dostignućima. 4. Ovladati temeljnim historiografskim pojmovima iz hrvatske, europske i svjetske povijesti 19. i prvih 18. godina 20. stoljeća.
Literatura
Obvezna

Temelji moderne Hrvatske: Hrvatske zemlje u „dugom“ 19. stoljeću (uredile Vlasta Švoger, Jasna Turkalj), Zagreb, 2016.; D. Dukovski, Povijest Srednje i Jugoistočne Europe 19. i 20. stoljeća, knjiga I., Zagreb 2005. (odabrana poglavlja)

Dopunska

I. Perić, Hrvatska državotvorna misao u XIX. i XX. stoljeću, Zagreb 2002. (odabrana poglavlja); N. Stančić, Hrvatska nacija i nacionalizam u 19. i 20. stoljeću, Zagreb, 2002.; N. Engelsfeld, Prvi parlament Kraljevstva Srba, Hrvata i Slovenaca – Privremeno Narodno Predstavništvo, Zagreb, 1989.; Jugoslavija 1918-1988: tematska zbirka dokumenata (ur. B. Petranović, M. Zečević), Beograd, 1988.; L. S. Stavrianos, The Balkans Since 1453, New York, 1958.; B. Stulli, Prijedlozi i projekti željezničkih pruga u Hrvatskoj 1825-1863, knjiga I-II, Zagreb, 1975.; Bogišić i kultura sjećanja: zbornik radova (ur. J. Kregar et al.), Zagreb, 2011.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita

  1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
  2. Završni ispit (usmeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • seminarske obveze – 20% (pripremljeno izlaganje – 8%; predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada – 12%)
  • 1. kolokvij – 25%
  • 2. kolokvij – 25%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

  • usmeni ispit – 30%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)